اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ثبت نام اینترنتی مدارس


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: ثبت نام همه دانش آموزان مقطع متوسطه در مدارس برای سال تحصیلی آینده اینترنتی خواهد بود.

ابراهیم سحرخیز اظهار داشت: در راستای هوشمندسازی مدارس و کار با سیستم های الکترونیکی ثبت نام دانش آموزان در مدارس مقطع متوسطه و هنرستان ها به صورت اینترنتی انجام می شود.



معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: با ثبت نام اینترنتی دانش آموزان تمامی اطلاعات به روز در اختیار مسوولان مربوطه قرار می گیرد. وی با اشاره به تعداد مدارس هوشمند در کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر آمار دقیقی در اینن خصوص در دست نیست اما در تلاش هستیم که همه مدارس به سیستم هوشمند تجهیز شوند .

سحرخیز درباره مجتمع های آموزشی نیز توضیح داد: مجتمع های آموزشی و پرورشی در روستاها به سیستم های هوشمندٰ آزمایشگاه و سایر لوازم کمک آموزشی تجهیز شده اند که این امر در راستای ایجاد عدالت آموزشی موثر است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دریافت اطلاعات دانش آموزان تصریح کرد: با دریافت اطلاعات دانش آموزان این داده ها در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد تا اطلاعات بدست آمده در برنامه ریزی ها دخالت داده شود تا نتایج بهتری به دست آید.

منبع : برنا نیوز


ویدیو مرتبط :
شرایط جدید ثبت نام مدارس و گلایه ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شناسنامه دار شدن تمامی آدرسهای اینترنتی کشور / ثبت هویت IP آدرسها



 

 

 

اینترنت

 

 

معاون شرکت فناوری اطلاعات از آغاز بکار سامانه مدیریت آدرسهای اینترنتی کشور و اجرای طرح شناسنامه دار شدن بیش از 3 میلیون IP آدرس در کشور خبر داد و گفت: با راه اندازی این سامانه تمامی توزیع کنندگان IP ملزم خواهند بود بانک اطلاعاتی IP آدرسها را به روز رسانی و کامل کنند.

علی اصغر انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه تمامی IP آدرسهای اینترنتی در کشور شناسنامه دار خواهند شد گفت: پیش از راه اندازی این سامانه، مشخصات IP آدرسهایی که از موسسه رایپ - ثبت کنندگان منطقه ای آدرسهای عددی اینترنتی - دریافت می شد و نیز IP آدرسهای خصوصی که در داخل کشور مورد استفاده قرار می گرفت بطور کامل قابل شناسایی نبود اما با آغاز فعالیت سامانه آدرسهای عددی اینترنتی نابسامانیهای موجود در بحث مدیریت این بخش ساماندهی می شود.

وی با بیان اینکه برخی از جرائم اینترنتی در فضای سایبر به واسطه این نابسامانیها صورت می گیرد ادامه داد: با راه اندازی این سامانه، شرکتهایی که از ثبت کنندگان منطقه ای (RIPE)، آدرس عددی اینترنتی دریافت می کنند باید طبق فرم تعریف شده، اطلاعات مورد نیاز تمام IP ها را ارسال کنند.

انصاری با تاکید بر اینکه در فضای اینترنت، IP آدرس به منزله مشخصه هویتی است و باید مالک آن برای مباحث حقوقی، تجاری و مالی مشخص باشد اضافه کرد: الزامات قانونی و اجرایی لازم درباره اجرای سامانه مدیریت آدرسهای اینترنتی کشور تعریف شده و هماهنگیهای مورد نیاز با سازمانهای ذیربط نیز در حال انجام است.

اجرای طرح شناسنامه دار شدن بیش از 3 میلیون IP آدرس در کشور

وی افزود: با اجرا و پیاده سازی این سامانه از این پس IP آدرسها شناسنامه دار می شوند. به این معنی که مالک هر IP آدرس یا بلوک آدرس و حتی استفاده کننده نهایی آن هم مشخص می شود.

این مقام مسئول افزود: از آنجایی که در فضای سایبر بحث تراکنش های مالی و بحثهای احراز هویت وجود دارد بهتر است که IP  آدرس ها به نام فردی که از آن استفاده می کند باشد.

معاون شرکت فناوری اطلاعات با بیان اینکه این سامانه تمامی توزیع کنندگان، گیرندگان و مصرف کنندگان IP آدرسها را ملزم می کند که این آدرسها را در سامانه متما به ثبت رسانده و مشخصات آن را کامل کنند خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از 3 میلیون IP آدرس در کشور وجود دارد که شمار آن به کلی با تعداد کاربران اینترنت متفاوت است چرا که در ایران از IP آدرس های خصوصی هم استفاده می شود که این امر در دنیا متداول نیست.

وی با تاکید بر اینکه IP آدرس یک هویت و موجودیت در اینترنت است و برای معرفی شرکتهای بزرگ و متوسط توزیع کننده IP آدرس در کشور با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مکاتبه صورت گرفته است به مهر گفت: قرار است اطلاعات این شرکتها به طور در این سامانه به ثبت برسد و بعد از رفع مشکلات احتمالی تا سه ماه آینده، اجرای آن الزامی شود.

انصاری در مورد آیین نامه اجرای طرح شناسنامه دار شدن IP آدرسهای اینترنتی نیز گفت: جزئیات این آیین نامه برای تصویب به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال شده است و چندی پیش نیز کلیات آن به تصویب این کمیسیون رسیده بود.

IP آدرس یا شماره شناسایی هر کامپیوتر متصل به اینترنت

به گزارش مهر، آدرس IP شماره شناسایی هر کامپیوتر متصل به شبکه اینترنت است که شماره شناسایی هر کاربر اینترنتی نیز خواهد بود. به بیان ساده تر هر دستگاهی که در اینترنت وجود دارد یا به آن متصل است یک شماره شناسایی منحصر به فرد دارد که به آن آدرس IP یا  شماره IP گفته می شود.

آدرس آی پی را می توان با شماره تلفن های افراد در شبکه تلفن مقایسه کرد. البته تفاوت های زیادی بین آدرس آی پی و شماره تلفن ها وجود دارد. ولی همانند آن پیش شماره دارد و وقتی کامپیوتری متصل به شبکه اینترنت است، این آدرس انحصاری بوده و فقط در اختیار آن کامپیوتر قرار دارد.

تفاوت مهم آی پی آدرس با شماره تلفن ها در این است که چنانکه به هر دلیلی کامپیوتری که این شماره (IP) به آن تخصیص داده شده از شبکه اینترنت جدا شود (ارتباطش قطع شود) اینIP  آزاد شده و ممکن است به کامپیوتر دیگری تخصیص داده شود.

البته شماره IP برای کامپیوترهای سرور شبکه (کامپیوترهایی که به شبکه سرویس می دهند و شبکه را تحت نظارت مستمر خود دارند) و نیز کامپیوترهایی که به روشی غیر از روش شماره گیری تلفنی - دایل آپ- به اینترنت وصل هستند معمولا عددی ثابت بوده و تغییر نمی کند اما برای دیگر کامپیوترها، عددی متغیر است و در هر بار اتصال به اینترنت ممکن است این شماره عوض شود. یعنی هر بار که کاربر با شرکت ISP خود تماس می گیرد و از طریق آن به شبکه اینترنت وصل می شود، عددی جدید (از مجموعه شماره های IP آزاد در آن موقع) به کامپیوتر وی تخصیص داده می شود..../تحلیل:عصرایران