اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تیراندازی در ایستگاه مترو پاریس


در جریان تیراندازی در یک ایستگاه مترو در پاریس یک مامور پلیس زخمی شده است.

فرارو: در جریان تیراندازی در یک ایستگاه مترو در پاریس یک مامور پلیس زخمی شده است.

بی بی سی نوشت: در جریان این تیراندازی یک مرد بازداشت شده اما مشخص نیست که آیا این بازداشت با ماجرای حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو در روز چهارشنبه ارتباطی داشته باشد.

برنار کازنوو، وزیر کشور فرانسه، که صبح پنجشنبه، ٨ ژانویه (١٨ دی) در جلسه اضطراری هیات دولت به ریاست رئیس جمهوری شرکت داشت، با ترک این جلسه، به ایستگاه مترو محل تیراندازی رفته و قرار است رئیس جمهوری نیز بعدا از این محل دیدن کند.

جلسه روز پنجشنبه به منظور بررسی حمله مسلحانه روز چهارشنبه به دفتر نشریه فکاهی شارلی ابدو در پاریس برگزار شده است.

همزمان، مانوئل وال، نخست وزیر فرانسه، گفته است که ماموران پلیس در جستجو برای یافتن و دستگیری دو مظنون اصلی حمله به دفتر شارلی ابدو، چند نفر را بازداشت کرده‌اند. وزارت کشور فرانسه شمار بازداشت شدگان را هفت نفر اعلام کرده است.

پلیس فرانسه پیشتر گفته بود که دو برادر به اسامی شریف و سعید کواشی در حمله به دفتر این نشریه دست داشته‌اند. فرد دیگری به نام حمید مراد نیز در ارتباط با همین ماجرا خود را تسلیم پلیس کرده و بازداشت شده است.

در حمله روز گذشته، دوازده نفر از جمله چهار تن از کارکنان نشریه و دو مامور پلیس جان خود را از دست دادند.


ویدیو مرتبط :
تیراندازی در ایستگاه مترو مکزیکو سیتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاش ایستگاه های مترو این شکلی بود


تصاویر تعدادی از ایستگاههای متروی استکهلم پایتخت کشور سوئد.