اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تیزی چاقوی دزد نقابدار زیر گلوی یک نوزاد!


دزد نقابداری که با گذاشتن چاقو زیر گلوی نوزاد یک زن و تهدید به مرگ وی، طلاها و پول های او را سرقت کرده بود، با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی پرونده، دستگیر شد.

روزنامه خراسان: دزد نقابداری که با گذاشتن چاقو زیر گلوی نوزاد یک زن و تهدید به مرگ وی، طلاها و پول های او را سرقت کرده بود، با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی پرونده، دستگیر شد.

ظهر پنجم شهریور جوان ۲۴ ساله ای از بام منزل، وارد خانه زن جوانی شد که با پسر ۹ ماهه اش تنها بود. او در حالی که جوراب ضخیم زنانه ای را بر سر کشیده بود و دستکش نیز داشت، ناگهان به طرف زن ۲۲ساله حمله کرد و دست ها و پاها و دهان وی را با روسری و چادر زنانه بست.

 زن جوان که از حمله مرد ناشناس وحشت کرده بود، سعی کرد با فریاد از همسایگان کمک بخواهد اما در همین حال دزد نقابدار چاقویی را از آشپزخانه برداشت و تیزی آن را زیر گلوی نوزاد گذاشت و تهدید کرد در صورتی که به سر و صدا ادامه بدهی، گلوی فرزندت را پاره می کنم! زن هراسان نگاهی به چهره نوزادش انداخت که از ترس جیغ می کشید. او برای نجات فرزندش سکوت کرد اما بریدگی های قدیمی روی دست دزد که پیراهن آستین کوتاه پوشیده بود، توجهش را جلب کرد. سارق ۲۴ ساله سپس ۸ النگوی طلا و ۲ حلقه انگشتر زن را به زور از دستانش خارج کرد و با برداشتن مبلغ ۳۰۰ هزار تومان وجه نقد گریخت.

مالباخته که هنوز وحشت زده بود، با تلاش فراوان دستانش را گشود و پسرش را در آغوش گرفت. او پس از تماس با همسرش موضوع را به پلیس نیز گزارش کرد و بدین ترتیب بررسی ماجرای سرقت به عنف دزد نقابدار، با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی «محمدحسن اصولی صفار» در دستور کار نیروهای انتظامی قرار گرفت. اگرچه شاکی پرونده مشخصاتی از لباس ها و لهجه دزد نقابدار به پلیس ارائه کرده بود اما پی گیری های این پرونده با نقاط کوری مواجه شد تا این که قاضی شعبه ۸۲۲ مجتمع قضایی شهید قدوسی با سپردن پرونده به ماموران عملیات ویژه پلیس مشهد از آنان خواست با پی گیری سرنخ های موجود و بررسی در اطراف محل سکونت شاکی، دزد نقابدار را شناسایی کنند.

 در پی دستور قضایی، گروهی از ماموران با تجربه عملیات ویژه، با هدایت سرگرد بهرامزاده (رئیس عملیات ویژه مشهد) تحقیقات تخصصی و غیرمحسوس خود را با نظارت قاضی «اصولی صفار» آغاز کردند.

بررسی ها بیانگر آن بود که جوانی با مشخصات ارائه شده از سوی شاکی، از بستگان یکی از همسایگان مالباخته است که به آن مکان رفت و  آمد دارد بنابراین آن ها در یک عملیات غافلگیرانه، جوان مذکور را در مخفیگاهش دستگیر کردند. در بازرسی از منزل متهم به سرقت به عنف، لباس هایی که شاکی مشخصات آن را در روز حادثه به پلیس اعلام کرده بود، کشف شد و بدین ترتیب وی با لهجه مخصوصی که داشت توسط شاکی مورد شناسایی قرار گرفت.

با توجه به اهمیت این پرونده، مقام قضایی دستورات خاصی را برای کشف زوایای پنهان آن و انجام تحقیقات بیشتر در حالی صادر کرده است که خانواده متهم ادعا دارند وی از ناراحتی های روحی رنج می برد!


ویدیو مرتبط :
تست تیزی چاقوی ارتش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رد پای دزد‌های نقابدار به کارگر اخراجی رسید



رد پای دزد‌های نقابدار به کارگر اخراجی رسید

کارگر اخراجی که به قصد انتقام، با تشکیل باندی، شبانه وارد خانه ویلایی کارفرمایش در شهریار شده و با حمله به مرد سرایدار و زوج صاحبخانه دست و پایشان را بسته و اموالشان را دزدیده بود، همراه یکی از همدستانش و یک خریدار اموال مسروقه دستگیر شد.

اوایل اردیبهشت امسال مردی با حضور در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار در غرب استان تهران، از سرقت اموال خانه ویلایی اش از سوی سه مرد نقابدار خبر داد.

شاکی گفت: شب حادثه با شنیدن سروصدا از اتاق سرایداری، از خانه خارج شدم و دیدم سه مرد که چهره هایشان را پوشانده بودند، از اتاقک سرایداری بیرون آمدند و با مشاهده من، راهم را سد کرده و با زور و تهدید چاقو مرا به خانه کشانده و من و همسرم را گروگان گرفتند.

وی اضافه کرد: مردان نقابدار با تهدید به مرگ دست و پا و دهانمان را بستند و ما را در اتاقی حبس کردند و خودشان به جستجوی خانه پرداختند. ساعاتی بعد طناب ها را باز کردیم و از اتاق خارج شدیم.

شاکی با اشاره به این که سارقان مقداری پول، هفت فقره چک میلیونی، سند خانه و خودرو، چهار گوشی تلفن همراه و بخشی از اثاثیه خانه و نیز یک دستگاه پراید را سرقت کرده بودند، یادآور شد: وقتی خودمان را به اتاق سرایداری رساندیم، دیدیم دست و پای مرد سرایدار نیز با طناب بسته شده و بی هوش است که بسرعت او را به بیمارستان رساندیم.

شاکی خاطرنشان کرد: در جستجو از محوطه خانه ویلایی متوجه شدیم چهار قلاده سگی که در باغ داشتیم نیز بی هوش شده اند.

با تشکیل پرونده ای در این رابطه، تحقیق کارآگاهان اداره پلیس غرب استان تهران برای شناسایی و دستگیری سارق آغاز شد.

در ادامه سرایدار خانه شاکی به پلیس آگاهی احضار و در تحقیق از او معلوم شد شب حادثه او با شنیدن صدای پارس سگ ها از اتاقک سرایداری خارج شده و مشاهده کرده سه مرد نقابدار از دیوار به پایین می پرند. او قصد داشته با فریاد مرد صاحبخانه را از حضور سارقان مطلع کند که آنها با چوبدستی و چاقو بقدری او را کتک زده اند که بیهوش شده و دست و پایش را نیز با طناب بسته اند.

با جمع بندی این اطلاعات، با دستور ویژه بازپرس برجسته، رئیس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار، جستجوی گسترده پلیس برای دستگیری سارقان فراری ادامه داشت تا این که یک ماه بعد از حادثه، ماموران خودروی پراید سرقت شده از شاکی را در شهرستان فردیس در استان البرز در حالی که بدون سرنشین رها شده بود، پیدا و به پارکینگ پلیس منتقل کردند.

تحقیق در این باره ادامه داشت تا این که چهار ماه بعد از این دزدی خشن، ماموران اطلاع یافتند مردی در شهرستان ملارد، بخشی از اثاثیه خانه شاکی را به فردی که در زمینه خرید و فروش اموال مسروقه فعالیت داشته، فروخته است.

ردپای کارگر اخراجی در سرقت
با کسب این اطلاعات، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد تا این که ماموران متوجه شدند فروشنده اموال مسروقه، پیش از این در باغ شاکی کار می کرده و چندی پیش اخراج شده بود.با شناسایی متهم، کارآگاهان وی را تحت تعقیب قرار داده و روز یازدهم شهریور متهم را در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی به طراحی و اجرای نقشه سرقت اعتراف و عنوان کرد، در باغ شاکی کار می کرده تا این که در پی اختلاف مالی، کارفرمایش او را اخراج می کند. از آن موقع درصدد انتقامگیری بوده تا این که موضوع را با دو نفر از دوستانش ـ که یکی از آنها سابقه دار است ـ در میان می گذارد و نقشه خود را عملی می کند.

بی هوش کردن سگ ها با شوکر
در ادامه مشخص شد، متهمان نقابدار شب حادثه با اطمینان از این که خانواده شاکی و سرایدار خوابیده اند، وارد خانه ویلایی شده و با شوکر چهار قلاده سگ صاحبخانه را بی هوش می کنند و سپس مرد سرایدار را کتک زده و با بستن دست و پای زوج صاحبخانه، اموال را می دزدند.در پی اعتراف متهم و با جستجوی گسترده پلیس، دو روز پیش خریدار اموال مسروقه و یکی از سارقان فراری دستگیر شدند.

بنا بر این گزارش، متهمان در مواجهه حضوری با یکدیگر به همدستی در سرقت اعتراف کردند و از سوی بازپرس برجسته، رئیس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهریار برای آنها و نیز خریدار اموال مسروقه قرار قانونی صادر شد. تحقیق برای مشخص شدن دیگر جرایم متهمان و دستگیری آخرین عضو باند سرقت ادامه دارد./ جام جم