اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ثبت‌نام میهمانی و انتقال دانشجویان کاردانی و کارشناسی آغاز شد



ثبت‌نام میهمانی و انتقال دانشجویان کاردانی و کارشناسی آغاز شد

پرتال دانشگاهی به نقل از پژوهشگران دانشجو: فرآیند میهمانی و انتقال دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه‌های دولتی، غیردولتی و فنی حرفه‌ای به صورت اینترنتی در سامانه مدیریت خدمات آموزشی وزارت علوم آغاز شده است و به مدت یک ماه ادامه دارد.

 

سامانه خدمات آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ثبت درخواست‌های میهمانی و انتقال دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه‌های دولتی،‌ غیردولتی و فنی حرفه‌ای از شب گذشته فعال شده است.

 

براساس این گزارش، دانشجویان تا ساعت 24 شب 31 اردیبهشت ماه فرصت دارند تا با ورود به این سامانه درخواست‌های انتقال و میهمانی خود را بر اساس مفاد آئین‌نامه بازنگری شده میهمانی و انتقال دانشجویان ارسال کنند.

بر اساس آئین‌نامه میهمانی و انتقال دانشجویان، فرآیند نام نویسی تنها یک بار در سال و در اردیبهشت ماه برای هر دو و نیم سال تحصیلی صورت می‌پذیرد./پرتال دانشگاهی


ویدیو مرتبط :
ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد مهر ماه 97

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرایط میهمانی و انتقال پذیرفته‌شدگان كنكور اعلام شد/ آغاز ثبت‌ تقاضاها از 3 مهر



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

شرایط میهمانی و انتقال پذیرفته‌شدگان كنكور اعلام شد/ آغاز ثبت‌ تقاضاها از 3 مهر

جزییات میهمانی و انتقال دانشجویان دوره‌های كاردانی و كارشناسی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی اعلام شد.

دكتر سیدجلال طباطبایی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به شرایط وضوابط كلی متقاضیان، گفت:‌ متقاضی باید در رشته‌های متمركز آزمون سراسری در یكی از مقاطع كاردانی یا كارشناسی پذیرفته شده باشد و در موسسه محل قبولی ثبت‌نام نموده و به عنوان دانشجو تلقی شود.

وی افزود:‌ پذیرفته‌شدگان رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌های علوم پزشكی، پذیرفته‌شدگان رشته دكتری دامپزشكی و دانشگاه آزاد و همچنین دانشجویان پذیرفته شده در آزمون‌های سراسری قبل از سال 1391 در این مقطع زمانی مشمول استفاده از آیین‌نامه نمی‌شوند.

شرایط انتقال و حدنصاب‌های لازم

وی با اشاره به شرایط متقاضیان، گفت:‌ دانشجویانی می‌توانند متقاضی شوند كه دانشگاه محل قبولی آنان خارج از شهر محل سكونت دائمی خانواده دانشجو باشد. همچنین شرط دارا بودن نمره در هریك از دانشگاه‌های گروه‌های 2 تا 6 با داشتن حداقل 85درصد، دانشگاههای گروه 7 داشتن حداقل 90 درصد، و برای دانشگاههای گروه 8 داشتن حداقل 95 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در همان رشته قبولی می‌باشد كه این امر توسط سازمان سنجش بررسی خواهد شد.

مصادیق انتقال دانشجو در دوره‌های مختلف

دكتر طباطبایی ادامه داد: بر اساس این آیین‌نامه دانشجویان پذیرفته شده در دوره روزانه برای دوره‌های روزانه، شبانه، دانشگاه پیام نور، نیمه حضوری، مجازی و بین الملل و موسسات غیرانتفاعی، دانشجویان پذیرفته شده در دوره شبانه برای دوره شبانه، دانشگاه پیام نور، نیمه حضوری ، مجازی و بین الملل و موسسات غیرانتفاعی، دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه پیام نور برای دانشگاه پیام نور، نیمه حضوری، مجازی و بین الملل و موسسات غیرانتفاعی،دانشجویان پذیرفته شده در دوره‌های نیمه حضوری برای دانشگاه پیام نور ، نیمه حضوری ، مجازی و بین الملل و موسسات غیرانتفاعی، دانشجویان پذیرفته شده در دوره‌های مجازی و بین الملل برای دوره‌های مجازی و بین الملل و موسسات غیرانتفاعی و دانشجویان پذیرفته شده در موسسات غیرانتفاعی برای موسسات غیرانتفاعی می‌توانند متقاضی شوند و میهمان شدن به عكس امكان‌پذیر نیست.

شرایط لازم برای موافقت با نقل‌و انتقال دانشجو

معاون سازمان سنجش با اشاره به شرایط لازم برای موافقت با نقل‌و انتقال دانشجو، گفت: یكی از شرایط موافقت با ثبت‌نام افرادی كه به عنوان میهمان مبنا به دانشگاه مقصد معرفی می‌شوند احراز سكونت دائمی خانواده دانشجو در محل دانشگاه مورد تقاضا است بنابراین اریه مدارك ثابت كننده این مساله در زمان ارسال تقاضا الزامی است.

وی با بیان اینكه تعداد افرادی كه به عنوان میهمان از طریق سازمان معرفی خواهند شد با توجه به ضوابط و درصدهای تعیین شده از طرف وزارت علوم است، گفت:

توزیع متقاضیان واجد شرایط بر اساس نمرات داوطلبان انجام می‌گیرد و در شرایط مساوی اولویت معرفی تا سقف تعیین شده با دانشجویان دختر می‌باشد.

مهلت و ضوابط ثبت‌تقاضای انتقال

طباطبایی با اشاره به اقدامات لازم از وی متقاضی تصریح كرد: با توجه به اینكه پرداخت هزینه بررسی تقاضا بصورت اینترنتی انجام می‌شود دانشجو بایستی از ساعت 14روز دوشنبه 3 مهر تا یكشنبه 9 مهر به سایت سازمان به آدرس www.sanjesh.org مراجعه و از طریق پرداخت الكترونیكی با استفاده از كارتهای عضو شبكه بانكی شتاب مبلغ4000 تومان بابت هزینه بررسی تقاضا پرداخت و نسبت به دریافت كد رمز اقدام نماید.

وی ادامه داد: به بخش مربوط به ارسال تقاضای فرم میهمان مبنا مراجعه و با ورود به این بخش به درج اطلاعات لازم و كد رمز نسبت به تكمیل فرم تقاضای میهمان مبنا اقدام نماید. برای تكمیل فرم دانشجو باید كد رشته محلهای مورد تقاضای خود را (حداكثر 10 كد رشته) با توجه به استان محل سكونت دائمی خانواده درج نماید.

معاون سازمان سنجش در خاتمه تاكید كرد:‌ نظر به اینكه نتیجه بررسی تقاضای دانشجو از طریق این سازمان به دانشگاه مبدا (دانشگاه محل قبولی اولیه دانشجو) ارسال خواهد شد. لذا متقاضیان برای اطلاع از نتیجه بررسی تقاضای خود پس از یك ماه به آموزش دانشگاه محل تحصیل مراجعه نمایند و از تماس یا مراجعه حضوری به سازمان سنجش جداً خودداری شود./ایسنا