اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ثبت ملی چنار 500 ساله البرزی


مسئول ثبت و تعیین حریم آثار تاریخی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری البرز از ثبت ملی یک درخت چنار کهنسال در شهرستان طالقان این استان خبر داد.

خبرگزاری ایسنا:  مسئول ثبت و تعیین حریم آثار تاریخی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری البرز از ثبت ملی یک درخت چنار کهنسال در شهرستان طالقان این استان خبر داد.

«رضا خلج» اظهار کرد: این درخت کهنسال در روستای لهران شهرستان طالقان به ثبت ملی رسیده است.

وی ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده به‌نظر می‌رسد قدمت این درخت چنار کهنسال بیش از 500 سال باشد.

این مسئول با اشاره به ویژگی‌های این درخت کهنسال افزود: ارتفاع این چنار 23 متر و قطر آن نیز 430 سانتی‌متر است.

مسئول ثبت و تعیین حریم آثار تاریخی میراث فرهنگی البرز اظهار کرد: یک درخت سرو کهنسال در روستای تکیه ناو شهرستان طالقان نیز شناسایی شده است که تا یک ماه آینده به ثبت ملی می‌رسد.

خلج یادآور شد: طبق کارشناسی‌های انجام شده قدمت درخت کهنسال سرو به 900 سال می‌رسد.


ویدیو مرتبط :
درخت چنار 1400 ساله شهر خامنه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ثبت‌نام بیش از 500 هزار نفر در کنکور 90/ ادامه ثبت نام تا 28 آذر



 

 

ثبت نام  در کنکور

 

 

معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره میزان ثبت‌نام داوطلبان در کنکور سراسری 90 گفت: تاکنون بیش از 500 هزار نفر در آزمون ثبت نام کرده اند.

ابراهیم خدایی در گفتگو با مهر افزود: ثبت نام برای شرکت در آزمون سراسری سال 90 منحصراً به صورت اینترنتی انجام می ‌شود و در پایان روز یکشنبه 28 آذرماه پایان می‌پذیرد.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون سراسری سال 1390 در صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه 9، جمعه 10، صبح روز شنبه 11 تیرماه در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور بطور همزمان برگزار خواهد شد.

پیش از این محمد حسین سرورالدین - رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز با تشریح مصوبات کمیته ماده 4 قانون حذف کنکور درباره میزان تأثیرگذاری سوابق تحصیلی در کنکور 90 گفت: تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور سال 90 به میزان 25 درصد به تصویب رسید همچنین مقرر شد که در کنکور 90 سوابق تحصیلی یعنی نمرات دروس امتحانات نهایی به جای معدل در کنکور تأثیرگذار باشند..../تحلیل:عصرایران