اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تیراندازی و گروگان‌ گیری در سیدنی استرالیا


منابع رسانه‌ای استرالیا از تیراندازی و گروگان‌گیری در شهر سیدنی خبر دادند.

خبرگزاری ایسنا: منابع رسانه‌ای استرالیا از تیراندازی و گروگان‌گیری در شهر سیدنی خبر دادند.

بنابر اعلام این منابع، شلیک گسترده گلوله و گروگان‌گیری بامداد امروز (دوشنبه) در کارگاهی در حومه شهر سیدنی رخ داده است.

بنابراین گزارش در این عملیات که هنوز چگونگی و جزئیات آن مشخص نیست، دست کم یک تن کشته شده‌ و چندین تن نیز به گروگان گرفته شده‌اند.

پلیس استرالیا می‌گوید علاوه بر کشته شدن یک مرد 43 ساله دو تن نیز در تیراندازی‌ها زخمی شده‌اند اما گروگان‌گیری را تایید یا رد نکرد.

سخنگوی پلیس شهر "ساوس ولز" نیز در این باره گفت: مذاکراتی در جریان است و عملیات همچنان ادامه دارد. در مرحله حساسی هستیم و نمی‌توانم جزئیات بیشتری فاش کنم.


ویدیو مرتبط :
سفر به پربازدیدترین شهر استرالیا سیدنی - شگفتی های سیدنی را ببینید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین جزییات گروگان‌گیری در سیدنی استرالیا



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - آخرین جزییات گروگان‌گیری در سیدنی استرالیا

در پی حمله مسلحانه به رستورانی در سیدنی استرالیا و نصب شدن پرچم‌های سیاه و سفید شبیه پرچم داعش بر پنجره‌های آن، نخست‌وزیر این کشور هشدار داد که این گروگان گیری با اهداف سیاسی انجام شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک فرد مسلح امروز (دوشنبه) وارد کافه‌ای در مرکز سیدنی شد و شماری از گروگان‌ها را مجبور کرد تا پرچم‌های شبیه پرچم داعش را بر روی پنجره‌ها نصب کنند.

این در حالی است که شبکه اسکای نیوز عربی از فرار پنج تن از گروگان‌ها از این ساختمان خبر داد.

"تونی ابوت"، ‌نخست‌وزیر استرالیا نیز با هشدار نسبت به طرح‌های شبه نظامیان برای هدف گرفتن کشورش گفت که این گروگان گیری انگیزه‌های سیاسی داشت.

وی در جمع خبرنگاران در کانبرا بدون ذکر جزئیاتی از جریان گروگان گیری گفت: این حادثه‌ای دلخراش است و من می‌توانم نگرانی‌ها و خشم مردم استرالیا را درک کنم.

در همین حال رسانه‌های استرالیا و همین‌طور سی‌ان‌ان گزارش داده‌اند که فرد گروگان‌گیر از طریق گروگان‌ها با چند رسانه تماس گرفته و تقاضای دو چیز کرده است: پرچم گروه داعش و تماس تلفنی با نخست‌وزیر استرالیا.

استرالیا یکی از متحدان آمریکا در ائتلاف ضد داعش محسوب می‌شود و اخیرا اقدامات خود را علیه داعش در عراق و سوریه افزایش داده است. پس از آن استرالیا در حالت هشدار سطح بالا قرار گرفته تا در برابر شبه‌نظامیان داخلی که از خاورمیانه باز می‌گردند در امان بماند.

در همین حال مقام پلیس سیدنی گفت که تماس مستقیمی با گروگان‌گیران نداشتند. گزارش شده است که حدود 10 کارمند در این رستوران بودند و 30 مشتری نیز حضور داشتند.

در پی این حادثه ساختمان‌های مجاور منطقه تجاری مرکز سیدنی تخلیه شد و نیروهای امنیتی منطقه را تحت محاصره قرار دادند.

طبق گزارش شبکه تلویزیونی اسکای بیزینس، افراد داخلی دست‌های خود را به سمت پنجره آوردند و پرچم‌های سیاه و سفیدی با نوشته‌های عربی همانند پرچم داعش در عراق و سوریه بر روی پنجره‌ها نصب کردند.

"کافه لیند" در یک مرکز خرید شلوغ مرکز شهر قرار دارد. این نقطه به دفتر نخست وزیر نزدیک است و مقر دو بانک بزرگ استرالیا هم آنجاست. پارلمان هم فقط چند خیابان آن طرف تر است.

استرالیا در ماه‌های اخیر با تهدیدهای فزاینده تروریستی روبه‌رو بوده که بخشی از آن به نبرد علیه گروه داعش در سوریه و عراق مربوط است.

پلیس این کشور در ماه سپتامبر بزرگترین عملیات ضدتروریستی را در سیدنی و بریزبن انجام داد که پس از ظاهر شدن اطلاعاتی درباره برنامه انجام حملاتی در خاک استرالیاست. در پی آن عملیات یک نفر به جرایم تروریستی متهم شد.

در ماه اکتبر قوانین ضدتروریستی در این کشور تصویب شد که منتقدان آن را بیش از حد شدید توصیف کردند.

تصور می‌شود که حدود ۷۰ استرالیایی در خاورمیانه به صف افراطیون پیوسته باشند و ۲۰ نفر آنها به کشورشان بازگشته‌اند.

استرالیا اخیرا قانونی را برای مقابله با تهدید ناشی از افراطی‌های بازگشته تصویب کرد.
اخبار بین الملل - ایسنا