اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تکه پازل لاشه «MH370» به پاریس رسید


قطعه پیدا شده از لاشه یک هواپیما که به اعتقاد کارشناسان به هواپیمای ناپدیدشده پرواز MH370 تعلق دارد برای بررسی‌های بیشتر به پاریس رسید.

خبرگزاری ایسنا: قطعه پیدا شده از لاشه یک هواپیما که به اعتقاد کارشناسان به هواپیمای ناپدیدشده پرواز MH370 تعلق دارد برای بررسی‌های بیشتر به پاریس رسید.

این شیء که به نظر بخشی از بال هواپیماست روز چهارشنبه در جزیره «رئونیون» در اقیانوس هند کشف و به پایتخت فرانسه فرستاده شد تا در آزمایشگاه وزارت دفاع این کشور مورد بررسی قرار گیرد.

هواپیمای بوئینگ 777 شرکت هواپیمایی مالزی در ماه مارس 2014 میلادی با 239 مسافر و خدمه در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد. از این تاریخ به بعد تیم‌های جستجوگر به سرپرستی نیروهای استرالیایی بر مناطق وسیعی از اقیانوس هند تمرکز کردند تا سرنخی از لاشه این هواپیما به دست آورند.

کارشناسان معتقدند این شیء که دو متر طول دارد و روی آب شناور بوده به قطعه متحرک بال هواپیمای بوئینگ 777 تعلق دارد. کارشناسان فرانسوی قرار است شماره سریال حک شده روی بدنه این شیء را بررسی کرده و پس از آن بررسی‌های بیشتر را انجام دهند. همچنین تکه‌های پیدا شده از یک چمدان که در همین منطقه بوده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پیش از این «مارتین دلان» از اداره ایمنی حمل و نقل استرالیا اعلام کرده بود که شیء پیدا شده به هواپیمای ناپدید شده تعلق دارد.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، کارشناسان می‌گویند که این هواپیما به دلایل نامعلوم از مسیر اصلی خود منحرف شده و در اقیانوس هند سقوط کرده است.


ویدیو مرتبط :
کفسابی لاشه سنگ،اجرای لاشه سنگ در کرج و تهران،لاشه سنگ تضمينی،قیمت سنگ لاشه،09334256560

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال وجود لاشه «MH370» در خلیج بنگال


مقامات استرالیایی هماهنگ‌کننده عملیات جستجوی هواپیمای مفقودشده مالزی ادعای شرکت تحقیقات دریایی مبنی بر یافتن لاشه هواپیما را کم اهمیت دانستند.

خبرگزاری ایسنا: مقامات استرالیایی هماهنگ‌کننده عملیات جستجوی هواپیمای مفقودشده مالزی ادعای شرکت تحقیقات دریایی مبنی بر یافتن لاشه هواپیما را کم اهمیت دانستند.

شرکت تحقیقات دریایی GeoResonance روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد که محل احتمالی لاشه این هواپیما را از روی زباله‌های فلزی موقعیت‌یابی کرده اما مرکز هماهنگ‌کننده عملیات جستجوی هواپیما در استرالیا که این عملیات را مدیریت می‌کند، تاکید کرد محل مشخص شده از سوی این شرکت تحقیقاتی با اطلاعات ماهواره‌ای که نمایش‌دهنده مسیر پرواز هواپیمای بوئینگ 777 هستند، مطابقت ندارد.
 
هواپیمای پرواز MH370 ‌در هشتم مارس و هنگام پرواز از کوالالامپور به سمت پکن ناپدید شد. این هواپیما با 239 سرنشین در دریای جنوبی چین از رادار خارج شد. بر اساس اطلاعات ماهواره‌ای، کارشناسان معتقدند پرواز این هواپیما در آب‌های دور از شهر بندری «پرت» در استرالیا به اتمام رسیده است.
 
اقدامات انجام شده برای جستجوی این هواپیما تاکنون بر مسیر جنوبی که احتمال پرواز هواپیما بوده تمرکز داشته که بر اساس محاسبات به دست آمده از سیگنال‌های دریافت شده بوده است.

محل لاشه احتمالی این هواپیما که توسط این شرکت تحقیقات دریایی شناسایی شده در خلیج بنگال در جنوب بنگلادش اعلام شده است. این شرکت خصوصی اعلام کرده که کارشناسان آن در این منطقه فلزاتی را کشف کرده‌اند که با ترکیبات بکار رفته در بدنه هواپیمای بوئینگ 777 مطابقت دارند و باید بررسی‌های بیشتر روی این زباله‌های فلزی انجام شود.