اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تکلیف زائرانی که پروازشان به سفر عمره لغو شد، چیست؟



اخبار,اخبار اجتماعی ,سازمان حج و زیارت

مدیر حج و زیارت همدان تاکید کرد: در حال حاضر اعزام 80 درصد زائران مرحله دوم سفر عمره نیز باقی مانده که طبق روال عادی در حال انجام است.

مدیر حج و زیارت استان همدان اعلام کرد: چهار کاروانی که در نوروز برای اعزام به سفر عمره ثبت‌نام کرده بودند و پروازشان لغو شد، می‌توانند در کاروان‌های خالی ثبت‌نام کنند.

محسن ساغرچی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که برای کاروان‌های نوروزی پیش آمد اعزام چهار کاروان از همدان لغو شد که این افراد می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی در کاروان‌هایی که ظرفیت دارند ثبت‌نام انجام دهند.

وی افزود: ثبت‌نام مرحله دوم سفر عمره از 16 بهمن سال 93 آغاز شد و اعزام کاروان‌های مرحله دوم نیز از 24 اسفند سال گذشته آغاز شده است.

ساغرچی تصریح کرد: افرادی که متقاضی اعزام ویژه ایام نوروز بودند اولویت‌های آنها به قوت خود باقی بوده و در حال حاضر اعزام زائران به حالت اولیه خود بازگشته است.

مدیر حج و زیارت همدان تاکید کرد: در حال حاضر اعزام 80 درصد زائران مرحله دوم سفر عمره نیز باقی مانده که طبق روال عادی در حال انجام است.

وی به اعزام کاروان‌های دانشجویی در سال جاری اشاره و اظهار کرد: کاروان زوج‌های دانشجو 27 فروردین به سفر عمره اعزام می‌شوند و پراوز کاروان دانشجویان پسر مجرد نیز یکم اردیبهشت انجام می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
احتمال لغو پروازهای عمره مفرده از ۲۹ اسفند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرداخت هزینه به زائرانی که عمره‌شان لغو شد



اخبار,اخباراجتماعی ,اعزام‌های عمره

مشاور عالی رئیس سازمان حج و زیارت درباره چگونگی دریافت هزینه مابه‌التفاوت زائرانی که سفر آنان به دلیل تعلیق اعزام‌های عمره لغو شده توضیح داد.

به گزارش مهر، ناصر خدرنژاد اظهار کرد: زائرانی که به دلیل تعلیق اعزام های عمره از بیست و چهارم فروردین ماه تا زمان ادامه روند تعلیق اعزام های عمره، سفرشان لغو می شود، می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی که مراحل ثبت نام نهایی خود را در آنجا انجام داده اند، نسبت به طی مراحل دریافت هزینه مابه التفاوت واریزی سفر عمره اقدام کنند و تشرف این گروه از زائران عزیز به عمره در آینده حسب فراخوان مجدد امکان پذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: پس از دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تعلیق سفر عمره، بیست و چهارم فروردین ماه، آخرین کاروان های زائران ایرانی به عمره اعزام شدند که این گروه از زائران به مکه مکرمه رهسپار شدند.

خدرنژاد بیان کرد: آخرین گروه از زائران اعزامی پس از پنج روز اقامت در مدینه منوره عصر یکشنبه پس از محرم شدن در مسجد شجره، راهی مکه مکرمه شدند و پس از انجام مناسک عمره و اقامت پنج روزه در مکه به ایران بازمی گردند و از سوم اردیبهشت ماه، سرزمین وحی از حضور زائران ایرانی خالی می شود.


  اخباراجتماعی  - مهر