اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تیروکمان ایران تعلیق شد


فدراسیون جهانی تیروکمان روز گذشته در نامه‌ای خطاب به محمد علی آبادی، رییس کمیته ملی المپیک و فدراسیون تیروکمان رسما اعلام کرد که مسئولان ورزش ایران با برگزاری مجمع عمومی تیروکمان تا قبل از پایان سال میلادی(حدود 20 روز دیگر)، تکلیف حضور کمانداران ایرانی برای شرکت در رقابت‌های برون مرزی را مشخص کنند.

ایسنا: فدراسیون جهانی تیروکمان در نامه‌ای به مسئولان ورزش ایران اعلام کرد که تیر و کمان ایران تعلیق است و فدراسیون ایران تا پایان سال میلادی فرصت دارد تا با برگزاری مجمع عمومی این فدراسیون به ریاست کریم صفایی، تکلیف حضور ایران در میادین بین‌المللی را مشخص کند.

به دنبال ایجاد تغییر در راس پنج فدراسیون ورزشی، نامه نگاری‌های متعددی از سوی فدراسیون جهانی تیروکمان با مسئولان ورزش ایران صورت گرفت و از این جهت که مسئولان ورزش با بازگشت کریم صفایی به فدراسیون تیروکمان و اصلاح اساسنامه موافقت نکردند، فدراسیون جهانی اجازه حضور نمایندگان ایران در میادین رسمی را سلب کرد.

فدراسیون جهانی تیروکمان روز گذشته در نامه‌ای خطاب به محمد علی آبادی، رییس کمیته ملی المپیک و فدراسیون تیروکمان رسما اعلام کرد که مسئولان ورزش ایران با برگزاری مجمع عمومی تیروکمان تا قبل از پایان سال میلادی(حدود 20 روز دیگر)، تکلیف حضور کمانداران ایرانی برای شرکت در رقابت‌های برون مرزی را مشخص کنند.

در این نامه آمده است: بر اساس تصمیم هیات اجرایی فدراسیون بین المللی، تیروکمان ایران تعلیق شده است و ما به شما پیشنهاد داده بودیم که هر چه زودتر مجمع عمومی را با حضور کریم صفایی برگزار کنید. با توجه به در پیش بودن مسابقات جهانی تا چند وقت دیگر، فدراسیون بین المللی باید تکلیف سهمیه‌های کشورها را برای حضور در این رقابت‌ها روشن کند. ما دو راه بیشتر نداریم. راه اول این است که سهمیه ایران را به کشورهای دیگر بدهیم و در راه دوم هم کمانداران شما می‌توانند به صورت آزاد زیر پرچم فدراسیون جهانی در این مسابقات شرکت کنند.

فدراسیون جهانی تیروکمان که خودش تمایلی به اجرای این پیشنهادات ندارد در ادامه‌ی نامه به مسئولان ایران آورده است: ما خودمان هیچ یک از این دو راه را نمی پسندیم و پیشنهاد می‌کنیم که هر چه زودتر با برگزاری مجمع عمومی فدراسیون مربوطه با حضور کریم صفایی و اصلاح اساسنامه تکلیف این رشته ورزشی را مشخص کنید.


ویدیو مرتبط :
فدراسیون تیروکمان رفع تعلیق شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساکروی: احتمال تعلیق فوتبال ایران وجود دارد



 

 

علی کفاشیان,علی کفاشیان رئیس  فدراسیون فوتبال

 

 

یک سایت خارجی از احتمال تعلیق فوتبال ایران به خاطر فشار نهادهای غیر ورزشی برای رفتن کفاشیان خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس سایت ساکر وی در گزارشی نوشت: پس از انتخاب مجدد علی کفاشیان به عنوان رئیس چهار سال آینده فدراسیون فوتبال، احتمال دارد فیفا فوتبال ایران را با تعلیق مواجه کند.

 

 

در این گزارش عنوان شده پس از انتخاب کفاشیان؛ از سوی سازمان های دولتی، بحث بازنشستگی او مطرح و اعلام شده مقامات بازنشسته دستگاه های دولتی حق ورود به پست های مدیریتی نهادهایی همچون ریاست فدراسیون فوتبال را ندارند.

مطابق این گزارش کفاشیان در تاریخ ۱۰ مارس (امروز) باید در دادگاه مخصوص کارکنان دولت حضور یابد.

در ادامه این گزارش آمده در صورتی که پس از حضور در این دادگاه، کفاشیان مجبور به استعفا شود، این احتمال هست که فیفا در این موضوع ورود کرده و بحث تعلیق را پیش کشد. این در حالی است که در نوامبر سال ۲۰۰۶ فیفا فوتبال ایران را به خاطر دخالت دولت، تعلیق کرد.

به گزارش فارس، سازمان بازرسی کل کشور پیش از انتخابات فدراسیون فوتبال اعلام کرد بازنشستگان حق حضور در این انتخابات را ندارند اما فدراسیون فوتبال در پاسخ گفت که طبق اساسنامه این فدراسیون، نامزدی بازنشستگان منع قانونی ندارد.

پس از انتخاب کفاشیان به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال سازمان بازرسی کل کشور بار دیگر بر موضع خود پافشاری کرد و حتی گفته شد فشارهایی برای استعفای کفاشیان اعمال شده است. این در حالی است که فیفا صراحتا اعلام کرده هر گونه دخالتی به جز نظر فدراسیون ها و فیفا دخالت شخص ثالث محسوب شده و می تواند واکنش فدراسیون بین المللی را به همراه داشته باشد.../. فارس