اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تیراندازی مرگبار در ساختمان دادگاه میلان



متهم ورشکسته ایتالیایی هنگام محاکمه در دادگاه در اقدامی جنون‌آمیز با شلیک 13 گلوله در صحن دادگاه میلان وکیل خود و یکی از اعضای دادگاه را کشت سپس قاضی را نیز با چند شلیک به قتل رساند.

«کلودیو جیاردیلو» این مرد 57 ساله روز پنجشنبه 20 فروردین با انگیزه‌ای انتقامجویانه به طور پنهانی اسلحه‌ای با خود به دادگاه برده بود و وقتی رأی محکومیتش اعلام شد نقشه‌اش را عملی و در حرکتی سریع شروع به تیراندازی کرد. به گفته شاهدان این مرد که ظاهراً اهداف خود را از قبل مشخص کرده بود ابتدا وکیل خود و یکی از اعضای دادگاه را با شلیک چند گلوله پیاپی نقش بر زمین کرد سپس با سرعتی حیرت‌انگیز به دفتر قاضی رفت و او را نیز کشت.


جیاردیلو پس از این قتل‌عام دیوانه‌وار از در ساختمان خارج شد و با سوار شدن بر موتورسیکلتی از صحنه جرم فرار کرد. گروه‌هایی از پلیس امنیتی که با اعلام خطر به محل اعزام شده بودند با چند اتومبیل و موتورسیکلت به تعقیب این مرد فراری پرداختند و پس از تعقیب و گریز یک ساعته توانستند او را در چند کیلومتری محل حادثه دستگیر کنند.


این متهم در لحظه دستگیری در وضعیت روحی بسیار بدی بود و به همین دلیل به بیمارستان انتقال یافت.


گرچه شواهد نشان می‌دهد این مرد دیوانه سه نفر را از پای درآورده اما برخی خبرگزاری‌ها از قربانی چهارمی نیز یاد می‌‌کنند که جسد او در دادگاه پیدا شده است و یادآور می‌شوند چهار نفر در جریان تیراندازی به قتل رسیده‌اند.


پلیس برای از بین بردن ابهام‌های این واقعه خونین گفت‌وگو با شاهدان را آغاز کرده اما هنوز جزئیات تحقیقات‌ فاش نشده است.


نکته عجیب و مورد انتقاد در این تیراندازی، چگونگی ورود این مرد با یک اسلحه به دادگاه است که برای بررسی این موضوع مأموران امنیتی ساختمان دادگاه میلان مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.


هنوز علت دشمنی این مرد متهم با قربانیان مشخص نشده و پلیس در تحقیقات تخصصی در حال رسیدگی به این موضوع است.


پس از این حادثه «آنجلیون آلفانو» وزیر کشور ایتالیا این تیراندازی را بدترین و تلخ‌ترین واقعه در سال‌های اخیر دانست و متعهد شد با تمهیدات امنیتی بیشتر دیگر هرگز چنین وقایعی در ایتالیا رخ نخواهد داد.
 
اخبار حوادث - روزنامه ایران

 


ویدیو مرتبط :
درگیری و تیراندازی مقابل دادگاه ریاض

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تیراندازی مرگبار در دیترویت آمریكا



 

رسانه‌های آمریكا از وقوع تیراندازی مرگبار در «دیترویت» ایالت «میشیگان» خبر داده و اعلام كردند: در این حادثه سه نفر جان خود را از دست دادند و یك نفر نیز مجروح شد.


«جان روچ» ـ سخنگوی پلیس ایالتی «میشیكان» ـ یادآور شد: روز گذشته در پی تیراندازی مردان مسلح به اعضای یك خانواده‌ در یكی از مناطق شرقی این ایالت، سه نفر جان خود را از دست داده و یك نفر دیگر نیز مجروح شد.


وی خاطر نشان كرد: جان باختگان این حادثه تیراندازی یك مرد ۳۳ ساله، یك زن ۳۵ ساله و یك شخص دیگر است. همچنین هویت هیچ یك از این افراد مشخص نشده است.

 


این حادثه تیراندازی شب گذشته در «دیترویت» واقع در شرق ایالت «میشیكان» رخ داد و فرد مجروح كه یك مرد ۳۷ ساله است، تنها موفق شده با پلیس تماس بگیرد، موقعیت را گزارش دهد.

 


همچنین وضعیت وی بسیار وخیم گزارش شده است و احتمال دارد به دلیل شدت جراحات و خونر‌یزی جان خود را از دست بدهد.

 


از طرفی پلیس و نیروهای امنیتی هنوز موفق نشدند دو فرد ضارب را شناسایی و دستگیر كنند، تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.