اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تیبا تاکسی نمی‌شود


مدیرعامل سازمان تاکسیرانی گفت: هرچند تیبا خودروی مناسبی برای حمل و نقل شهری محسوب می‌شود اما، شورای عالی ترافیک با ورود این خودرو به چرخه حمل و نقل عمومی مخالفت کرد و سمند و پژو همچنان تاکسی باقی می‌مانند.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی گفت: هرچند تیبا خودروی مناسبی برای حمل و نقل شهری محسوب می‌شود اما، شورای عالی ترافیک با ورود این خودرو به چرخه حمل و نقل عمومی مخالفت کرد و سمند و پژو همچنان تاکسی باقی می‌مانند.

مدت‌هاست کارشناسان بر سر این مهم که چه خودرویی می‌تواند در خطوط تاکسیرانی جایگزین مناسبی برای سمند و پژو ۴۰۵ شود، بحث و کنکاش داشتند تا جایی که برخی از آنان از ورود خودروی تیبا به این چرخه خبر دادند اما میثم مظفر در گفت‌وگو با آنا با رد این نظریه‌ها اعلام کرد: تیبا برای حمل و نقل عمومی کشور استفاده نخواهد شد و شورای عالی ترافیک، متولی اصلی این تصمیم‌گیری با تبدیل تیبا به تاکسی موافقت نکرد.

وی افزود: البته از لحاظ کارشناسی سازمان تاکسیرانی نیز معتقد بود که تیبا استانداردهای مورد نیازی که برای فعالیت یک خودرو در چرخه حمل و نقل عمومی نیاز است را دارا نیست.

مظفر در پاسخ به این سوال که به جای تیبا چه خودرویی برای تکمیل خطوط تاکسیرانی پایتخت مناسب است و پیشنهاد می‌شود عنوان کرد: هم‌اکنون از بین خودروهای موجود در بازار اگر قرار باشد خودروی جدیدی وارد خطوط تاکسیرانی شود، شورای عالی ترافیک در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند و سازمان متولی اتخاذ این تصمیم نیست.

نوسازی ۴ هزار تاکسی فرسوده تا پایان امسال

این مقام مسئول در سازمان تاکسیرانی با اعلام اینکه اکنون ۱۷ هزار تاکسی فرسوده در پایتخت در حال فعالیتند از روند متوقف شده نوسازی این خودروها انتقاد کرد و گفت: امیدورایم تا پایان سال جاری، ۴ هزار تاکسی فرسوده نوسازی شوند تا سهم تولید ذرات آلاینده این خودروها در پایتخت کاهش یابد.

مظفر تصریح کرد: بر اساس توافقاتی که با ستاد حمل و نقل سوخت و همچنین بانک صادرات و کارخانه ایران خودرو داشتیم از بین این ۴ هزار دستگاه خودروی فرسوده، حدود هزار دستگاه تا پایان آذرماه وارد خطوط تاکسیرانی شهری خواهند شد.

به گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی خودرو سمند EF7  مدل گازسوز خودروی انتخابی است که تا آذرماه امسال وارد چرخه حمل و نقل عمومی شهر تهران می‌شود.


ویدیو مرتبط :
تیبا EX- تیبا SX- تیبا صندوقدار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغازثبت‌نام طرح جدید نوسازی خودروهای فرسوده شخصی باتسهیلات ویژه/«تیبا» برای تاکسی نهایی شد



زمان ثبت‌نام طرح جدید نوسازی خودروهای فرسوده شخصی

رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور خبر داد:
آغازثبت‌نام طرح جدید نوسازی خودروهای فرسوده شخصی باتسهیلات ویژه/«تیبا» برای تاکسی نهایی شد

رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور از افزایش 3 برابری کمک‌های بلاعوض دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور خبر داد و گفت: مرحله جدید طرح نوسازی خودروهای شخصی با تسهیلات جدید از روز یکشنبه 21 مهر ماه آغاز شده و در اولین روز ثبت‌نام با استقبال بسیار بالای متقاضیان مواجه شده است.

دکتر سید مجتبی شفیعی در گفت‌وگو با  ایسنا ، با بیان اینکه کمک‌های بلاعوض دولت برای خروج خودروهای فرسوده به طور متوسط به سه برابر افزایش یافته است، افزود: با اصلاحاتی که در آیین‌نامه مربوط به خروج خودروهای فرسوده و اسقاط آن ایجاد شده، مرحله جدید اجرای این طرح با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه مصوبه جدید ابلاغ شده است، اجرای طرح خروج خودروهای فرسوده را برنامه‌ریزی کردیم و سایت ثبت‌نام خودروهای فرسوده به نشانی www.farsoodeh.ir نیز فعال شده و 126 مرکز اسقاط خودرو نیز از روز گذشته فعالیت خود را در سراسر کشور آغاز کرده‌اند.

رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور گفت: در نخستین روز آغاز طرح، تا آخرین ساعات حدود 2000 نفر برای خروج خودروهای فرسوده خود ثبت‌نام کرده‌اند که در مقایسه با عملکرد هفت ماهه اخیر بسیار عدد قابل توجهی است.

شفیعی ادامه داد: با توجه به سرعت استقبال متقاضیان و محدودیت‌هایی که در منابع مالی وجود دارد، مهلت ثبت‌نام تا آذرماه در نظر گرفته شده و افرادی که تا تاریخ اعلام شده، نسبت به ثبت‌نام برای خروج خودروهای فرسوده خود اقدام کنند در اولویت دریافت‌های کمک‌های بلاعوض قرار خواهند داشت.

به گفته وی 25 میلیون ریال در قبال اسقاط خودرو و سه میلیون ریال نیز معادل ارزش لاشه خودرو به متقاضیان پرداخت می‌شود که این رقم نسبت به دوره‌های قبل افزایش خوبی را داشته است.

رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور با بیان اینکه هدف از اجرای طرح خروج خودروهای فرسوده شخصی، عدم جایگزینی است، اظهار کرد: در صورتی که متقاضی بخواهد از تسهیلات بانکی جهت جایگزینی خودرو نیز استفاده کند، این امکان وجود دارد.

شفیعی تاکید کرد: بر همین اساس حداقل تسهیلات برای این متقاضیان 100 میلیون ریال و حداکثر 150 میلیون ریال است. البته این رقم تا 200 میلیون ریال نیز قابل افزایش است.

ورود تیبا و 10 هزار دستگاه تاکسی سمند LX به خطوط تاکسیرانی بزودی

وی با اشاره به نوسازی تاکسی‌های فرسوده نیز گفت: با توافقی که با شرکت‌های ایران خودرو و سایپا صورت گرفته، بزودی تیبا و سمند به عنوان دو خودرو وارد ناوگان تاکسیرانی خواهند شد و با توجه به اینکه ورود تاکسی سمند مدتی با مشکل مواجه شده بود، ایران خودرو متعهد شده تا 10 هزار دستگاه سمند LX را وارد ناوگان تاکسیرانی کند.

رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور افزود: شرکت سایپا نیز برای ورود تیبا به خطوط تاکسی اعلام آمادگی کرده که توافقات اولیه اخذ شده و بزودی در دستورکار قرار خواهد گرفت.

به گفته شفیعی، برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده و مساعدت به رانندگان تاکسی، کمک‌های بلاعوض دولت از 30 به 50 میلیون ریال افزایش پیدا کرده و تا سقف 200 میلیون ریال نیز برای آنها تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده تا بدون دغدغه مالی بتوانند تاکسی‌های خود را نوسازی کنند./ایسنا