اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تکذیب یک خبر درباره «ناطق نوری»


سخنگوی نهمین کنفرانس اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی نسبت به سخنان حسین شیخ‌الاسلام واکنش نشان داد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی نهمین کنفرانس اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی نسبت به سخنان حسین شیخ‌الاسلام واکنش نشان داد.

کاظم جلالی در واکنش به سخنان حسین شیخ‌الاسلام، مشاور امور بین‌الملل رییس مجلس درباره دلایل عدم حضور حجت‌الاسلام ناطق نوری در نهمین کنفرانس اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی، ضمن رد این صحبت‌ها، اظهار کرد: برداشت آقای شیخ‌الاسلام درست نیست و حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای ناطق نوری به عنوان بنیانگذار اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی دارای عزت، اعتبار و جایگاه بالایی در این اتحادیه می‌باشند و زحمات، مرارات‌ها و تلاش‌های ارزشمند ایشان در بنیانگذاری اتحادیه بین‌المجالس هیچ‌گاه فراموش شدنی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای ناطق‌نوری طی دو دوره ریاست مجلس شورای اسلامی علاوه بر خدمات بی‌شماری که انجام داده‌اند، دو نهاد ارزشمند را پایه‌گذاری کرده‌اند که یکی همین اتحادیه بین‌المجالس اسلامی است و دیگری نهاد معتبر و ارزشمندی چون مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: سخنرانی‌های جناب آقای ناطق نوری همواره در اتحادیه بین‌المجالس مناسب و مورد استقبال شرکت‌کنندگان بوده است.

به گزارش ایسنا،حسین شیخ‌الاسلام شامگاه گذشته در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین در این‌باره اظهار کرده بود: حجت‌الاسلام ناطق نوری به عنوان یکی از پایه‌گذاران کنفرانس بین‌المجالس اسلامی همواره به این کنفرانس دعوت می‌شد. اما سخنرانی ایشان در اجلاس اندونزی دچار چالش جدی شد و تعدادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به آن عکس‌العمل شدیدی نشان دادند.

شیخ‌الاسلام ادامه داد: در همان اجلاس و پس از اعتراض این کشورها تصویب شد که از آن به بعد نام سخنرانان باید به تایید برسد و در همان اجلاس تصویب شد که آقای ناطق نوری در فهرست سخنرانی نباشد.

وی افزود: در نهمین کنفرانس قبل از شروع اجلاس برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به طور صریح و یا پنهانی به آقای لاریجانی این پیام را رساندند که اگر آقای ناطق نوری در اجلاس حضور داشته باشد جلسه را ترک خواهند کرد. بر این اساس برنامه‌ریزی شد تا در ضیافت شامی که از سوی لاریجانی ترتیب داده می‌شود از پایه‌گذاران این کنفرانس تقدیر شود و در آنجا آقای ناطق نوری سخنرانی کند اما ایشان علاوه بر غیبت در اجلاس افتتاحیه در مراسم شام نیز حاضر نشدند.


ویدیو مرتبط :
فیلم تکذیب شد اما خبر تکذیب نشده است!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دفتر "ناطق نوری" خبر تذکر به "حسن روحانی" را تکذیب کرد



اخبارسیاسی,خبرهای سیاسی,ناطق نوری

یک مقام مسول دردفترحجت‌الاسلام و المسلمین ناطق‌نوری خبر منتشر شده در برخی رسانه‌ها در خصوص دیدار با رییس‌جمهور و گفتگوهای نقل شده را تکذیب کرد.

به گزارش خبرآنلاین، این مقام مسول گفت: جملات انتسابی به حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری و رییس‌جمهور از اساس کذب بوده است.

وی با اشاره به ضرورت رعایت اخلاق حرفه‌ای و حقظ آرامش در فضای سیاسی کشور در رسانه‌ها افزود: انتشار این نوع اخبار قطعا آلوده به اغراض سیاسی و برخلاف توصیه‌های مقام معظم رهبری برای پرهیز ار ایجاد فضای تقابل و دوگانگی در عرصه سیاسی کشور است.

رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری گروه‌های سیاسی و رسانه‌ها را به حفظ وحدت وآرامش در کشور توصیه کرد.