اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تیروئید را در خانه درمان کنید


روغن‌هایی را می‌توان استفاده کرد که به طور طبیعی کم‌کاری یا پرکاری تیروئید خود را در خانه درمان کنید.

خبرگزاری تسنیم: روغن‌هایی را می‌توان استفاده کرد که به طور طبیعی کم‌کاری یا پرکاری تیروئید خود را در خانه درمان کنید.

غده تیروئید غده‌ای بسیار مهم در بدن است که فعالیت آن برای ادامه زندگی افراد ضروری است. این غده هورمون‌های مهمی همچون T3، T4 و تیروکسین را تولید می‌کند و به هم خوردن تنظیم این هورمون‌ها سبب اختلالاتی در بدن مانند کم‌کاری تیروئید یا پرکاری و اختلالات بسیار دیگری می‌شود. بیشتر افراد معمولا تا زمانی که دچار مشکلات جدی نشوند به این غده توجه نمی‌کنند.

به هم خوردن تعادل این غده و هورمون‌هایی که تولید می‌کند تاثیرات منفی همچون اختلال در بارداری، ریزش مو، دردهای مفصلی، افسردگی، خستگی، کاهش یا افزایش اشتها،‌ مشکلات گوارشی، به هم خوردن خواب، چاقی و لاغری‌ بر بدن افراد دارند.

غده تیروئید هورمون‌هایی را به بافت‌ها و اندام‌های بدن می‌رساند. مواد و روغن‌های خاصی وجود دارند که همین وظیفه را می‌توانند انجام دهند و به همین دلیل می‌تواند در بروز اختلالات تیروئیدی موثر و مفید باشند. برخی از این روغن‌ها را می‌توان همراه با غذا یا در ترکیب با روغن‌های دیگر مصرف کرد و برخی دیگر را می‌تواند به‌ طور موضعی زیر گلو روی پوست ماساژ داد. این روغن‌های لازم و موثر که غده هیپوتالاموس و هیپوفیز را تقویت می‌کنند عبارتند از: روغن اسطوخدوس، روغن کندر، روغن یلانگ یلانگ، روغن یا اسانس شمعدانی، روغن یا اسانس چوب صندل و روغن زیتون.


ویدیو مرتبط :
علائم تیروئید خطرناک را جدی بگیرید! - روش قطعی درمان تیروئید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درمان رایگان ساکنان بیمه شده خانه سالمندان


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی در نظر دارد مخارج درمان ساکنان خانه سالمندان بیمه شده را پرداخت کند.

ایسنا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی در نظر دارد مخارج درمان ساکنان خانه سالمندان بیمه شده را پرداخت کند.

دکترعلی ربیعی در مراسم بهره برداری از مرکز جامع توان بخشی سالمندان مجد شهرستان اردکان در استان یزد و آغاز ساخت مرکز تحقیقات سالمندی این شهرستان افزود: سالمندی در جامعه مورد توجه شایسته قرار نگرفته است و مطالعات نشان می دهد جمعیت ایران در سال های آینده به مرور به دوران سالمندی و کهنسالی خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه جمعیت جامعه ایران برای ورود به دوران سالمندی آمادگی ندارد، اظهار کرد: متاسفانه هیچ گونه آموزشی هم در این زمینه صورت نگرفته است.

ربیعی یادآور شد: در گذشته، نهادها و ارزش های سنتی پذیرای سالمندان در خانه خودشان بودند ولی متاسفانه امروز این ارزش های سنتی در خانواده کمرنگ شده است.

این مسوول، با بیان اینکه خانه سالمندان باید با ارزش های دینی و روش های مدرن به نگهداری سالمندان اقدام کنند، خاطرنشان کرد: فشارها در زندگی شهری موجب بی اعتنایی نسل ها به سالمندان شده و این رها شدگی سالمندان را بدنبال داشته است.

وی وجود پزشک سالمندان را از نیازهای جامعه خواند و با بیان اینکه ایران به نهضت خیری در خصوص سالمندان نیاز دارد، گفت: باید با الگو برداری از خیران روح نیکوکاری را در جامعه گسترش دهیم.

با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرکز جامع توانبخشی سالمندان مجد اردکان در زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع و زیربنای دو هزار و 200 متر مربع و با 20 میلیارد ریال به بهره برداری رسید که در شروع کار هفت سالمند در این مرکز نگهداری می شوند.

همچنین با حضور ربیعی کار ساخت مرکز تحقیقات سالمندی اردکان در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع و اختصاص یک میلیارد ریال هزینه اولیه که از سوی خیرین تامین شده است آغاز شد.

قرار است این بنا که مرکز تحقیق و پژوهش در زمینه سالمندی خواهد بود در سه طبقه و 600 متر مربع زیربنا احداث و بقیه اعتبارات آن از سوی دولت تامین شود.