اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تیم منتخب لیگ دوازدهم


یازده ستاره در هفت تیم، تیم منتخب لیگ دوازدهم متشکل شده از یازده بازیکنی که در اینجا می بینید. بازیکنانی که فصلی رویایی را پشت سر گذاشتند. رویایی تر از فصلی که رقیبانشان در تیم های دیگر لیگ داشته اند.

روزنامه تماشا: یازده ستاره در هفت تیم، تیم منتخب لیگ دوازدهم متشکل شده از یازده بازیکنی که در اینجا می بینید. بازیکنانی که فصلی رویایی را پشت سر گذاشتند. رویایی تر از فصلی که رقیبانشان در تیم های دیگر لیگ داشته اند. رقیبانی که از شایسته ترین هایشان نام برده شده است.

حضور 5 جوان زیر 23 سال در ترکیب تیم منتخب را هم باید در این برهوت استعداد و پدیده جشن گرفت. ستاره هایی مانند یعقوب کریمی، بختیار رحمانی، رضا حقیقی، شجاع خلیل زاده و مهرداد جماعتی.

1. مهدی رحمتی – گلر

حتی کارلوس کی روش هم نمی تواند قهرمانی استقلال را به پای کس دیگری بنویسد. گلر اول فوتبال ایران، در بهترین فصل باشاهی خود با ثبت 21 کلین شیت در یک فصل، رکورد جاودانه ای خلق کرد. رحمتی در 34 بازی تنها 18 بار دروازه خود را باز شده دید و کمتر دیداری را در لیگ دوازدهم می توان پیدا کرد که گلر استقلال حداقل یک سوپر سیو در آن بازی نداشته باشد. با این نمایش درخشان، استقلال صاحب بهترین خط دفاعی لیگ شد و جام قهرمانی را بالای سر برد.

ذخیره ها: نیلسون (پرسپولیس)، شهدادنژاد (مس)



تیم منتخب لیگ دوازدهم

2. شجاع خلیل زاده – مدافع میانی

با وجوددرخشش بی نظیر عناصر دفاعی استقلال، کرمانی ها تنها 4 گل بیشتر از استقلال خوردند و فاصله چندانی با کسب عنوان بهترین خط دفاعی لیگ نداشتند. مس این موفقیت را باید مدیون درخشش شجاع خلیل زاده در قلب دفاع باشد.

مدافع 22 ساله ای که حالا پای ثابت اردوهای تیم ملی است و باشگاه های متمول لیگ را در صف خریداران خودمی بیند. با درخشش شجاع بود که مس توانست به رکورد 9 بازی متوالی با دروازه بسته برسد.

ذخیره: امیرحسین صادقی (استقلال)



3. خسرو حیدری – مدافع راست

بعد از نقل و انتقالات نیم فصل، امیر قلعه نویی در توجیه خریدهایش برای استقلال گفت: «خواستم تیم کمی متعادل شود و خستگی از تن بعضی بازیکنان در برود.» اشاره او به خسرو حیدری بود، مدافع راستی که در نیم فصل اول یک تنه بار هجومی استقلال را به دوش کشید.

تنها ستاره موفق استقلال در فاز حمله خسرو که نیمی از بازی های فصل را هم در خط هافبک استقلال به میدان رفت، یک گل حساس هم در این فصل زد، گل پیروزی آبی ها به سپاهان در اصفهان.

ذخیره ها: علی حمودی (استقلال)، وریا غفوری (نفت تهران)، رامین رضاییان (صبا)




تیم منتخب لیگ دوازدهم

4. مهرداد جماعتی – مدافع چپ

مدافع چپ سرعتی فولاد که یادگار دوره حضور مجید جلالی در فولاد محسوب می شود. جماعتی نوید ظهور یک مدافع چپ مطمئن را به فوتبال ایران داده است. بازیکنی که تیم ملی دو دهه گذشته را در جستجوی آن بوده است.

جماعتی 23 ساله که گویا چشم امیر قلعه نویی را هم گرفته است، در این فصل 5 پاس گل داده و یک گل به یاد ماندنی هم به استقلال زده است.

ذخیره: ندارد




5. پژمان منتظری – مدافع میانی

مدافع چندکاره استقلال، در این فصل به بلوغ فوتبال خود رسید و توانست خیال کی روش را بابت کشیدن خط قرمز روی نام هادی عقیلی راحت کند. پژمان در این فصل در کنار امیرحسین صادقی، مستحکم ترین زوج دفاعی لیگ را ساخت.

پژمان که در این فصل در پست های دفاع میانی، دفاع آخر، دفاع راست و هافبک دفاعی برای قلعه نویی بازی کرد، تنها در 5 بازی استقلال غایب بود و جالب اینکه در این 5 بازی 2 شکست نصیب استقلالی ها شد!

ذخیره: جلال حسینی (پرسپولیس)




6. رضا حقیقی – هافبک دفاعی


حتی تغییر باشگاه در میانه فصل هم خللی به روند رو به رشد ستاره جدید فوتبال ایران وارد نکرد. با حقیقی فجرسپاسی 8.1 برابر بهتر از تیمی بودکه در ادامه فصل بوده است. پرسپولیس هم در نیم فصل دوم که حقیقی را در اختیار داشته 5.1 برابر نیم فصل اول امتیاز جمع کرده است.

ذخیره ها: امید ابراهیمی (سپاهان)، قاسم حدادی فر (ذوب آهن)




تیم منتخب لیگ دوازدهم

7. بختیار رحمانی – هافبک میانی

کاپیتان 22 ساله فولاد، در این فصل شایستگی خود را به همه اثبات کرد. بختیار در این فصل در 30 بازی برای فولاد به میدان رفته، 12 گل ساخته و 5 گل هم زده است. بختیار که با درخشش در این فصل، بالاتر از بسیاری از هافبک های موفق لیگ در ترکیب تیم منتخب قرار گرفته، یکی از گزینه های بهترین بازیکن فصل است.

ذخیره ها: میلاد نوری (صبا)، مهدی کریمیان (تراکتورسازی)




تیم منتخب لیگ دوازدهم

8. یعقوب کریمی – وینگر

پدیده لیگ یازدهم، در لیگ دوازدهم هم نمایش چشمگیری داشت و به واسطه عملکرد عالی در لیگ، یکی از ستاره های نقل و انتقالات تابستانی خواهد بود. کریمی 21 ساله با 10 گل زده، 7 پاس گل و کسب 2 پنالتی، روی 45 درصد از گل های نفت تهران تاثیر مستقیم داشته است.

ذخیره ها: جواهیر سوکای (سپاهان)، علیرضا جهانبخش (داماش)



9. محرم نویدکیا – هافبک هجومی

کاپیتان امسال هم توانست به دور از مصدومیت، یک فصل کامل برای سپاهان بازی کند و مطابق معمول، حضور او در طول فصل، مصادف شد با فتح یک جام برای اصفهانی ها. نویدکیا در لیگ برتر هم تا آستانه فتح جام پیش رفت اما در روزهای پایانی به رتبه سوم تکیه زد. محرم در این فصل تنها 4 گل برای سپاهان ساخت اما برخلاف همیشه در گلزنی موفق بود و 8 بار دروازه حریفان را گشود.

ذخیره ها: قاسم دهنوی (تراکتورسازی)، سجاد شهباززاده (سایپا)



10. محمدرضا خلعتبری – وینگر

در مورد او شایعه شده که بیشتر از 2 میلیارد برای اصفهانی ها آب خورده است. حتی اگر این شایعه درست باشد، خلعتبری نشان داده که ارزش دریافت این مبلغ را داشته است. با زدن 13 گل و ساختن 14 گل دیگر، خلعتبری تاثیرگذارترین مهره هجومی این فصل از لیگ برتر بوده و احتمالا یکی از بهترین بازیکنان لیگ دوازدهم. مهاجم آزاد سپاهان که از چپ و راست و میانه، دروازه حریفان را در این فصل تهدید کرد، 32 بار برای سپاهان در لیگ به میدان رفت.

ذخیره ها: حسین ابراهیمی (داماش)، میلاد غریبی (سایپا)



تیم منتخب لیگ دوازدهم

11. جلال رافخایی – مهاجم

حتی اگر نیمی از گل هایش را از روی نقطه پنالتی زده باشد، کسی نمی تواند منکر ارزش آقای گل شدن در یک تیم بحران زده و ته جدولی شود. جلال رافخایی، سومین آقای گل انزلی چی فوتبال ایران، 18 گل در این فصل زد و بالاتر از سیدصالحی 16 گله که فصلی رویایی در تراکتورسازی داشت و مس شجاعی، پدیده 14 گله مس، کفش طلای لیگ را ربود. رافخایی که هفته های آخر را هم به دلیل مصدومیت از دست داد، یک بار هم در قلب خط دفاعی ملوان بازی کرد.

ذخیره ها: مهدی سیدصالحی (تراکتورسازی)، مصطفی شجاعی (مس)، لوسیانو پریر (فولاد)


ویدیو مرتبط :
تیم منتخب لیگ برتر جزیره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر


هفته کم گل لیگ برتر باعث شده است تا مدافعان زیادی در تیم منتخب هفته ما جا بگیرند و 11 مرد منتخب ما با سیستم 4-4-2 انتخاب شوند.

ورزش سه: درهفته دوازدهم که اشتباهات داوری فراوانی به خصوص روی پنالتی ها داشت استقلال همچنان صدرنشین ماند و استقلال اهواز در انتها تکیه زد.

باهم تیم منتخب این هفته  را مرور می کنیم :

دروازه بان

محمدحسن عین افشار (سیاه جامگان)

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر

دروازه بان 33 ساله مشهدی تیم سیاه جامگان برابر تیم تراکتورسازی فوق العاده ظاهر شد و سیوهای او دروازه ی مشهدی ها را نجات داد.او لایق عنوان بهترین دروازه بان هفته دوازدهم بود.البته رقیب او در تیم تراکتورنیز بسیار خوب ظاهر شد و او نیز عملکرد خوبی در تیم تبریزی داشت.پرویز کریمی در بازی برابر پرسپولیس در آزادی فوق العاده بود و اگر عین افشار آنقدر خوب نبود، پرویزکریمی بهترین گزینه برای دروازه بان تیم منتخب بود.


دفاع

یعقوب کریمی (استقلال)

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر

کریمی در بازی برابر فولاد آنقدر خوب بود که فولادی ها از سمت او نتوانستند به موفقیت برسند و حملات خود را از سمت دیگر زمین طرح ریزی کردند.یعقوب کریمی جوان و با انگیزه نشان داده در ترکیب استقلال جا افتاده است.


مجیدایوبی (سایپا)

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر

دفاع آخر سایپا توانست در بازی با ملوان راضی کننده باشد و بسیاری از خطرات ملوانی ها را خنثی کند.حضور مجیدایوبی با تجربه در سایپا بسیار به خط دفاعی تیم جلالی کمک کرده است.


امیرحسین صادقی (صبای قم)

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر

مدافع موفق این فصل صبا روزهای خوبی را در قم با علی دایی می گذراند، او که در تمام بازی های صبا موثر بوده توانست با کمک دیگر اعضای خط دفاعی برابر ذوب آهن خطرناک موفق عمل کند و تیمشان گل نخورد.


رامین رضاییان (پرسپولیس)

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر

در بازی پرسپولیس برابر استقلال اهواز یکی از خوب های تیم سرخ های زمین بود، برانکو در انتهای زمین از عملکرد وی دفاع کرد و گفت او در هر بازی 12 کیلومتر می دود. اگر پرویز کریمی درون دروازه استقلال اهواز آنقدر درخشان نبود، شاید رضاییان نیز گلزنی کرده بود.


هافبک

روزبه چشمی (استقلال)

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر

روزبه چشمی درمیانه ی میدان بسیار پخته بازی کرد و توانست جای خالی امیدابراهیمی را پر کند. گام های او و پاس زیبایش برای گل دوم استقلال توسط پروپچیچ عالی بود تا مجاب شویم او را در تیم منتخب هفته قرار دهیم.


علی کریمی (سپاهان)

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر

علی کریمی هافبک دفاعی سپاهان در بازی برابر نفت تهران یکی از عوامل موفقیت این تیم بود. او می توانست در این بازی از راه دور دروازه نفت را هم باز کند که شیخ ویسی مقاومت کرده بود.


حکیم نصاری (استقلال خوزستان)

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر

حکیم نصاری هافبک آبادانی استقلال خوزستان در بازی برابر گسترش فولاد طراح اصلی حملات تیم ویسی بود. شاید اگر نصاری کمی خوش شانس بود می توانست در بازی برابر سفیدهای تبریزی در اهواز پایش به گل باز شود. حضور نصاری در میانه زمین بسیار به ویسی برای نواختن ریتم حمله تیمش کمک کرده است.


جابرانصاری (استقلال تهران)

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر

جابر بازهم توانست برابر اسکوچیچ و تیمش گلزنی کند. او پاس طلایی بهنام برزای را به گل تبدیل کرد تا مقدمات پیروزی تیمش در اهواز را برگزار کند. استقلال با گل جابر و پروپچیچ به صدر جدول بازگشت، درخشش انصاری در هفته های اخیر بسیار به چشم آمده است.


مهاجم

مهدی شریفی (سپاهان)

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر

مهدی شریفی توانست خودش را در همان بازی اول به استیماج نشان دهد. او روی هر دو گل سپاهان تاثیرگذار بود، دو گلی که باعث شد استیماج در بازی اول حضورش در سپاهان دست پر خارج شود.


محمدعلی مردانی (پدیده)

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر

محمد علی‌مردانی مهاجم 20 ساله پدیده در اولین بازی با پیراهن تیمش موفق به گلزنی شد تا موثرترین بازیکن میدان باشد. او سه امتیاز شیرین به پدیده ای ها هدیه داد تا در تیم منتخب ما قرار بگیرد.


+
مهدی طارمی (پرسپولیس)

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر

تحت هر شرایطی نمی توان از نام مهدی طارمی برای تیم منتخب هفته گذشت کسی که گل برتری پرسپولیس را برابر استقلال اهواز زد تا این تیم به روند موفقیتش ادامه دهد. البته از زاویه ای دیگر نمی توان از 7 موقعیتی که او در برابر تیم استقلال اهواز خراب کرده بود به راحتی گذشت. ما هم در این پارادوکس ماندیم و او را هم در تیم منتخب گذاشتیم و هم نگذاشتیم!