اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تکلیف ماندن یا نماندن رویانیان با کیست؟


وزیر ورزش و جوانان گفت: تکلیف رویانیان برای ماندن یا نماندن در باشگاه پرسپولیس را به هیئت مدیره باشگاه واگذار کرده‌ام.

خبرگزاری فارس: وزیر ورزش و جوانان گفت: تکلیف رویانیان برای ماندن یا نماندن در باشگاه پرسپولیس را به هیئت مدیره باشگاه واگذار کرده‌ام.

 محمد عباسی ابتدا در خصوص آخرین وضعیت باشگاه پرسپولیس و کنار رفتن محمد رویانیان از مدیرعاملی پرسپولیس اظهار داشت: ما همیشه برایمان موفقیت استقلال و پرسپولیس مهم‌ترین موضوع بوده است.

از همین رو سعی کردیم تصمیمات درست و قاطعی بگیریم.چند ماه پیش بود که رفتن رویانیان از پرسپولیس مطرح شد. به دلیل عدم موافقت سازمان مربوطه به وی این تصمیم گرفته شد.

عباسی ادامه داد: ما خواهش کردیم تا رویانیان تا انتهای فصل در پرسپولیس بماند و ایشان هم همت کردند و پس از مشورت‌هایی که با خودشان داشتیم این اتفاق افتاد. سپس مقرر شد ما اعضای هیئت مدیره را مجدداً مشخص و آن را تکمیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: الآن هم اعضای هیئت مدیره که اعلام شده است مدیرعامل را انتخاب می‌کنند ولی این موضوع کاملاً ساده است و هرگز پیچیده نیست. قطعاً با یک مشارکت همه چیز درست می‌شود. بالاخره پرسپولیس با تلاش عزیزان مربی بزرگی مثل علی دایی را آورد و به تیم سروسامان خوبی داد. الآن کاملاً شرایط پرسپولیس عادی است و باز هم می‌گویم پرسپولیس و استقلال را با تمام وجود حمایت می‌کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ سؤالی که برخی از بازیکنان گفته‌اند با رفتن رویانیان در این تیم نمی‌مانند و هواداران و پیشکسوتان نیز اعتراض‌هایی داشته‌اند گفت: من این مسائل را نشنیده‌ام. من همه چیز را به خود هیئت مدیره سپرده‌ام تا تکلیف مدیرعامل را روشن کنند.

وی در پاسخ به سوالی دیگر در مورد صحبت‌های برخی از اعضای اجرایی کمیته المپیک مبنی بر اینکه نمی‌خواهند مجمع برگزار شود، گفت: من درباره مجمع کمیته المپیک زیاد حرف زده‌ام، متأسفانه علی‌رغم حرف‌ها عزیزان اقدامات ناپسندی انجام می‌دهند و همین که همه چیز را معطل نگه داشته‌اند و کار را به 7 الی 10 ماه طول کشاندند خوب نبود. ما هم به جز تذکر نمی‌توانیم کار دیگری بکنیم و امیدوارم دوستان بار رعایت موارد قانونی در این خصوص بیشتر دقت کنند تا انشالله یکسری کارها و اقدامات ناپسند اتفاق نیافتد.


ویدیو مرتبط :
گاهی آدم میماند بین ماندن و نماندن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شریعتمداری و هاشمی تکلیف را روشن کنند / مخترع «جریان انحرافی» کیست؟



به گزارش شبکه ایران، واژه انحراف و مشتقات آن، این روزها پرکاربردترین واژگان در ادبیات سیاسی کشور است به گونه ای که احتمالا با اندکی تسامح می توان میزان کاربرد این کلید واژه را در ادبیات برخی کنشگران سیاسی، در تراز افعالی چون «است» ، «بود» و «شد» تخمین زد!

اما چه شد که انحراف، به اصلی ترین کلید واژه در ادبیات سیاسی کشور تبدیل شد.

در همین زمینه یکی از سایت های خبری وابسته به نهاد خاص در مطلبی با عنوان "آیا احمدی نژاد با هاشمی دوست شده است؟"، اگر چه دیر هنگام، اما بالاخره به بازی اصولگرایان در زمین "حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی" اعتراف کرد.

این سایت نوشت: « البته نباید از یاد برد که عبارت "جریان انحرافی" نخستین بار توسط هاشمی به منصه سیاسی کشور راه یافت و برخی اطرافیان احمدی نژاد به هیچ وجه در این رابطه دل خوشی از آیت‌الله هاشمی ندارند.»

اصولگرایان مدعی ولایت , اخبار سیاسی

اعتراف دیرهنگام این سایت خاص، در شرایط کنونی بسیار معنا دار است. آیا اصولگرایان مدعی ولایت با علم به بازی در زمین هاشمی رفسنجانی به دشمنی و تخاصم با دولت ادامه خواهند؟

تکلیف را روشن کنید لطفا!

مخالفان دولت، از لفظ "انحراف" برای توصیف دولت استفاده می کنند و طی یک سال گذشته همواره کوشیده اند اتهامات گوناگونی را به این جریان نسبت بدهند. البته در میان این جریان، همواره رقابتی هم وجود دارد بر سر اینکه چه کسی اولین بار این واژه را برای توصیف دولت مردان به کار برده است. روزنامه کیهان چندی پیش مدعی شد مخترع این واژه، مدیر مسئول این روزنامه بوده و این اقدام را به عنوان یکی از افتخارات خود ذکر کرد.

اکنون با اعتراف سایت خبری مشرق، به ابداع واژه "جریان انحرافی" توسط "حجت الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی" معلوم نیست بالاخره این اختراع را باید به نام چه کسی ثبت کرد؛ حسین شریعتمداری یا رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام؟

شاید لازم باشد مدیر مسئول کیهان و آقای هاشمی اختلافات خود را باز هم پای میز میز مذاکره حل کنند!

یک پرسش دیگر

در شرایطی که طی یک سال گذشته "انحراف" به پر بسامد ترین واژه در ادبیات سیاسی کشور تبدیل شده است، حامیان دولت از به کاربردن آن پرهیز داشته اند.

حامیان دولت، از آنجایی که معتقدند در نظام امت و امامت، امت می بایست ترمینولوژی خود را از امام الهام بگیرد و در گزینش ادبیات سیاسی هم از ولایت پیروی کنند، همواره به کاربرد غیر عادی این واژه انتقاد داشته اند. آن ها می گویند همانطور که کسی حق ندارد ترمینولوژی "فتنه" را با ادبیاتی متفاوت "نظیر دعوای سیاسی" یا "کدورت انتخاباتی" زیر سوال ببرد، کسی هم حق ابداع ترمینولوژی یا ادبیات سیاسی جدید بدون هماهنگی با رهبر انقلاب را ندارد. آن ها عدم کاربرد لفظ جریان انحرافی چه به عنوان یک لفظ و چه به عنوان یک مفهوم در فرمایشات رهبر معظم انقلاب را دلیل صحت اعتقاد خود و استنکاف از کاربرد این واژه عنوان می کنند.

این طیف با استناد به سخنان هاشمی رفسنجانی به خصوص نامه معروف بدون سلام و السلام وی به رهبر انقلاب که صراحتا محمود احمدی نژاد منحرف نامیده و با بنی صدر مقایسه شده بود، اصلی ترین مخالف محمود احمدی نژاد را مبدع این واژه می دانند.

در مقابل، اصولگرایان هم همواره این مطلب را رد کرده و حامیان دولت را به تشکیل دو قطبی مصنوعی هاشمی – احمدی نژاد با اهداف سیاسی متهم کرده اند. آن ها می گویند که دولت منحرف است، اما هیچ وقت نگفته اند که چرا رهبر انقلاب همواره انحراف در مسئولان نظام را قاطعانه رد کرده اند.

اصولگرایان مدعی ولایت , اخبار سیاسی

منبع:شبکه ایران