اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تکمیل خطوط 3،6،7 مترو تا پایان سال 95


عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهر یک موجود زنده است و نیازهای آن باید متناسب با جمعیت ساکن در آن و مقتضیات زمان تامین شود اما وقتی بیش از ظرفیت و پتانسیل شهر بخواهیم از آن بهره برداری کنیم مطمئنا به مشکل بر خواهیم خورد.

پایگاه خبری شهر: عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهر یک موجود زنده است و نیازهای آن باید متناسب با جمعیت ساکن در آن و مقتضیات زمان تامین شود اما وقتی بیش از ظرفیت و پتانسیل شهر بخواهیم از آن بهره برداری کنیم مطمئنا به مشکل بر خواهیم خورد.

شهر تهران در نزدیک به یک دهه گذشته شاهد تغییرات شگرفی در حوزه حمل و نقل و ترافیک بوده است و بیشتر توان مدیریت شهری معطوف به این امر بوده چرا که ترافیک بعد از آلودگی هوا مهمترین چالش پایتخت به شمار می رود. افزایش خطوط مترو به 4 خط به علاوه خط تهران –کرج، تکمیل رینگ شبکه اتوبوسرانی بی آر تی و نیز تجهیز ناوگان اتوبوسرانی، تکمیل شبکه بزرگراهی و ... همه حاکی از آن است که حمل و نقل و به ویژه حمل و نقل عمومی در شهر تهران دچار تحول شده است. با این وجود همچنان ترافیک تهران پابرجاست و قریب به اتفاق کارشناسان نیز این امر را ناشی از نبود زیر ساخت های حمل و نقل عمومی می دانند.

اسماعیل دوستی نایب رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران این علت را ناشی از معلول های متعددی می داند.

دوستی گفت: اگر بخواهیم معضل ترافیک تهران و زیر ساخت های حمل و نقل آن را پایش کنیم باید به یک نکته مهم توجه داشته باشیم؛ بار گذاری بیش از اندازه جمعیت در شهر تهران .

وی ادامه داد: اگر محاسبه ای داشته باشیم از عرضه و تقاضایی که در حوزه حمل و نقل امروزه در تهران جاری است مشاهده می کنیم جمعیت تهران بسیار بیشتر از آن امکاناتی است که فراهم شده است. این امکانات شامل شریان های اصلی، پخش کننده ها، خطوط مترو، بی آر تی و موارد دیگر می شود. بنابراین در ساعت پیک و زمانی که جمعیت شهرستان‌های اطراف تهران نیز در پایتخت متمرکز می شود، شاهد کندی عبور و مرور و ایجاد ترافیک خواهیم شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهر یک موجود زنده است و نیازهای آن باید متناسب با جمعیت ساکن در آن و مقتضیات زمان تامین شود اما وقتی بیش از ظرفیت و پتانسیل شهر بخواهیم از آن بهره برداری کنیم مطمئنا به مشکل بر خواهیم خورد.

دوستی با ارزیابی اقدامات مدیریت شهری در حمل و نقل عمومی اظهار داشت: در شورای اسلامی شهر تهران به ویژه در دوره چهارم این ضرورت درک شده به گونه ای که  بیشترین تمرکز را به ایجاد زیر ساخت های لازم در جهت توسعه حمل و نقل عمومی معطوف کرده ایم. شما ببینید  در این دوره شاهد بهره برداری از بخش اعظم خط 3 متروی تهران به عنوان طولانی ترین خط متروی خاورمیانه بوده ایم و همینطور ساخت و تکمیل خطوط 6 و 7 در کنار ادامه خط 3 به گونه ای که در حال حاضر بیش از 100 کیلومتر خطوط مترو در محدوده شهر تهران در حال احداث می باشد.

نایب رییس کمیسیون عمران ابراز امیدواری کرد: ما امیدواریم اگر اعتبارات تامین شود و فاینانس های پیش بینی شده محقق گردد تا پایان سال 95 خطوط 3 گانه مترو تکمیل و به بهره برداری برسد.

دوستی همچنین افزود : در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی تهران نیز با کمبود مواجه است به گونه ای که تعداد اتوبوس های شرکت واحد می بایست بالغ بر 10 الی 11 هزار دستگاه اتوبوس باشد که در حال حاضر 6 هزار دستگاه اتوبوس در تهران فعال هستند . اگر این تعداد اتوبوس در شبکه اتوبوسرانی فعال باشند شاهد روان شدن ترافیک نیز خواهیم بود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دیگر دلایل نبود زیر ساخت های حمل و نقل عمومی گفت: همان طور که اشاره شد بارگذاری بیش از اندازه جمعیت یکی از دلایل عقیم ماندن توسعه حمل و نقل عمومی در پایتخت است اما باید توجه داشت که مدیریت شهری نیاز به تامین اعتبارات از سوی مراجع دولتی نیز دارد. اعتباراتی که حجم انبوهی از آن از دولت گذشته باقی مانده و دولت حاضر هم که با کمبود نقدینگی مواجه است اعتبارات را قطره ای تزریق می کند.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم دلیل دیگری بر عدم توسعه زیر ساخت های حمل و نقل عمومی برشماریم باید به افزایش جمعیت در شهرهای اقماری تهران و حضور چندین ساعته آنان در تهران اشاره کنیم، به گونه ای که امروزه تهران نزدیک به 4 میلیون نفر جمعیت غیر ساکن دارد.


ویدیو مرتبط :
سرعت عمل ژاپنی در تغییر خطوط مترو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوبخت: امیدواریم مجلس تا پیش از پایان سال نسبت به تکمیل بودجه 95 اقدام کند



 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی, نوبخت

سخنگوی دولت با بیان اینکه امیدواریم مجلس تا پیش از پایان سال نسبت به تکمیل بودجه 95 اقدام کند، گفت: حتی اگر قانون بودجه تا هفته سوم سال 95 هم از مجلس به ما برسد هیچ مشکلی در اجرای آن پیش نخواهد آمد.

به گزارش ایسنا  محمدباقر نوبخت در حاشیه آیین رونمایی از مجموعه تصویری ایران و افتتاح موزه کتاب و میراث مستند ایران در جمع خبرنگاران در مورد احتمال تصویب بودجه چند دوازدهم برای سال 95 اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به جلساتی که تشکیل شده است، امیدواریم مجلس محترم بتواند بعد از برگزاری انتخابات هفت اسفند نسبت به تکمیل بودجه 95 تا پایان سال اقدام کند.

وی خاطر نشان کرد: حتی اگر تا هفته سوم سال 95 نیز مجلس بودجه را به دولت ارائه کند، با توجه به تمهید مقدماتی که تا پایان سال 94 انجام می‌دهیم، هیچ مشکلی برای اجرای بودجه به ویژه افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان نخواهیم داشت.

وی هم‌چنین در پاسخ به پرسشی در مورد تجدید نظر شورای نگهبان با بیان اینکه هنوز وقت باقی است اظهار کرد: همچنان منتظر هستیم.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به افزایش 47 درصدی بودجه فرهنگی در سال 95 گفت: شاید بیشترین افزایش درصدی بودجه نسبت به سال 94 مربوط به بخش میراث فرهنگی و گردشگری است.

سخنگوی دولت هم‌چنین درباره ایجاد رابطه فرهنگی با کشورهای دیگر اظهار کرد: قطعا زمانی که از روابط سازنده با جهان صحبت می‌کنیم، بحث فرهنگی و روابط فرهنگی نیز مطرح می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در مورد اینکه آیا در برقراری رابطه فرهنگی با کشوری خاص ممنوعیت وجود دارد گفت:‌ طبعا دولت در این مسیر اولویت هایی نسبت به کشورهایی که ایران با آن‌ها از نظر فرهنگی دارای پیشینه مشترک است، دارد.


  اخبار اقتصادی  -  ایسنا