اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تکذیب یک خبر درباره شمشیر باز ایرانی


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به پیگیری جدی کمیسیون مطبوعش برای آزادی عضو سابق تیم ملی شمشیربازی، گفت: به احتمال زیاد گروگان ها در داخل کشور و نزدیکی مرز افغانستان قرار دارند. خبرگزاری خانه ملت: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به پیگیری جدی کمیسیون مطبوعش برای آزادی عضو سابق تیم ملی شمشیربازی، گفت: به احتمال زیاد گروگان ها در داخل کشور و نزدیکی مرز افغانستان قرار دارند.


اسماعیل کوثری،‌ با تاکید بر اینکه ربوده شدن حامد صداقتی و دوستش امنیتی نیست و تنها نوعی ناامنی است که برای شهروندان جمهوری اسلامی ایجاد شده است، افزود: رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با هماهنگی وزارت کشور،‌ وزارت اطلاعات و ناجا، مسئولان امنیتی و مرزبانی منطقه را به کمیسیون دعوت و با آنها در این زمینه گفت و گو کردند.

نماینده مردم تهران، ‌ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، خروج گروگان ها از کشور و پرداخت مبلغ درخواستی گروگان گیران را تکذیب کرد و افزود: در گفت و گو با اقوام حامد صداقتی و دوستش از آنها خواستیم پرداخت پنج میلیون دلار را نپذیرند و پیگیری ماجرا به عهده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نهادهای ذی ربط بگذارند، چون گروگان ها به احتمال بسیار زیاد در داخل کشور و نزدیکی مرز افغانستان هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس نهم، با بیان اینکه معضل گروگان گیری باید در استان سیستان و بلوچستان از میان برود، تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امیدوار است با تشریک مساعی وزرای اطلاعات، امور خارجه و کشور و رئیس ناجا ریشه فتنه گروگان گیری در شرق کشور را بخشکانند.

گفتنی است، حامد صداقتی اوایل اردیبهشت به همراه دو نفر از دوستانش به نام‌های محمدعلی غفاری و مهدی حسینی در سفری تفریحی به جنوب کشور رفتند و سپس راهی زاهدان شدند. آنها تصمیم به بازگشت داشتند که در جاده خاش مورد حمله اشرار قرار گرفتند. بر اساس آنچه پلیس به اقوام این سه جوان اعلام کرده، آنها شامگاه 12 اردیبهشت مورد حمله قرار گرفتند و در این درگیری محمدعلی غفاری هدف گلوله قرار گرفت و کشته شدو دو نفر دیگر به گروگان گرفته شدند.


ویدیو مرتبط :
فیلم تکذیب شد اما خبر تکذیب نشده است!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

از شمشیر باز مفقود شده ایرانی چه خبر؟


قائم مقام وزیر کشور، مفقود شدن شمشیر باز ایرانی را در استان سیستان و بلوچستان مبتنی بر یک موضوع شخصی و غیر امنیتی دانست. پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر: قائم مقام وزیر کشور، مفقود شدن شمشیر باز ایرانی را در استان سیستان و بلوچستان مبتنی بر یک موضوع شخصی و غیر امنیتی دانست.

اخبار جدید درباره شمشیرباز ایرانی مفقود شده

حسینعلی امیری درحاشیه جلسه شورای معاونان وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: از شواهد این گونه بر می اید که موضوع ربوده شدن شمشیرباز ایرانی در استان سیستان وبلوچستان از جنس بحث های امنیتی و گروگانگیری نیست بلکه یک بحث شخصی است و در دستگاه قضایی این استان  در دست  بررسی است.

وی اضافه کرد: شورای تامین استان سیستان و بلوچستان نیز موضوع را تا حصول به نتیجه نهایی در دستور کار دارد و تا  امروز نتیجه مشخصی از بررسی ها گرفته نشده است و عوامل شناسایی نشده اند.

قائم مقام وزیر کشور افزود: نهادهای امنیتی و انتظامی استان سیستان و بلوچستان برای شناسایی عامل یا عوامل این حادثه ،‌موضوع را  پیگیری می کنند.

حامد صداقتی شمشیر باز کشورمان سه شنبه 9  اردیبهشت امسال همراه با دو جوان دیگر با وسیله نقلیه شخصی از تهران به بندر چابهار سفر کرده بودند و فردای آن روز  هنگام بازگشت از بندر چابهار در 60 کیلومتری شهرستان خاش در جنوب سیستان و بلوچستان خودروی آنها مورد اصابت گلوله قرار گرفت که بر اثر آن یکی از سه جوان کشته شد  و از سرنوشت دو نفر دیگر از جمله حامد صداقتی  اطلاعی در دست نیست.

قائم مقام وزیر کشور تاکید کرد ،  شرایط استان سیستان و بلوچستان هم شرایط خوب و قابل قبولی است البته  امنیت ایجاد شده در این استان حاصل تشریک مساعی بسیار خوب سپاه، نیروی انتظامی، مرزبانی، اطلاعات و مدیریت خوب استان است.