اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ثبت رسمی «فیس‌ بوک» در ایران! +سند


همین چند هفته پیش بود که خبر ثبت رسمی «مک‌دونالد» در ایران، بازتاب‌ها و واکنش‌های فراوانی را به دنبال داشت.

خبرگزاری ایسنا: همین چند هفته پیش بود که خبر ثبت رسمی «مک‌دونالد» در ایران، بازتاب‌ها و واکنش‌های فراوانی را به دنبال داشت.

«صبحانه آنلاین» نوشت؛ اگرچه این اتفاق، رسما در سال 93 افتاده بود اما انتشار اسناد آن در پاییز امسال، نشان داد کمپانی‌های بزرگ امریکایی علاقه‌مند به حضور در فضای کشورمان هستند و بررسی‌ها نشان می‌دهد که این موضوع صرفا به کمپانی‌های مواد غذایی نیز خلاصه نشده است.

طبق اعلام روزنامه رسمی در تاریخ 20 آبان‌ماه امسال، تقاضای ثبت علامت تجاری توسط کمپانی «فیس‌بوک» در ایران مورد تایید قرار گرفته و این شرکت می‌تواند بر اساس نامه 22 مهرماه اداره ثبت، از این علامت در کشورمان استفاده کند.

ثبت رسمی «فیس‌ بوک» در ایران! +سند

طبق بخش دیگری از این آگهی، شرکت فیس‌بوک آی‌ان‌سی مستقر در ایالت کالیفرنیای آمریکا، به موجب اظهارنامه مورخ 28 خردادماه امسال خود، علامت تجاری خود را که همان کلمه انگلیسی F با پس‌زمینه آبی است، به کمک نماینده قانونی خود در ایران به ثبت رسانده است.

بر اساس آگهی مذکور، این علامت تجاری در حوزه وسایلی چون تلفن همراه، تجهیزات رایانه‌ای و داده‌ها، نرم‌افزار، مدیریت تجاری، شبکه‌های رایانه‌ای، خدمات مخابرات از راه دور، برنامه‌نویسی کامپیوتری و مانند آن ثبت شده است.

نکته قابل تامل دیگر در این آگهی آن است که طبق درخواست مذکور، این علامت تجاری برای استفاده در طبقه 45 کالا و خدمات ثبت شده که عنوان کلی آن «خدمات شخصی یا اجتماعی که توسط دیگران برای رفع نیازهای افراد ارائه می‌شوند» است اما فیس‌بوک، از مصداق «خدمات پیداکردن دوست» برای ذکر مصداق این طبقه در آگهی و درخواست خود استفاده کرده است.

طبق قوانین مربوط به ثبت علامت تجاری، مالک علامت ثبت‌شده می‌تواند علیه هر شخصی که بدون موافقت وی از علامت استفاده کند و یا شخصی که مرتکب عملی شود که عادتا منتهی به تجاوز به حقوق ناشی از ثبت علامت تجاری گردد، در دادگاه اقامه دعوی نماید. این حقوق شامل موارد استفاده از علامتی می‌شود که شبیه علامت ثبت شده است و استفاده از آن برای کالا یا خدمات مشابه‌، موجب گمراهی عموم می‌گردد.


ویدیو مرتبط :
شبکه جاسوسی فیس بوک+ سند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سند ثبت رسمی KFC آمریکا در ایران


بر اساس اسناد ثبت شرکت در روزنامه رسمی کشور، شرکت منتسب به فست فود آمریکایی KFC با عنوان "کی اف سی حلال ایرانیان" در ایران مجوز فعالیت گرفت.

خبرگزاری تسنیم: بعد از تکذیب صدور مجوز برای فعالیت شرکت  آمریکایی "مک فلریMcFLURRY" در ایران (نام یکی از محصولات شرکت مک دونالد) ، بر اساس اسناد ثبت در روزنامه رسمی، دیگر غول فست فود آمریکایی با نام KFC  که نمادی از فرهنگ آمریکایی نیز به حساب می‌آید با عنوان "کی اف سی حلال ایرانیان" در اردیبهشت ماه سال جاری در ایران به ثبت رسیده است.

در آگهی تاسیس این شرکت، موضوع فعالیت به این صورت آورده شده است: تهیه و توزیع، بسته بندی، انواع مواد غذای آماده و نیمه آماده، انواع  پودرسوخاری، سس، سالاد، راه اندازی و تاسیس رستوران‌های زنجیره‌ای، اخذ و اعطاء نمایندگی و ... ثبت شده است.

بنا بر این گزارش یکی از ابتدایی ترین راه هایی آمریکا برای نفوذ به بازار ایران، خاورمیانه و سایر کشورها حضور از طریق فروشگاه‌ها و فست فودهای زنجیره ای بوده که موارد مشابه آن در روسیه و چین و برخی کشو‌رهای آمریکای لاتین به خوبی قابل مشاهده است.

در ماه های اخیر به صورت جسته و گریخته خبر از ایجاد نمایندگی‌های کی افی سی در ایران شنیده می‌شد، اما هیچ وقت این موضع از سوی مسئولان مورد تایید قرار نگرفت و این فروشگاه ها صرفا به مغازه های تعبیر شد که تابلوی این برند آمریکایی را بر سردر محل کسب خود زده اند.

در عکس زیر مشخص می شود که  اسناد ثبت این شرکت در روزنامه رسمی موجود است.

سند ثبت رسمی KFC آمریکا در ایران