اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تیتراژ «ماه عسل» چطور به فرزاد فرزین رسید؟


یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ماه رمضان که همیشه در مورد خواننده تیتراژ آن حرف و حدیث‌های فراوانی بوده و هست، برنامه «ماه عسل» با اجرای احسان علیخانی است. امسال پس از صحبت‌ها و حرف و حدیث‌های فراوان.

خبرآنلاین: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ماه رمضان که همیشه در مورد خواننده تیتراژ آن حرف و حدیث‌های فراوانی بوده و هست، برنامه «ماه عسل» با اجرای احسان علیخانی است. امسال پس از صحبت‌ها و حرف و حدیث‌های فراوان.

همشهری جوان نوشت: بالاخره فرزاد فرزین و مهدی یراحی به عنوان خواننده‌های دو تیتراژ ابتدایی و انتهایی این برنامه معرفی شدند، انتخاب‌هایی که خیلی‌ها اعتقاد دارند بجا بوده و توانسته مورد توجه مخاطبان موسیقی نیز قرار بگیرد.

 در این بین برخی رسانه‌ها دوستی نزدیک فرزاد فرزین و احسان علیخانی را در اینکه این خواننده تیتراژ «ماه عسل» را بخواند، بی‌تأثیر ندانسته‌اند، اما فرزاد فرزین نظر دیگری دارد و در برابر این اتهام‌ها از خودش دفاع می‌کند.




دوستی نزدیک شما با احسان علیخانی چقدر در اینکه شما خواننده تیتراژ «ماه عسل» شوید تأثیر داشت؟

احسان یک پروژه دیگری مدنظر داشت و می‌خواست یک آهنگ با دو یا سه خواننده تولید شود. من معتقدم بودم که این کار برای برنامه پرمخاطب «ماه عسل» خوب نیست. «ماه عسل» یک برنامه حسی است و باید یک کار حسی در آن پخش شود. پیشنهاد دادم که دو یا سه نفر اگر نخوانند بهتر است، چون شنونده در این فرصت کم نمی‌تواند با آن ارتباط برقرار کند.

 به همین خاطر شعر ساخته شده و من و دو نفر دیگر روی آن آهنگ ساختیم و نهایتاً آهنگی که من ساختم از نظر تیمی بهتر شناخته شد. خب مشخص است که دوستی من و احسان نمی‌ توانست روی انتخاب نهایی نقشی داشته باشد.


و این قطعه چقدر برای ساخته شدنش، زمان صرف شد؟

زمانی که آهنگ ساخته شد خیلی کوتاه بود. زمانی که ملودی را ساختم کوتاه بود، چون لازم داشتم با ترانه که یک حس معنوی داشت ارتباط بگیرم و پس از چند ملودی به اینکه اکنون می‌شنوید رسیدم. خیلی کارها هست که مدت زمان زیادی روی آن کار می‌کنم ولی به خوبی این اثر نمی‌شود. آن ارتباطی که آهنگساز با ترانه برقرار می‌کند بسیار مهم است.

شما اگر جای شنونده‌های این قطعه بودید. چه نمرده‌ای به آن می‌دادید؟

بدون جانبداری اگر سلیقه شخصی خودم را درنظر بگیرم، تیتراژ «ماه عسل» را خیلی دوست دارم و با توجه به نظراتی که از مخاطبان و سایر دوستان دریافت کرده‌ام، قطعا فکر کنم و این بهترین تیتراژی باشد که تا الان اجرا کرده‌ام.

فکر می‌کنید چه دلیلی دارد آثاری که در ماه رمضان منتشر و پخش می‌شوند. ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطبان دارند.


موسیقی هنر اولی است که در جهان به‌وجود آمده است. به همین جهت در یک فضای معنوی مثل ماه رمضان بیشتر شنیده می‌شود. همچنین انسان از این طریق می‌تواند با خداوند ارتباط برقرار کند. یکی از دلایل ماندگاری آثار در این ماه به‌نظر من این مورد می‌تواند باشد.


ویدیو مرتبط :
تیتراژ ماه عسل ((فرزاد فرزین))

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تیتراژ ماه عسل به کدام خواننده رسید ؟



اخبار,اخبار فرهنگی,تیتراژ ماه عسل,خواننده تیتراژ ماه عسل

 

اخبار فرهنگی - تیتراژ ماه عسل به کدام خواننده رسید

دو خواننده پاپ تیتراژ های ابتدا و انتهای یک برنامه مخصوص ماه مبارک رمضان را می خوانند. خواننده تیتراژ ابتدایی و انتهایی برنامه «ماه عسل» مشخص شده اند و چهره های مورد نظر در حال انجام مراحل نهایی تولید آثارشان برای پخش در روزهای ابتدایی ماه رمضان هستند.

«مرتضی پاشایی» و «مهدی یراحی» به عنوان خواننده های تیتراژ ابتدا و انتهای این برنامه انتخاب شده اند و ماه رمضان امسال شاهد پخش صدای این دو خواننده از آنتن زنده شبکه سه خواهیم بود.

برنامه «ماه عسل» از جمله برنامه هایی ست که در سالهای گذشته از شبکه سه و در زمان افطار روی آنتن زنده شبکه سه می رود و همه ساله قطعات تیتراژ های خواننده هایی که انتخاب می شوند، توانسته نظر مساعد دوستداران موسیقی را در به خود جلب کند.

فرزاد فرزین، محسن یگانه، مهدی یراحی، مهدی یغمایی و... از جمله خواننده هایی بوده اند که تا کنون توانسته اند با اجرای تیتراز این برنامه مورد توجه مردم و رسانه ها قرار بگیرند.

در سالهای گذشته قطعاتی «هر جای دنیایی» و «سازش» با صدای «مهدی یراحی» با استقبال جالب توجه دوستداران این برنامه مواجه شده بود.

 

اخبار فرهنگی - سینما خبر