اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ثروتمندترین افراد آكادمیك جهان را بشناسید



ثروتمندترین افراد آكادمیك جهان را بشناسید

وقتی به عالم علم و ادب فكر می‌كنیم معمولا اولین چیزی كه به ذهنمان می‌رسد، پول و ثروت نیست و خوشبختانه موقعیت‌های شغلی این قشر به گونه‌ای است كه اشتیاق به آن در درجه اول مطرح است و مسائل مالی غالبا دغدغه افراد نیست.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

با این حال چندین استاد هستند كه توانسته‌اند با فعالیت‌های خود از قبیل نوشتن كتاب، اختراعات و معاملات اقتصادی به ثروت كلانی دست پیدا كنند. در این میان نام استیون هاوکینگ فیزیکدان نظری و کیهان‌شناسی معروف بریتانیایی از همه آشناتر است.

در لیست ثروتمندترین استادان در سراسر جهان نام چندین استاد میلیاردر دیده می‌شود، با این حال این لیست نمی‌تواند به دلایل اقتصادی و سیاسی دقیق باشد اما افرادی كه در این لیست 10 نفره قرار گرفتند در زمره ثروتمندترین افراد آكادمیك در جهان محسوب می‌شوند.

1)آدی شامیر

بعد از اخذ مدرك دكتری خود در سال 1977 به پاریس رفت و توانست سوای بر تدریس در تیم تحقیقاتی در اتحادیه دانشگاه‌های فرانسه عضو شود. اگرچه در دنیای فناوری اطلاعات خدمات گسترده‌ای از او دیده می‌شود، با این حال وی در زمینه رمزنویسی توانست الگوهای منحصر به فردی خلق كند. الگوریتم RSA یكی از خدمات مهم شامیر است. چندین امضای دیجیتالی دیگر و نیز سیستم رای‌دهی آن‌لاین او را در زمره استادان میلیاردر قرار داد و سود كلانی برای او به همراه داشت.

2)هنری ساموئلی

بعد از پایان دكتری در رشته مهندسی برق در دانشگاه كالیفرنیا به تدریس در همین دانشگاه مشغول شد. در سال 1991 با همكاری شاگرد سابق خود شركت برودمن را تاسیس كرد. در سال 1998 از هیات علمی دانشگاه كالیفرنیا كناره‌گیری كرد تا تمام تمركزش بر اقتصاد باشد و بیش از دو میلیارد دلار سرمایه دارد.

3) دیوید چریتون

استاد كامپیوتر در دانشگاه استنفورد كه چندین جایزه كشوری نیز دارد، فكرش را هم نمی‌كرد روزی در زمره ثروتمندان این رشته قرار گیرد. سرمایه‌گذاری در شركت‌های مختلف از جمله گوگل باعث شد وی به ثروت كلانی برسد البته او كه اكنون فرد مهم و ثروتمند است گذشته خود را فراموش نكرده است و یك خیر دانشگاهی است و چندین بار به دانشگاه كلمبیا و سایر دانشگاه‌ها كمك مالی كرده است.

4) استیون هاوکینگ

یك نام درخشان در كیهان‌شناسی و فیزیك تئوری كه نیازی به معرفی ندارد،. استادی كه علی‌رغم معلولیت 30 سال استاد ریاضی در دانشگاه كمبریج بود و سال 2009 بازنشسته شد. بیشتر ثروت او به خاطر نوشتن كتاب‌هایش می‌باشد.

5) جیمز استورات

ریاضی‌دان دانشگاه مك مستر كه كتاب‌هایش در كشورها و دانشگاه‌های مختلف تدریس می‌شود و باعث شد او یك مولتی‌ میلیاردر شود و باعث شد او یك كاخ فرا مدرن در سال 2000 بسازد.

به نقل از پایگاه خبری آنكی نیوز، در رده‌های ششم تا دهم نیز نام‌هایی چون رضا ساتچو، زو رسنواكس، روبرت لانگر، دیوید سیلورس و كایریل تیلور دیده می‌شود./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
ثروتمندترین افراد جهان در سال 2017 را بشناسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ثروتمندترین شركت‌های جهان را بشناسید



 ثروتمندترین شركت‌های جهان

 

ثروتمندترین شركت‌های جهان را بشناسید

شرکت "فانی ما" ابه عنوان ثروتمندترین شرکت جهان در سال 2011 میلادی معرفی شد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران ؛نشریه اقتصادی فوربس در تازه‌ترین گزارش خود شرکت "فانی ما" را به عنوان ثروتمندترین شرکت جهان در سال 2011 میلادی معرفی کرد.

همه ساله فهرست دو هزار شرکت برتر جهان از سوی  فوربس منتشر می‌شود، در تازه‌ترین گزارش خود شرکت آمریکایی فانی ما را با سه هزار و 211.5 میلیارد دلار سود به عنوان ثروتمندترین شرکت جهان معرفی کرد. دو شرکت دوچ بانک و اچ.اس.بی.سی هولدینگز نیز به ترتیب با دو هزار و 809.4 و دو هزار و 550 میلیارد دلار رده‌های دوم و سوم ثروتمندترین شرکتهای جهان را به خود اختصاص دادند.

 

همچنین شرکتهای بی.ان.پی پاریباس، میتسوبیشی یو.اف.جی فایننشیال، بارکلیز، رویال بانک اسکاتلند ، جی.پی مورگان چیس، کردیت اگریکول و فردی مک نیز از نظر شاخص دارایی رده‌های چهارم تا دهم برترین شرکتهای جهان را بدست آوردند. همه این 10 یازده شرکت در حوزه خدمات سرمایه‌گذاری و بانکداری فعالیت می‌کنند. همچنین بسیاری دیگر از شرکتهای ثروتمند جهان نیز که رتبه‌های بالای رده‌بندی فوربس را از آن خود کرده‌اند، در حوزه خدمات سرمایه‌گذاری و بانکداری فعال هستند.

مجموع دارایی دو هزار شرکت برتر جهان از نگاه فوربس در سال گذشته با رشد هشت درصدی بالغ بر 149 تریلیون دلار شد./باشگاه خبرنگاران