اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ثبت نام كنكور 90 دانشگاه آزاد از پنجشنبه



 

 


دانشگاه آزاد

 

 

زمان و مهلت ثبت نام داوطلبان آزمون سراسری (پزشكی و غیر پزشكی) سال 90 دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

به گزارش ایسنا، ثبت نام داوطلبان آزمون سراسری (پزشكی و غیر پزشكی) این دانشگاه از ساعت 14 روز پنج شنبه مورخ 5/12/89 از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی www.azmoon.org  ‌آغاز می‌شود.

بر اساس این گزارش، مهلت ثبت نام آزمون مذكور تا ساعت 24 روز پنج شنبه مورخ 19/12/89 ادامه خواهد داشت و داوطلبان گرامی طی این مدت می‌توانند با مراجعه به دفاتر پستی در سراسر كشور و تهیه دفترچه راهنما و كارت اعتباری نسبت به ثبت نام از طریق پایگاه اینترنتی مذكور اقدام كنند.../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
ثبت نام آزمون های دانشگاه آزاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتایج كنكور دانشگاه آزاد اعلام شد/آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان از 25 شهریور



65 درصد حاضرین پذیرفته شدند

نتایج كنكور دانشگاه آزاد اعلام شد/آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان از 25 شهریور

رییس مركز آزمون دانشگاه آزاد از اعلام نتایج آزمون سراسری سال 91 دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: 432 هزار و 364 نفر در این آزمون پذیرفته شده‌اند.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دكتر ناصر اقبالی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان اینكه نتایج آزمون رشته‌های غیر پزشكی، علوم پزشكی و گزینش نظام آموزشی پاره وقت از طریق سایت مركز آزمون به نشانی azmoon.com اعلام شد، اظهار كرد: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به این سایت و ارائه اطلاعات لازم شامل مشخصات فردی، شماره داوطلبی و شماره شناسنامه ،كارنامه آزمون خود را مشاهده كنند.

وی با بیان اینكه در این آزمون مجموعا 835 هزار و 458 نفر ثبت‌نام كرده‌اند، اظهار كرد: از این تعداد 80 درصد داوطلبان در سر جلسه آزمون حاضر بودند كه 65 درصد از داوطلبان حاضر در جلسه پذیرفته شده‌اند.

اقبالی با اشاره به پذیرش 345 هزار و 699 داوطلب در آزمون غیر پزشكی، گفت: 335 هزار و 65 داوطلب نیز در آزمون رشته‌های پزشكی پذیرفته شده‌اند.

وی افزود: همچنین 53 هزار و 100 داوطلب در دوره‌های پاره وقت كنكور 91 پذیرفته شده‌اند.

شانس مجدد پذیرش برای قبول نشدگان

رییس مركز آزمون با اشاره به تغییر در نحوه پذیرش در انتخاب هفتم برای كنكور امسال، تصریح كرد: در آزمون سراسری سال 91 انتخاب هفتم توسط دانشگاه انجام نشده است و پذیرفته‌شدگان فقط در یكی از انتخاب‌های اول تا ششم آزمون غیرپزشكی و یا یكی از انتخاب‌های چهارگانه نظام پاره وقت پذیرفته شده‌اند.

بر این اساس برای آن دسته از داوطلبانی كه پذیرفته نشده‌اند، امكان انتخاب رشته شهر مجدد از میان رشته شهرهایی كه ظرفیت پذیرش آنها تكمیل نشده است فراهم می‌شود كه چگونگی انتخاب رشته شهر مجدد توسط این دسته از داوطلبان طی روزهای آینده اعلام می‌شود.

پذیرش اكثر داوطلبان در انتخاب اول و در محل سكونت

اقبالی با بیان اینكه اكثریت پذیرفته شدگان آزمون سراسری دانشگاه آزاد در انتخاب اول خود پذیرفته شده‌اند، خاطر نشان كرد: به گونه‌ای كه در آزمون‌های غیر پزشكی، پزشكی و پاره وقت به ترتیب 65 درصد، 54 درصد و 83 درصد پذیرفته شدگان در انتخاب اول خود پذیرفته شده‌اند.

وی با تاكید بر اینكه اكثریت پذیرفته شدگان كنكور امسال در استان محل سكونت خود پذیرفته شده‌اند، گفت: در مجموع 85 درصد پذیرفته‌شدگان در استان محل سكونت خود پذیرفته شده‌اند كه درصد پذیرش بومی برای داوطلبان زن این آزمون 86 درصد و برای داوطلبان مرد 83 درصد بوده است.

آغاز ثبت‌نام پذیرفته شدگان از 25 شهریور

رییس مركز آزمون دانشگاه آزاد از آغاز ثبت‌نام پذیرفته شدگان این آزمون از 25 شهریور ماه خبر داد و افزود: داوطلبان می‌توانند تا 30 شهریور برای ثبت‌نام به واحدهای دانشگاهی محل پذیرش خود مراجعه كنند.

وی با اشاره به مجموع 21 نفر برتر 7 مجموعه امتحانی كنكور 91 گفت: از میان نفرات برتر 13 نفر زن و 8 نفر مرد هستند./ایسنا