اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تیم بسکتبال ماهان به فینال آسیا رسید


تیم بسکتبال ماهان با شکست حریف بحرینی خود به فینال مسابقات باشگا‌ه‌های آسیا راه یافت.

خبرگزاری فارس: تیم بسکتبال ماهان با شکست حریف بحرینی خود به فینال مسابقات باشگا‌ه‌های آسیا راه یافت.

مرحله نیمه نهایی بیست و چهارمین دوره مسابقات بسکتبال باشگاه‌های آسیا امشب در شهر امان اردن برگزار شد که در یکی از دیدارهای این مرحله فولاد ماهان نماینده ایران مقابل الهلای بحرین به میدان رفت و موفق شد با شکست 121 بر 73 حریفش راهی فینال شود.

 ماهان در کوارتر اول با نتیجه 23 بر 23 مقابل حریفش متوقف شد، اما در کوارتر دوم شاگردان صادق‌زاده 27 بر 22 به برتری رسیدند تا نیمه نخست 50 بر 45 به سود ماهان به پایان برسد.

در کوارتر سوم ماهان با قدرت ظاهر شد و 26 بر 17 به پیروزی رسید و زمان چهارم مسابقه هم بازی در اختیار نماینده ایران بود و آنها توانستند 45 بر 11 پیروز شوند.

حامد حدادی در این مسابقه با کسب 16 امتیاز، 13 ریباند و تاثیرگذاری 30 بهترین بازیکن میدان بود. مهدی کامرانی نیز با کسب 20 امتیاز، پرامتیازترین بازیکن تیمش لقب گرفت.

الریان قطر در دیگر دیدار نیمه‌نهایی ASU اردن را 71 بر 67 از پیش رو برداشت و حریف ماهان در فینال شد.

بیست و چهارمین دوره مسابقات بسکتبال باشگا‌ه‌های آسیا از 22 شهریور در امان اردن آغاز شده و فردا شنبه به پایان می‌رسد.


ویدیو مرتبط :
میزبانی فینال یورولیگ 2016 بسکتبال به برلین رسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تیم ملی ایران ب در فینال باخت/ ژاپن قهرمان آسیا شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

تیم‌های ملی والیبال ایران ب و ژاپن دیدار نهایی رقابتهای قهرمانی آسیا را برگزار کردند که در پایان تیم ژاپن با پیروزی مقابل کشورمان عنوان نخست این مسابقات را از آن خود کرد و جام قهرمانی را بالای سر برد.

دیدار نهایی هجدهمین دوره رقابتهای والیبال قهرمانی آسیا را عصر امروز شنبه تیم‌های ملی ایران ب و ژاپن در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورشی آزادی تهران برگزار کردند که طی آن تیم ژاپن با حساب ۳ بر یک به پیروزی رسید و مقام قهرمانی این دوره از مسابقات را از آن خود کرد. بدین ترتیب بعد از دو قهرمانی متوالی ایران، جام از تهران خارج شد و به ژاپنی‌ها رسید.

ست نخست این دیدار با توپگیری عالی و دفاع روی تور ژاپن همراه بود. در این ست شیمیزو با تجربه بالای خود در منطقه دو امتیازات زیادی برای ژاپنی‌ها کسب کرد و جالب اینکه مدافعان روی تور کشورمان تا پایان این ست نتوانستند او را مهار کنند تا ژاپن ست نخست را ۲۵ بر ۱۷ برنده شود.

در ست دوم باز هم این تیم ژاپن بود که خوب شروع کرد و ۷ بر ۳ از ایران پیش افتاد اما بازیکنان کشورمان فاصله را کاهش دادند و در حالی که وقت نخست استراحت فنی ۸ بر ۶ به سود ژاپن رقم خورده بود در امتیاز ۹ تیم ایران به ژاپن رسید. در ادامه کار ژاپنی‌ها از دو اشتباه تیم کشورمان بهره جستند و برتری ۱۶ بر ۱۴ را در وقت دوم ثبت کردند. این تیم که از اطلاعات احمد مساجدی مربی ایرانی خود خوب استفاده می‌کرد با دفاع منسجم و استفاده از توپ‌های برگشتی در ست دوم ۲۵ بر ۲۲ برنده شد.

ست سوم مطابق انتظار با بازی خوب شاگردان اکبری آغاز شد چرا که دیگری چیزی برای از دست دادن نداشتند با این حال ژاپن هم عقب نشینی نکرد. تیم ایران وقت اول استراحت فنی این ست را ۸ بر ۶ پیش افتاد و در ادامه کار نیز ۱۶ بر ۱۲ در وقت دوم استراحت فنی از ژاپن پیش افتاد. شاگردان اکبری که در این ست خوب سرویس زدند و در خط حمله نیز موفق ظاهر شدند ۲۵ بر ۱۸ برنده شدند.

در ست چهارم بار دیگر تیم ژاپن با تکیه بر اسپک های بی مهار شیمیزوی چپ دست و باتجربه در منطقه دو زمین خود از ایران پیش افتادند. این تیم وقت نخست استراحت فنی را ۸ بر ۵ پیشی گرفت و در حالی که ایران به یک امتیازی این تیم رسیده بود به یکباره ۴ امتیاز پیش افتاد تا پیمان اکبری تقاضای تایم اوت کند. تیم ژاپن وقت دوم استراحت فنی این ست را نیز ۱۶ بر ۱۳ به نام خود ثبت کرد.

بازیکنان تیم کشورمان که فشار زیادی را تحمل می‌کردند در ادامه کار نتوانستند خط حمله ژاپن را به خوبی مهار کنند. ژاپنی‌ها با روحیه بالایی که داشتند فاصله را بیشتر کردند و در نهایت این ست را با حساب ۲۵ بر ۲۱ به سود خود پایان دادند.

بدین ترتیب تیم ایران که در دو دوره قبلی این مسابقات با هدایت خولیو ولاسکو و اسلوبودان کواچ عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کرده بود با سرمربیگری پیمان اکبری و با برخورداری از بازیکنانی که تجربه نسبتا خوبی در عرصه بزرگسالان داشتند نتوانست از این عنوان دفاع کرده و هت تریک والیبال را در قهرمانی آسیا رقم بزند.

 

اخبار ورزشی  - مهر