اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تیم منتخب چهار هفته اول لیگ برتر


تیم منتخب چهار هفته اول لیگ برتر در شرایطی كه كیفیت فنی مسابقات كمتر كسی را راضی كرده است این نفرات توانسته‌اند عملكرد نسبتا قابل قبولی داشته باشند. این تیم با شیوه 1-3-2-4 چیده شده است

 هفت صبح: تیم منتخب چهار هفته اول لیگ برتر در شرایطی كه كیفیت فنی مسابقات كمتر كسی را راضی كرده است این نفرات توانسته‌اند عملكرد نسبتا قابل قبولی داشته باشند. این تیم با شیوه 1-3-2-4 چیده شده است

  سید‌مهدی رحمتی


مهدی رحمتی كماكان با اختلاف زیاد بهترین دروازه‌بان فوتبال ایران است. او در چهار هفته ابتدایی لیگ دوازدهم گلری مطمئن برای استقلال بود و بارها مانع از باز شدن دروازه آبی‌پوشان شد. كاپیتان این فصل آبی‌ها در دو پیروزی این تیم نقش كلیدی ایفا كرده و با واكنش‌های تماشایی خود شرایط را به نفع استقلال تغییر داده است. بعد از رحمتی، فرناندو سانتوس دروازه‌بان برزیلی آلومینیوم هرمزگان در چهار هفته ابتدایی لیگ عملكرد درخشانی داشته و تنها دو گل دریافت كرده است.

   امیر‌حسین صادقی


با بازگشت قلعه نویی به استقلال، امیر‌حسین صادقی هم كه یك فصل از جمع آبی‌ها دور مانده بود، به این تیم بازگشت و خیلی زود مهره فیكس تیم محبوبش شد. صادقی در چهار هفته ابتدایی لیگ جزو بهترین مدافعان وسط لیگ بود و انتظارات هواداران آبی را برطرف كرد. او بر خلاف فصل‌های گذشته كمتر اشتباه داشت و نشان داد می‌تواند دوباره به تیم ملی برسد. البته صادقی در بازی اول فصل تا آستانه به ثمر رساندن یك گل به خودی دیگر كه در آن تخصص بالایی دارد پیش رفت اما با خوش شانسی این اتفاق را پشت سر گذاشت.




  حسین ماهینی

حسین ماهینی بعد از دو فصل بازی در پست دفاع چپ، حالا در پرسپولیس فرصت پیدا كرده به پست تخصصی‌اش برگردد و در دفاع راست بازی كند. ماهینی در چهار هفته ابتدایی لیگ عملكرد فوق‌العاده‌ای برای قرمزپوشان پایتخت داشته و فراتر از حد انتظار ظاهر شده است. البته عملكرد ماهینی در فاز هجومی ‌به مراتب بهتر از فاز دفاعی بوده و همین مسئله باعث شده خط دفاع پرسپولیس در مجموع كارنامه درخشانی نداشته باشد.

  احسان حاج صفی

هر چند حاج صفی جایگاه ثابتش در تیم ملی را از دست داده اما كماكان یكی از بهترین دفاع چپ‌های ایران است. او در چهار بازی اول تراكتورسازی در لیگ دوازدهم

 نه تنها عملكرد خوبی در فاز دفاعی داشت بلكه در كارهای هجومی ‌هم فوق‌العاده ظاهر شد و دو گل برای تیمش به ثمر رساند. البته این نكته را هم نباید فراموش كرد كه سرمربی پرتغالی تراكتورسازی در این فصل بیشتر به حاج صفی فضا داده است.

  هادی تامینی

هادی تامینی در لیگ یازدهم یك فصل كامل روی نیمكت سپاهان نشست تا ذخیره مطمئنی برای سید جلال حسینی و محسن بنگر باشد. حالا با رفتن این دو مدافع از اصفهان، تامینی فرصت پیدا كرده تا به تركیب اصلی برسد و توانایی‌هایش را اثبات كند. تامینی در چهار هفته ابتدایی علاوه بر درخشش در خط دفاعی، در زمینه گل زدن هم عملكرد بسیار درخشانی داشته و دو گل برای تیمش به ثمر رسانده است.‌ هادی شكوری از نفت تهران و فرشید طالبی از سپاهان دیگر دفاع وسط‌هایی بودند كه می‌توانستند در تیم منتخب لیگ قرار بگیرند.

  رضا حقیقی


رضا حقیقی در چهار هفته ابتدایی لیگ دوازدهم نشان داد سرخابی‌های پایتخت در فصل نقل و انتقالات بی‌مورد دنبال او نبوده‌اند. كاپیتان فجر مهره كلیدی یاوری در این هفته‌ها بوده و نقش فراوانی در 9 امتیازی شدن تیمش داشته است. حقیقی در این مدت نظر كی‌روش را هم جلب كرد و دوباره به تیم ملی دعوت شد اما به دلیل صادر نشدن روادید از سفر به مجارستان بازماند.



  امید ابراهیمی

امید ابراهیمی‌ كماكان روند رو به رشدش را ادامه می‌دهد و در حال حاضر یكی از بهترین‌ هافبك دفاعی‌های لیگ ایران است. ابراهیمی‌ در چهار هفته ابتدایی لیگ هم بازی‌های قابل قبولی انجام داد اما بازهم به تیم ملی دعوت نشد. در شرایطی كه آندو و حقیقی به اردوی تیم ملی در مجارستان نرفته بودند، انتظار می‌رفت ابراهیمی ‌به تیم ملی دعوت شود اما كی‌روش یك بار دیگر نام او را خط زد. یكی از اصلی‌ترین انتقادها به آخرین لیست كی‌روش مربوط به همین دعوت نشدن امید ابراهیمی‌ می‌شود.

  مجتبی شیری

علی دایی بعد از اینكه سال گذشته امید عالیشاه را به عنوان پدیده به فوتبال ایران معرفی كرد، امسال هم می‌خواهد این كار را در مورد مجتبی شیری انجام دهد. او شیری را این فصل به تركیب اصلی اضافه كرده و تا به اینجا جواب این اعتمادش را هم گرفته است. شیری در چهار هفته ابتدایی چهار بار موفق به گلزنی شده و برای خودش اسم و رسمی‌پیدا كرده است. كارشناسان بر این عقیده‌اند شیری اگر این روند را ادامه دهد خیلی زود به پیراهن تیم ملی می‌رسد.

  میلاد نوری

سال‌ها پیش میلاد نوری با پیراهن فولاد خوش درخشید و عنوان پدیده را به خود اختصاص داد اما با انتخاب‌های عجیبش نتوانست انتظارات را برآورده کند. یک فصل حضور در استیل آذین لیگ یکی کافی بود تا نوری حسابی افت کند با این وجود او در لیگ هشتم استقلالی شد تا یک فصل کامل روی نیمکت بنشیند. او سال گذشته بعد از چند فصل حضور در ابومسلم لیگ یکی به صبا آمد اما نشانه‌هایی از پدیده فولاد نداشت اما حالا او در لیگ دوازدهم احیا شده و چهار هفته ابتدایی حسابی کولاک کرده است. ‌هافبک صبای قم در حال حاضر با چهار گل زده دومین گلزن برتر لیگ است و تمام توجهات را به خود جلب کرده است. حالا باید دید نوری می‌تواند در ادامه فصل هم این روند را ادامه دهد یا دوباره به حاشیه می‌رود؟!

  علیرضا جهانبخش


حالا مشخص شده تلاش‌های رویانیان برای جذب جهانبخش پیش از شروع فصل بی‌مورد نبوده است. بازیکنی که فصل گذشته در داماش خیلی کم بازی می‌کرد، در فصل نقل و انتقالات تا آستانه پرسپولیسی شدن پیش رفت اما در نهایت با مخالفت داماشی‌ها انتقالش به پرسپولیس منتفی شد. رویانیان تلاش زیادی کرد تا رضایتنامه این بازیکن را از عابدینی بگیرد اما موفق به این کار نشد تا جهانبخش در داماش ماندنی شود. او حالا با گلزنی‌هایش داماش را از بحران خارج کرده و نشان داد می‌تواند یکی از پدیده‌های این فصل باشد. این طور که شنیده می‌شود جهانبخش از همین الان برای پرسپولیسی شدن خودش را آماده کرده و می‌خواهد با کارنامه‌ای بلند بالا راهی این تیم شود. محمد‌مهدی نظری و محمد‌حسین مهرآزما هم از دیگر‌ هافبك‌های خوب چهار هفته ابتدایی لیگ بودند.

  سید جلال رافخایی

در حال حاضر این سید جلال رافخایی، مهاجم ملوان است که صدر جدول گلزنان را در اختیار گرفته است. او در چهار هفته ابتدایی لیگ، شش بار موفق به گلزنی شده و آمار خوبی را از خود برجای گذاشته است. نکته جالب در مورد رافخایی اینکه او از شش گلی که به ثمر رسانده، چهار گل را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریفان کرده است. مهاجم ملوان در این چهار هفته یک رکورد دیگر را هم به خود اختصاص داده و آن ثبت اولین هت تریک لیگ دوازدهم است. رافخایی در جریان بازی صبا سه بار موفق به گلزنی شد و اولین هت تریک فصل را به نام خودش و ملوانان ثبت کرد. به هر حال تا به این هفته از لیگ دوازدهم بخت، حسابی با رافخایی یار بوده چراکه داوران در مجموع پنج پنالتی برای ملوانان گرفته‌اند و رافخایی هم با استفاده از تخصصش این پنالتی‌ها را به گل تبدیل کرده است. این طور که به نظر می‌رسد رافخایی برای رسیدن  به مقام آقای گلی باید دست به دامان داوران شود تا روند پنالتی گرفتن‌هایشان ادامه پیدا کند! بعد از رافخایی می‌توان گفت جالوویچ مهاجم سپاهان بهترین عملكرد را در بین مهاجمان لیگ داشته است.


ویدیو مرتبط :
تیم منتخب هفته سیزدهم لیگ برتر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تیم منتخب هفته هشتم لیگ برتر


هفته هشتم لیگ برتر بعد از وقفه ای که به واسطه اردوی تیم ملی و بازی های این تیم به وجود آمد برگزار شد و با اتفاقات جالبی نیز همراه بود.