اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ثبت سفارش خودروهای با حجم موتور ۲۵۰۰ سی سی ممنوع شد



خودروهای سفارشی ,گمرک ایران

براساس بخشنامه گمرک ایران/ثبت سفارش خودروهای با حجم موتور ۲۵۰۰ سی سی ممنوع شد

براساس بخشنامه گمرک ایران ثبت سفارش خودروهای با حجم موتور ۲۵۰۰ سی سی ممنوع شد.

به گزارش فارس به نقل از گمرک جمهوری اسلامی ایران فرود عسگری مدیر کل مرکز واردات و امورمناطق آزاد و ویژه در ابلاغیه‌ای نوشت: با توجه به تصمیم متخذه در جلسه شورای معاونین گمرک جمهوری اسلامی ایران، دستور فرمائید از تاریخ ابلاغ این بخشنامه تا اطلاع ثانوی از قبول اظهار خودروهای با حجم موتور 2500 سی سی و بالاتر خودداری و در صورت ارائه ثبت سفارش معتبر نسبت به ترانزیت آن صرفا به گمرکات شهید رجائی بندر عباس و تهران اقدام نمایند.

همچنین در صورت اخذ شماره ثبت (کوتاژ) خودروهای مذکور در آن گمرک، قبل از ابلاغ این بخشنامه نسبت به ترخیص صرفا با هماهنگی این مرکز اقدام گردد.

مسئولیت مستقیم نظارت بر حسن اجرای مفاد این بخشنامه بعهده مدیر محترم آن گمرک است.

/فارس

 


ویدیو مرتبط :
تکذیب خبر ثبت سفارش خودروهای 2500 سی سی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی ممنوع شد/ فهرست خودروهای مجاز وارداتی



واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی ممنوع شد/ فهرست خودروهای مجاز وارداتی

وزارت صنعت، معدن و تجارت به تازگی براساس تصمیم جدیدی با جلوگیری از واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی، غربالگری تازه‌ای را برای خودروهای وارداتی صورت داده است که بر مبنای آن، تنها 28 مدل خودرو مجاز به واردات به کشور هستند.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

به گزارش خبرنگار مهر، وزارت صنعت، معدن و تجارت به تازگی تصمیم گرفته که واردات خودروها با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی را به کشور ممنوع کند. این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده است که دل‌نگرانی‌هایی همواره مبنی بر واردات خودرو از سوی خودروسازان وجود داشته است.

از سوی دیگر، بسیاری از مصرف‌کنندگان نیز معتقد بوده‌اند که باید خودروهای وارداتی به کشور بیاید تا شاید خودروسازان داخلی، اندکی کیفیت تولید خود را بالا ببرند، این در شرایطی است که هم اکنون قیمت خودروهای تولید داخلی در کشور به شدت بالا رفته است.

در همین حال، وزارت صنعت، معدن و تجارت به تازگی غربالگری جدیدی را برای خودروهای مجاز به ورود به کشور انجام داده است که بر مبنای آن، فهرست خودروهایی برای ورود به کشور مجاز شناخته شده است که حجم موتور آنها، 2500 سی‌سی و کمتر باشد.

البته همچنان باید ضوابط و شرایط واردات خودرو نیز به لحاظ فنی برای واردات این خودروها لحاظ شود که در این میان، همکاری 4 گانه‌ای میان سازمان ملی استاندارد، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان بهینه‌‎سازی مصرف سوخت و وزارت صنعت، معدن و تجارت همچون گذشته شکل گرفته است.

غربالگری خودروهای وارداتی

خبرهای رسیده از وزارت صنعت، معدن و تجارت حکایت از آن دارد که دفتر ماشین‌سازی و نیرو محرکه این وزارتخانه، به تازگی غربالگری جدیدی را بر روی خودروهای وارداتی صورت داده است که بر مبنای آن، فهرست خودروهای مجاز به واردات به کشور تنها شامل 28 مدل خودرو از کمپانی‌های معتبر دنیا می‌شود.

این در شرایطی است که تا پیش از این، فهرست عریض و طویلی برای خودروهای وارداتی مجاز به کشور تهیه شده بود که طیف متنوعی از انواع خودروها را در بر می‌گرفت.

یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با مهر با تائید این خبر گفت: بر اساس تصمیمات وزارت صنعت، معدن و تجارت تنها خودروهایی مجاز به واردات به کشور خواهند بود که حجم موتور آنها 2500 سی‌سی و کمتر از آن باشد، این در شرایطی است که رعایت معیارهای 4 گانه نیز همچنان یک الزام است.

وی اظهار داشت: بر این اساس، دفتر ماشین‌سازی و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت غربالگری خودروهای وارداتی را انجام داده است و بر این اساس، اگر خودرویی با حجم موتور کمتر از 2500 سی‌سی بخواهد وارد کشور شود، باید حتما نمایندگی مجاز آن دارای اعتبار بوده و خدمات پس از فروش معتبری را کسب کند، ضمن اینکه سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت نیز به لحاظ فنی این خودرو را تائید کند.

این مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون واردات خودرو به مفهوم عام ممنوع نیست، اما هیچگونه ارزی اعم از مرجع یا مبادله‌ای به آن اختصاص نمی‌یابد و واردات خودرو با ارز آزاد در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌‎رسد که واردات خودرو به کشور باعث رقابت‌پذیری می‌شود، ضمن اینکه این خودروها نیز مشتریان خاص خود را دارند که واردکنندگان نیز برای پاسخگویی به آنها، از ارز آزاد استفاده می‌کنند.

اسامی و مشخصات خودروهای وارداتی مجاز به کشور

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

آمارهای واردات خودرو در 9 ماهه

به گزارش مهر، واردات خودرو سواری در نه ماهه اول امسال در حالی به 30 هزار و 30 دستگاه به ارزش 706 میلیون دلار رسیده است که این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال 90 ( 30 هزار و 284 دستگاه به ارزش 622 میلیون دلار) از لحاظ ارزشی بیش از 13.51 درصد افزایش و از حیث تعداد 0.84 درصد کاهش را نشان می‌دهد. 

میانگین قیمت هر خودروی سواری وارداتی طی نه ماهه سال 91 مبلغ 23 هزار و 523 دلار بوده که نسبت به سال گذشته، با افزایش 14.47 درصدی مواجه شده است.

 از 30 هزار و 30 دستگاه خودروی سواری وارد شده به کشور در نه ماهه اول امسال، 15 هزار و 957 دستگاه به ارزش 441 میلیون و 440 هزار دلار از مبدا امارات متحده عربی، 9 هزار و 89 دستگاه به ارزش 157 میلیون و 181 هزار دلار از مبدا جمهوری کره و 1 هزار و 358 دستگاه به ارزش 15 میلیون و 262 هزار دلار از مبدا چین و 3 هزار و 626 دستگاه به ارزش 92 میلیون و 512 هزار دلار از مبدا سایر کشورها بوده است./مهر

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران