اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تیراندازی به خوابگاه دانشگاه شریف


دبیر شورای صنفی خوابگاه طرشت ۳ دانشگاه صنعتی شریف از تیراندازی یک شخص ناشناس به سمت این خوابگاه در شب گذشته خبر داد.

خبرگزاری دانشجو: دبیر شورای صنفی خوابگاه طرشت ۳ دانشگاه صنعتی شریف از تیراندازی یک شخص ناشناس به سمت این خوابگاه در شب گذشته خبر داد.

امیرمحمد بائو دیزآبادی، دبیر شورای صنفی خوابگاه طرشت ۳ دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌و‌گویی از تیراندازی یک شخص ناشناس به سمت این خوابگاه در شب گذشته خبر داد و گفت: دیشب حدود ساعت ۲۳ چند تن از دانشجویان ورودی ۹۳ که ترم سوم خود را می‌گذرانند، هراسان و سراسیمه به من مراجعه کردند و اطلاع دادند که به سمت اتاق آنها تیراندازی شده است. وقتی به اتاق آنها رفتم آثار تیراندازی را روی دیوار و شیشه پنجره خوابگاه مشاهده کردم. تیرها روی زمین ریخته و مربوط به تفنگ بادی 5.5 بود. حتی یکی از دانشجویان ساکن این اتاق نیز به خاطر اصابت تیر به پشتش دچار جراحت نسبی شده است.

وی در خصوص جزئیات تیراندازی دیشب اظهار داشت: ما این اتفاق را سریعا به حراست دانشگاه اطلاع دادیم و امروز نیز از پلیس امنیت برای بررسی‌های بیشتر به خوابگاه طرشت آمدند. طبق بررسی‌های انجام شده این تیراندازی از خانه‌های روبه روی خوابگاه صورت گرفته است.

بائو دیزآبادی در پاسخ به این که آیا اقدام به تیراندازی پیشینه قبلی در این خوابگاه داشته است یا خیر؟ گفت: دقیقا شب انتخابات مجلس که دو سه ماه پیش برگزار شد، دوباره ما شاهد تیراندازی به سمت خوابگاه طرشت ۳ بودیم. بعضی از دانشجویان که طرفدار حزب برنده بودند، در حال شادی و ایجاد سر و صدا بودند که گویا در اعتراض به این سر و صداها تیراندازی صورت گرفته است. خوابگاه ما در یک منطقه مسکونی است و گاها ساکنین آن به سر و صدای خوابگاه اعتراض دارند؛ به طور مثال هنگام برگزاری مسابقات ورزشی در خوابگاه نسبت به آن معترض می‌شوند، اما این اتفاقی نیست که نتوان آن را با صحبت کردن رفع کرد و هیچ توجیه منطقی برای تیراندازی دیده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: با اتفاق دیشب ما تصمیم گرفتیم این قضیه را جدی تر از قبل پیگیری کنیم، چرا که اگر قرار باشد چنین اتفاق خطرناکی مکررا پیش بیفتد، امنیت و جان دانشجویان ساکن خوابگاه در خطر خواهد بود. در حال حاضر مشخص شده که تیراندازی از یکی از خانه‌های مشرف به خوابگاه صورت می‌گیرد، اما شخص مورد نظر هنوز شناسایی نشده است.


ویدیو مرتبط :
پروفسور میرزاده:دانشگاه آزاد قزوین همانند دانشگاه شریف است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اخراج دانشجویان دانشگاه شریف از خوابگاه در صورت عدم جمع آوری قلیان در موعد مقرر



هشدار معاون دانشگاه شریف؛

اخراج دانشجویان از خوابگاه در صورت عدم جمع آوری قلیان در موعد مقرر

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف گفت: دانشجویان خوابگاهی خاطی درصورت عدم تحویل قلیان، به کمیته انظباطی فرا خوانده شده و ازخوابگاه اخراج می شوند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

محمود بهمن آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اطلاعیه جمع آوری قلیان از خوابگاه‌های این دانشگاه گفت: مصرف قلیان حتی توسط یک دانشجوی دانشگاه شریف هم برای ما زیاد است.

وی ادامه داد: مصرف قلیان توسط یک تعداد محدودی از دانشجوها در یکی دو تا از خوابگاه‌ها رویت شده بود  که برای حفظ شان دانشجو و اینکه وارد اتاق دانشجویان نشویم درخواست کردیم که در موعد مقرر قلیان ها را جمع آوری و تحویل دهند.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: طی سال های گذشته با این مساله برخورد قاطعی صورت نگرفته است و گذارا از این مساله گذشته اند بنابراین در ابتدا اخطار دادیم تا دانشجویان خاطی در موعد مقرر قلیان ها را جمع آوری کنند. 

وی ادامه داد: اکنون 4 هزار دانشجو در خوابگاههای دانشگاه شریف ساکن هستند که این تعداد معدود که تعداد آن‌ها به 10 نفر هم نمی رسد نباید تاثیر سوء بگذارند. بهمن آبادی یادآورشد: متاسفانه ممکن است این چند نفر تعابیر بدی در سطح کل خوابگاه داشته باشند و دیگران تصور کنند که کل خوابگاه شریف این گونه است، درحالی که این گونه نیست دانشجویان دانشگاه شریف بهترین دانشجویان کشور هستند. 

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: به صورت اخلاقی درخواست کردیم قلیان ها را تحویل دهند تا اثر بد در خوابگاه نگذارد، اگر این کار را انجام ندهند به کمیته انظباطی فراخوانده و واولین کار اخراج از خوابگاه است و ممکن است مسایل آموزشی انها هم زیر سئوال رود. 

به گزارش مهر؛ دانشگاه صنعتی شریف داری 11 خوابگاه، و چهار هزار دانشجو است که دارای دو خوابگاه ویژه دانشجویان متاهل، پنج خوابگاه ویژه دانشجویان پسر مجرد و 4 خوابگاه ویژه دانشجویان دختر است./مهر