اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ثبت دومین افت سنگین بازار



اخبار,اخبار اقتصادی,سازمان بورس

بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد دومین افت پیاپی سنگین بعد از حصول توافق هسته‌ای بود. در بازار دیروز شاخص کل یک درصد افت را تجربه کرد و با کاهش 679واحدی به رقم 68هزار و 148واحد عقب‌نشینی کرد.

افزایش شدید عرضه‌ها به ویژه در گروه خودرویی و در شرایطی که بازار با توقف گسترده نمادها برای برگزاری مجامع سالانه مواجه است موجب شد بازار همچنان با کاهش قیمت‌ها روبه‌رو‌ باشد. در همین حال اما کاهش قیمت‌ها در دو روز گذشته موجب افزایش تمایل به خرید در بازار شد، به گونه‌ای که دیروز بازار با افزایش ارزش معاملات مواجه شد.همچنین روز گذشته در بورس به مدد معاملات عمده ارزش داد و ستدها به 426میلیارد تومان و در فرابورس به 118میلیارد تومان بالغ شد.

بازگشت ریسک وزارت نفت
در بازار دیروز مجددا خبر تعیین نرخ 13سنتی ریسک تصمیمات یک طرفه وزارت نفت را در بازار مطرح کرد در حالی که قیمت گاز سال گذشته با نفت 100دلاری 13سنت بود تعیین مجدد 13سنت در حالی که نفت به کمتر از 60دلار رسیده است وضعیت سختی را برای شرکت‌های پتروشیمی به وجود می‌آورد.این در شرایطی است که اکثر شرکت‌های پتروشیمی در پیش‌بینی سود سال جاری خود نرخ 8 سنت را مبنا قرار داده‌اند که در صورت تعیین نرخ 13سنت این شرکت‌ها ناچار به تعدیل منفی خواهند بود.

سهامداران بانکی امسال به سود حداقل راضی باشند
در گروه بانکی در آستانه برگزاری مجامع بانک‌های عمده اکثر کارشناسان از انتظارات خود برای تقسیم سود نقدی کاسته‌اند، از دیدگاه کارشناسان وضعیت سال جاری بانک‌ها موجب شده است تا بانک‌ها بیش از گذشته به نقدینگی نیاز داشته باشند، در همین حال با رخ داد خروج بانک‌ها از تحریم‌های بین‌المللی بانک‌ها با گذر از شرایط سخت کنونی گروه پیش روی سال آینده خواهند بود که در این شرایط یک‌سال عدم تقسیم سود نقدی یا تقسیم 10 درصدی در بانک‌های بورسی و فرابورسی می‌تواند زمینه‌ساز بازدهی بیشتر قیمتی سهام بانک‌ها باشد.

دیروز در همین رابطه و انتشار خبرهای اولیه در مورد تقسیم سود 10 درصدی بانک انصار، فتحعلی معاونت مالی این بانک اظهار کرد: اینکه بانک انصار نمی‌تواند بیش از 10 درصد از سود قابل تقسیم خود را به سهامداران تخصیص دهد، شایعه‌ای بیش نیست. وی افزود: این نگرانی در حالی برای سهامداران بانک انصار وجود دارد که باید به آنها این اطمینان خاطر را داد که این مجموعه تمام ذخایر قانونی لازم را در نظر گرفته و تمام تاییدیه‌های مورد نیاز را از بانک مرکزی دریافت کرده است.

این مقام مسوول تاکید کرد: بر همین اساس تقسیم سود حداکثر 10 درصدی بانک‌ها شامل بانک انصار نمی‌شود و باید گفت از 35 تومان سود قابل تقسیم و طبق پیشنهاد هیات مدیره، به‌طور قطع سود مصوب مجمع معادل 70 درصد سود خالص هر سهم بوده و کمتر از 25 تومان نخواهد بود. در گروه کانی غیر‌فلزی دیروز شیشه و گاز رای به تقسیم 260ریالی داد. در گروه پتروشیمی جم با تقسیم هزار و 500ریالی مواجه شد. امیرکبیر هم در مجمع 770ریال تقسیم کرد. در گروه خودرویی دیروز وزیر صنعت گفت اگر نرخ ارز کاهش یابد، ممکن است قیمت خودروهای خارجی کاهش یابد.

وزیر صنعت، با تاکید بر اینکه قیمت خودروهای داخلی پس از توافق هسته‌ای کاهش نمی‌یابد، گفت: توافق‌نامه‌هایی با برخی کشورها برای گسترش همکاری‌های تجاری آماده شده است که بعد از رفع تحریم‌ها امضا می‌شود. محمدرضا نعمت‌زاده با اشاره به امضای توافق‌نامه میان ایران و گروه 1+5 گفت: به‌طور قطع حجم مبادلات تجاری کشور بعد از رفع تحریم‌ها افزایش خواهد یافت.

 در این میان، مواد شیمیایی و پتروشیمی‌ها، مواد کانی مثل فولاد و مس و فلزات گرانبها و خودروسازی در اولویت قرار دارد. در مجموع بازار دیروز بازاری منفی بود که در آن شاخص با کاهش قابل ملاحظه در معرض سقوط و بازگشت به کانال 67 هزار واحد قرار گرفت.


  اخبار اقتصادی  -  دنیای اقتصاد 


ویدیو مرتبط :
افت بسیار سنگین در جودو(اکمی).

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ثبت نام دوقلوهای سنگین وزن امریكایی در ركوردهای گینس



 

ثبت نام دوقلوهای سنگین وزن امریكایی در ركوردهای گینس

 

رسانه های دولتی ایالات متحده آمریكا از به دنیا آمدن دو قلوهایی هر كدام به وزن هشت كیلوگرم در یكی از ایالات این كشور خبر داده و اعلام كردند: نام این كودكان در كتاب ركوردهای گینس به ثبت رسید.

 

یكی از روزنامه های آمریكا از قول بیمارستان منطقه «سینسیناتی» در ایالت «اوهایو» نوشت: این دو كودك كه مجموع وزنشان ۱۶ كیلوگرم است، اوایل هفته جاری در بیمارستان «نورث بتس دا» به دنیا آمدند.

 

نام این كودكان سنگین وزن توسط نمایندگان كتاب ركوردهای گینس در این كتاب به ثبت رسید.

 

این در حالی است كه پیش از این، نام دو كودك انگلیسی به نام های «لوكاس» و «دیلون» كه وزنشان جمعا هنگام تولد ۲۰ كیلوگرم بود، در این كتاب به ثبت رسیده بود كه این دو كودك در سن هفت سالگی به دلیل ابتلا به نوعی بیماری جان خود را از دست دادند.