اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ثبت ای‌ میل برای کاربران ایرانی مسدود شد


شرکت یاهو امکان ثبت ای‌میل را برای کاربران ایرانی مسدود کرد.

خبرگزاری ایسنا:  شرکت یاهو امکان ثبت ای‌میل را برای کاربران ایرانی مسدود کرد.

 شرکت یاهو چندی پیش با افزایش فشار تحریم‌ها علیه ایران، نام ایران را از فهرست کشورهایش حذف کرده بود و کاربران ایرانی با انتخاب نام سایر کشورها در این درگاه ثبت نام می‌کردند اما تغییرات جدیدی که در سرویس میل این شرکت ایجاد شده برای ایجاد حساب کاربری در این سایت شماره موبایل از فرد گرفته می‌شود تا با تایید کد ارسال شده فرآیند ثبت نام تکمیل شود.

با توجه به نبود نام ایران در فهرست کشورهای یاهو امکان ارسال اس.ام.اس به کاربران ایرانی وجود ندارد و انتخاب نام کشورهای دیگر هم در این رابطه کمکی نمی‌کند.

بنابراین می‌توان گفت امکان ثبت نام در این سایت از کاربران ایران گرفته شده و این درحالیست که شرکت‌هایی مانند گوگل و اپل در حال کم کردن چنین تحریم‌هایی هستند.

کاربران ایرانی که قبلا در این سایت ثبت نام کرده‌اند مشکلی در ورود و استفاده از میل خود ندارند.


ویدیو مرتبط :
لیست کاربران مسدود شده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نیویورك تایمز: ای میل هكر 21 ساله ایرانی را دریافت كردیم



 

 

 

نیویورك تایمز: ای میل هكر 21 ساله ایرانی را دریافت كردیم

 

روزنامه نیویورك تایمز آمریكا در گزارشی با اشاره به فعالیت یك هكر جوان ایرانی نوشت كه ای میلی از این هكر دریافت كرده و در آن این هكر ایرانی انگیزه ها و دلایل خود را برای هك كردن سایت های غربی و سرقت گواهی های امنیتی 531 سایت مشهور ارتباطی و امنیتی ، اعلام كرده است.

نیویورك تایمزمی نویسد : این هكر ایرانی كه در ای میلش خود را  " هومودو هكر "  معرفی كرده در پیغام خود نوشته است كه دولت ایران حق دارد فعالیت های سایت هایی چون گوگل ، اسكایپ ، یاهو و... را كنترل و رصد كند.

به نوشته این روزنامه هكر ایرانی در پیغام خود نوشته است :‌" من همه اطلاعات رمز گذاری شده در اینترنت را باز می كنم و به دولتم این قدرت را می دهم تا همه آنها را كنترل كند."

نیویورك تایمز می نویسد كه این هكر ایرانی مدعی است كه 21 سال دارد و مشغول تحصیل در رشته نرم افزار كامپیوتر است .

این روزنامه آمریكایی در ادامه به نقل از این هكر ایرانی می نویسد كه او حامی حكومت ایران است و از دشمنان ایران بیزار است و به همین سبب فعالیت های خود را برای تحت كنترل درآوردن فعالیت های اینترنتی دشمنان ایران متمركز كرده است.

نیویورك تایمز در ادامه با خطرناك خواندن اقدامات این هكر ایرانی وی را مسئول اصلی سرقت گواهی های 531 سایت مهم از جمله گوگل در اوایل ژوئن سال جاری میلادی دانسته است .

این روزنامه آمریكایی می نویسد كه بر اساس تحقیقات انجام شده احتمالا این هومودوهكر از كامپیوتری در روسیه سایت ها را هك كرده است و این احتمال وجود دارد كه وی در روسیه باشد یا اینكه در مكانی خارج از روسیه به صورت كنترل از راه دور از كامپیوتری در داخل روسیه استفاده كرده است ، اما بنا بر این گزارش برخی نیز اعتقاد دارند كه وی اساسا نمی تواند یك مهندس كامپیوتر جوان ایرانی باشد..../تحلیل:عصرایران