اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تکه انداختن زیباری به مهمانپرست:باید زنگ بزنم تهران بپرسم که هنوز سخنگو هستی یا ...



 

 

 

تکه انداختن زیباری به مهمانپرست:باید زنگ بزنم تهران بپرسم که هنوز سخنگو هستی یا سید الرییس احمدی نجاد عزلت کرده!

 

تکه انداختن زیباری به مهمانپرست:باید زنگ بزنم تهران بپرسم که هنوز سخنگو هستی یا سید الرییس احمدی نجاد عزلت کرده!

صالحی سرپرست وزرات خارجه ایران در سفر اخیرش به عراق ، بر سیاق دیپلماتیک، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک و مفصلی با هشیار زیباری وزیر امورخارجه عراق شرکت کرد.

یکی از خبرنگاران عراقی حاضر در این کنفرانس مطبوعاتی نقل کرده است: وقتی هشیار زیباری با رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان روبرو شد به فارسی و نه خیلی بلند و نه خیلی کوتاه گفت: من با شما دست نمی دهم! باید همین الان زنگ بزنم تهران بپرسم که هنوز سخنگو هستی یا سید الرییس احمدی نجاد شما را عزل کرده است!


ویدیو مرتبط :
یه زنگ به جمشید بزنم قسمت 2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تهران چند تکه می‌شود؟



طرح تقسیم تهران , تمرکززدایی از تهران

تهران چند تکه می‌شود؟

هنوز از یادها نرفته است که دولت محمود احمدی‌نژاد به قصد تمرکززدایی از تهران و کاهش جمعیت آن طرح انتقال کارمندان به شهرهای دیگر و انتقال وزارت‌خانه‌ها به دیگر شهرها و استان‌های کشور را به مرحله اجرا در آورد.

پارسینه در ادامه نوشت: طرح احمدی‌نژاد که با مشکلات و انتقادات فراوان رو به رو شد. در همان روزها محمدرضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی‌نژاد هدف از انتقال برخی از وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها از تهران را «تمرکز زدایی از پایتخت» اعلام کرد این در حالی بود که زلزله احتمالی تهران دلیل اصلی دولتی‌ها برای انتقال بخش‌هایی از پایتخت به دیگر شهرها بود!

بعد از آن بود که دولت دهم شهر جدید پرند را به عنوان پایتخت اداری ایران در نظر گرفت و حتی ۴۰۰ هکتار از زمین‌های مجاور مسکن‌مهر در این منطقه را برای ساخت وزارتخانه‌ها جانمایی کرد اما این امر محقق نشد.

حالا اما زمزمه‌های 3 تکه شدن تهران در راستای همان سیاست‌های تمرکززدایی رنگ و بوی جدی به خود گرفته است. طرحی که به موجب آن تهران به 3 استان جداگانه تبدیل خواهد شد. بنا بر این طرح، شهرستان‌های جنوب استان تهران با مرکزیت ورامین و شهرستان‌های غرب استان تهران با مرکزیت شهریار به استان تبدیل خواهند شد.

برای اولین بار اما سید حسین نقوی حسینی، نماینده مردم ورامین در مجلس بود که صحبت از تشکیل استان خرداد (جنوب تهران) به میان آورد.

حالا نیز شهرستان‌های غرب استان تهران در تب و تاب استقلال افتاده‌اند. زیرا شهروندان و مسئولان این شهرها بر این باورند که اکنون بیشترین توجه به سمت تهران بزرگ معطوف شده‌است و به شهرستان‌های این استان اهمیت چندانی داده نمی‌شود.

به عبارت دیگر، چه با تشکیل استان خرداد یا با تقسیم تهران به 3 استان، به زعم پیشنهاد دهندگان این طرح، هر حال مردم استان تهران از این تقسیم راضی‌اند و آن را تلاشی برای رفع محرومیت‌های خود می‌دانند.

در واقع کاستن از بار جمعیتی، ترافیکی و سایر مشکلات تهران، دور کردن این کلانشهر از ازدحام و شلوغی و البته وجود محرومیت‌های جدی در بسیاری از شهرستان‌های این استان از دلایل اصلی تکه تکه کردن تهران است.

پیش‌ از این نیز نماینده شهرستان‌های شهریار، ملارد و قدس گفته بود با تقسیم تهران دیگر نیازی به انتقال پایتخت نیست، زیرا این طرح هزینه کمتری برای دولت خواهد داشت و همچنین مدیریت تهران با بیش از 12 میلیون جمعیت کار بسیار مشکلی است.

گروسی این چنین افزوده بود که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، موضوع تقسیم استان تهران به منظور رشد و توسعه متوازن این استان مجددا مطرح و رئیس‌جمهور، وزیر کشور و استاندار تهران نیز موافقت خود را با این طرح اعلام کردند.

به این ترتیب به نظر می‌رسد باید منتظر چندتکه شدن پایتخت بود اما سوال اصلی اینجاست که آیا موضوع تقسیمات کشوری آنقدر ساده است که با طرح یک پیشنهاد به نتیجه برسد؟ آیا این طرح آنقدر کامل هست که مشکلات را کم کند و بر آنها نیافزاید؟/ایسنا