اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تکذیب یک خبر درباره قیمت دلار


علی طیب‌نیا اظهارات منتشرشده به نقل از وی مبنی‌بر تاكید بر نرخ 2600 تا 2700 تومانی را تكذیب كرد. در چند روز گذشته یكی از نمایندگان مجلس مدعی شده بود كه وزیر اقتصاد در جلسه كمیسیون اقتصادی، نرخ مناسب ارز را در این محدوده عنوان كرده است.

روزنامه دنیای اقتصاد: علی طیب‌نیا اظهارات منتشرشده به نقل از وی مبنی‌بر تاكید بر نرخ 2600 تا 2700 تومانی را تكذیب كرد. در چند روز گذشته یكی از نمایندگان مجلس مدعی شده بود كه وزیر اقتصاد در جلسه كمیسیون اقتصادی، نرخ مناسب ارز را در این محدوده عنوان كرده است.

طیب‌نیا با تكذیب این نقل قول‌ها و تاكید بر «سیستم شناور مدیریت شده برای تعیین نرخ ارز»گفت: «نرخ ارز را شرایط بازار تعیین می‌كند و دولت با تغییرات ناگهانی و نوسان‌های شدید نرخ ارز مخالف است و هیچ‌گاه در مورد یك نرخ خاص نظر نمی‌دهد.»

دلار 2600 تومانی تکذیب شد

وزیر اقتصاد: شرایط بازار نرخ ارز را مشخص می‌کند

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوال «دنیای اقتصاد» در مورد اظهارات چند روز پیش خود در مجلس مبنی بر اینکه دلار با قیمت زیر 2600 تومان در بازار به صلاح نیست، گفت: «آدم زنده استدلال های خود را با زبان خود بیان می‌کند، من در مجلس تاکید کردم سیستم تعیین نرخ ارز براساس قانون باید شناور و مدیریت شده باشد.»

طیب‌نیا به این ترتیب اظهارات یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس را که به نقل از وی گفته بود دلار زیر 2600 تومان به صلاح اقتصاد کشور نیست تکذیب کرد و گفت: «شرایط بازار نرخ ارز را مشخص می‌کند؛ آنچه من عنوان کردم این بود که دولت با تغییرات ناگهانی و سریع و حتی موقتی نرخ ارز مخالف است. زیرا کاهش و افزایش شدید نرخ ارز به ضرر مردم تمام می‌شود.» طیب‌نیا تاکید کرد که «با تعیین نرخ ارز در بازار موافقم و هیچ‌گاه نمی‌گویم من با نرخ مشخصی موافقت یا مخالفت دارم.»

وزیر امور اقتصادی و دارایی که در حاشیه همایش بهبود فضای کسب وکار سخن می‌گفت با اعلام اینکه نرخ سود بانکی ۳۱درصد کذب است، گفت: دستور کار این هفته شورای پول و اعتبار نرخ سود بانکی نیست. طیب‌نیا افزود: افزایش نرخ سود بانکی تا 31 درصد به هیچ عنوان جزو برنامه‌های دولت و بانک مرکزی نیست هرگونه تصمیم‌گیری دراین باره از طریق مسوولان مربوطه اعلام می‌شود، اما مسلم است که افزایش به 31 درصد در دستور نیست.

 وزیر اقتصاد درباره عدم اجرای ال‌سی 30 درصدی در بانک‌های عامل تصریح کرد: دولت و بانک مرکزی تاکید کرده‌اند که مبلغ ریالی ال‌سی حداکثر 30 درصد باشد و همین موضوع را به بانک‌های عامل ابلاغ کرده‌اند. بانک‌ها هم اکنون در حال اجرای مصوبات بانک مرکزی هستند. وی با بیان اینکه بانک مرکزی اجرای بخشنامه ال‌سی 30 درصدی را در بانک‌ها رصد می‌کند، افزود: زمینه‌های اجرای این بخشنامه فراهم شده و مشکلی برای اجرا نیست.

طیب نیا ادامه داد: دولت مصمم است از واگذاری به بخش غیر خصوصی  یا خصولتی خودداری کند، برنامه اصلی ما واگذاری به بخش خصوصی واقعی است. وی به واگذاری سهام عدالت طی سال‌های گذشته اشاره و اضافه کرد: بخش عمده‌ای از سهام شرکت‌های دولتی در قالب سهام عدالت اسما به مردم واگذار شد، اما عملا 41 میلیون نفر از مردم از منافع سهام عدالت و حق اعمال مدیریت و مالکیت ممنوع شده‌اند. درحالی که این سهام اسماَ متعلق به خود آنها بود.


ویدیو مرتبط :
فیلم تکذیب شد اما خبر تکذیب نشده است!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبر تک نرخی شدن ارز کار خودش را کرد/ قیمت دلار در بازار 3550 تومان



قیمت طلا و سکه در بازار,قیمت ارز,قیمت دلار

خبر تک نرخی شدن ارز کار خودش را کرد

قیمت طلا و سکه در بازار کاهش یافت

رییس اتحادیه طلا، جواهر، نقره، سکه و صراف استان تهران از کاهش قیمت سکه و طلا نسبت به روز گذشته خبر داد و گفت: این کاهش قیمت از ساعات اولیه امروز بعد از یک جهش اندک قیمت شروع شد.

درباره قیمت انواع طلا و سکه در بازار اظهار کرد: امروز دوشنبه قیمت سکه تمام طرح قدیم یک میلیون و 416 هزار تومان، سکه تمام طرح جدید یک میلیون و 380هزار تومان، نیم سکه 727هزار تومان، ربع سکه 440 هزار تومان و سکه یک گرمی 320هزار تومان است.

وی ادامه داد: همچنین هر گرم طلای 18 عیار 137 هزار و 240 تومان، هر مثقال 17 عیار 594هزار و 500 تومان و هر اونس جهانی 1579 دلار و 60 سنت قیمت‌گذاری شده است.

همچنین قیمت هر دلار در بازار امروز 3550 تومان و هر یورو 4650 تومان است که بنابه گفته صرافان این کاهش قیمت به دلیل انتشار خبر تک نرخی شدن ارز است. در حال حاضر بیشتر مردم فروشنده ارز در بازار آزاد هستند./ایسنا