اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تیزهوشی مرد طلافروش در مچ‌گیری از خانواده بدل‌انداز




اخبار حوادث - تیزهوشی مرد طلافروش در مچ‌گیری از خانواده بدل‌انداز

 عروس و خواهرشوهر سینی حلقه‌های طلا را به دست گرفته و مرد جوان با استرس زیادی سعی در پرت كردن حواس مرد جواهرفروش داشت، وقتی خواستند با چهره‌های آشفته مغازه را ترك كنند نمی‌دانستند مرد طلافروش صحنه بدل‌اندازی آنان را دیده است و باید آن شب به جای خانه پشت میله‌های زندان آرام بگیرند.

به گزارش ایران، ساعت 11 صبح 18 آذرماه سال‌جاری یك مرد و دو زن برای خرید جواهرات وارد یك طلافروشی در خیابان فلاح شدند و یك سینی حلقه طلا را انتخاب کرده و از فروشنده خواستند سینی حلقه‌ها را از نزدیك ببینند و یكی را انتخاب كنند.

طلافروشی خیلی شلوغ بود و مرد جواهرفروش با دیگر خریداران در حال صحبت بود و همزمان سینی حلقه‌های طلا را به این دو زن و مرد جوان تحویل داد و دقایقی نگذشته بود كه آنان سینی حلقه‌های طلا را به مرد جواهرفروش دادند و با بیان این‌كه انگشتری مورد دلخواهشان در سینی طلاها نبود به سمت در خروجی حركت كردند.

دستپاچگی و عجله آنان كافی بود تا مرد طلافروش شك كند و در بررسی انگشترهای داخل سینی متوجه شود یكی از حلقه‌ها بدلی است و آن دو زن و مرد دور از چشم وی انگشتر طلا را برداشته و یك حلقه بدلی داخل سینی گذاشته‌اند.

همین تیزهوشی كافی بود تا مرد طلافروش از بدل‌اندازان حرفه‌ای بخواهد حلقه طلای واقعی را برگردانند و شنید كه آن‌ها بی‌گناه هستند و دخالتی در این سرقت نداشته‌اند.

مرد طلافروش وقتی دید چاره‌ای ندارد و نمی‌تواند حلقه طلا را از دزدان بگیرد با پلیس 110 تماس گرفت و دقایقی بعد تیمی از مأموران كلانتری 161 ابوذر خود را به طلافروشی رساندند و دو زن و مرد مرموز را دستگیر كردند و مشخص شد آن‌ها یك زوج جوان و خواهرشوهر هستند.

این بدل‌اندازان وقتی پیش روی بازپرس اسفندیاری ایستادند، چاره‌ای جز اعتراف ندیدند و جالب این‌كه مرد جوان با اصرار به بی‌گناهی، همسرش را طمعكار جلوه داد و ادعای عجیبی كرد.

وی گفت: در شهر دیگری زندگی می‌كنیم، چند روز پیش برای مهمانی به خانه خواهرم آمدیم.
ساعتی پیش با همسر و خواهرم برای خرید حلقه طلا وارد مغازه جواهرفروشی شدیم و همسرم پس از دیدن طلاها، یك سینی حلقه را انتخاب كرد.

 وقتی وی و خواهرم سرگرم تماشای حلقه‌ها بودند من به تماشای ویترین پرداختم و حواسم از آن‌ها پرت شد و اصلاً نفهمیدم همسرم حلقه بدلی‌ای كه داشته را با حلقه طلا عوض كرده است، باور كنید من از كار زشت همسرم اطلاعی نداشتم و نمی‌دانستم وی حلقه ‌بدل را جایگزین حلقه طلا كرده و آن را به سرقت برده است.

داستان باورنكردنی این مرد در حالی است كه مرد طلا فروش به خبرنگار شوك گفت: هر سه آنها رفتار مرموزی داشتند. همین بود كه باعث شد رفتارهایشان را زیر نظر بگیرم، خودم دیدم كه زن قد كوتاه حلقه‌ای را از جیبش درآورد و یكی از حلقه‌های طلا را كه مشابه حلقه خودش بود برداشت و حلقه خودش را جایگزین كرد.

 بلافاصله سینی حلقه را به من دادند كه سریع حلقه را آزمایش كردم و دیدم حلقه بدلی است. ابتدا اصرار كردم طلایم را برگردانند اما بی‌فایده بود، آن‌ها با گستاخی می‌گفتند دروغ است وقتی گفتم به پلیس زنگ می‌زنم این زن قد كوتاه قصد بلعیدن حلقه بدلی خودش را داشت كه نتوانست و حلقه طلای مرا زیر پیشخوان مغازه انداخت و همزمان مأموران پلیس سررسیدند.

همزمان با این ادعاها بویژه وقتی مرد بدل‌انداز گفت همسرش دست به این دزدی زده و وی بی‌گناه است، زن قد كوتاه و خواهرشوهرش تنها گریه می‌كردند و هیچ حرفی نمی‌زدند.

بنابر این گزارش، بازپرس اسفندیاری دستور داد این باند خانوادگی تحت بررسی‌های ویژه پلیسی قرار گیرند تا راز اقدامات تبهكارانه دیگرشان نیز فاش شود.
اخبار حوادث - ایران


ویدیو مرتبط :
رقابت مچ اندازی بین بدن ساز حرفه ای و مچ انداز حرفه ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصمیم شوم مرد شیشه ای برای قتل خانواده



 

 

تصمیم شوم مرد شیشه ای برای قتل خانواده

مردی كه پس از استعمال ماده مخدر شیشه و قرص های روانگردان دچار توهم شده و تصمیم به قتل عام خانواده اش گرفته بود، پس از زخمی كردن ۳ تن از آنها توسط ماموران انتظامی پاكدشت دستگیر شد.

 

مردی كه پس از استعمال ماده مخدر شیشه و قرص های روانگردان دچار توهم شده و تصمیم به قتل عام خانواده اش گرفته بود، پس از زخمی كردن ۳ تن از آنها توسط ماموران انتظامی پاكدشت دستگیر شد.

چند روز پیش مردی در حال رفتن به محل كارش در خاتون آباد پاكدشت متوجه شد مردی چاقو به دست در خیابان فردی میانسال را تعقیب می كند و قصد جان او را دارد.

مرد رهگذر با دیدن این ماجرا با مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و از ماموران تقاضای كمك كرد.

ماموران با حضور در محل حادثه پی بردند كه مرد چاقو به دست ۲ مرد و یك زن را در خیابان زخمی كرده و با حمله ور شدن به سمت مردمی كه قصد سد كردن راهش را داشته اند، باعث ایجاد وحشت و ناامنی در شهر شده است.

ماموران با اطلاعاتی كه از شاهدان حادثه به دست آوردند، به جستجوی مرد چاقو به دست پرداختند و ۳ زن و مرد زخمی را برای درمان به بیمارستان انتقال دادند.

جستجوهای پلیسی ادامه پیدا كرد تا این كه ماموران پی بردند مرد مورد نظر چند خیابان پایین تر در تعقیب اعضای خانواده اش است.

● پلیس، مرد شرور را متوقف كرد

ماموران با اطلاع از موضوع به تعقیب مرد شرور ادامه دادند و با شناسایی مرد چاقو به دست در خیابان، با اخطار از او خواستند خود را تسلیم پلیس كند؛ اما وی بی آن كه به اخطارهای ماموران توجهی كند، به سوی آنها حمله ور شد.

در همین موقع ماموران با قانون به كارگیری سلاح به سوی مرد شرور شلیك و او را از ناحیه ۲ پا زخمی كردند.

پس از آن، ماموران، مرد چاقو به دست به نام رامین را بازداشت و به بیمارستان منتقل كردند. روز بعد، پس از انتقال وی به پلیس آگاهی پاكدشت، تحقیقات از او آغاز شد.

ماموران ابتدا به بررسی سوابق كیفری متهم پرداختند و پی بردند او چند بار به اتهام درگیری خیابانی، نزاع دسته جمعی، شرارت، اختلاف حساب مالی روانه زندان شده و از اراذل و اوباش پاكدشت است.

با مشخص شدن این موضوع، ماموران دوباره به تحقیق از متهم پرداختند كه وی از شرارت های خود پرده برداشت.

● اعتراف متهم شیشه ای

متهم در اظهاراتش گفت: با خانواده ام اختلاف حساب مالی داشتم. روز حادثه پس از استعمال مواد مخدر (شیشه) و استفاده از قرص های روانگردان دچار توهم شدم و تصمیم به قتل اعضای خانواده ام گرفتم.

وی افزود: با چاقویی كه به همراه داشتم، به سوی آنها حمله ور شدم. اعضای خانواده با دیدن من وحشت كرده و قصد فرار داشتند كه مانع شدم و در همین موقع پدر، عمویم و همسرم را با ضربه های چاقو زخمی كردم.

متهم افزود: دیگر اعضای خانواده برای نجات جان خود از خانه فرار كردند كه من هم چاقو به دست خانه را ترك كردم و در تعقیب آنها بودم.

هر فردی را كه در خیابان سد راهم می شد، با چاقو تهدید به مرگ می كردم.

همچنان در تعقیب اعضای خانواده بودم كه ماموران سد راهم شدند.

سرهنگ زنده شو، فرمانده انتظامی پاكدشت در این زمینه به خبرنگار ما گفت: پس از ثبت اظهارات متهم، او اكنون در بازداشت به سر می برد و تحقیقات از وی در حالی ادامه دارد كه وضعیت مصدومان حادثه، رضایت بخش اعلام شده است.

گزارش : جام جم آنلاین