اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تکذیب یک خبر درباره سبد کالایی دولت


وزیر صنعت معدن و تجارت، با اعلام دلایل ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی، موکول شدن ارائه دومین سبد کالایی به سال 93 را تکذیب کرد.

خبرگزاری مهر: وزیر صنعت معدن و تجارت، با اعلام دلایل ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی، موکول شدن ارائه دومین سبد کالایی به سال 93 را تکذیب کرد.

محمدرضا نعمت زاده در حاشیه جلسه امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در جمع خبرنگاران گفت: واردات خودروهای بالای 2500 سی سی به دلیل تاثیر احتمالی بر نرخ ارز فعلا ممنوع است اما بررسی ها در این مورد ادامه دارد.

وزیر صنعت معدن و تجارت در پاسخ به سئوال مهر افزود: هم اکنون واردات خودروهای زیر 2500 سی سی آزاد است و به دلیل اینکه خواسته بخش خصوصی تثبیت نرخ ارز و کنترل تورم است، واردات این خودروها همچنان ممنوع اعلام شده است.

وی تصریح کرد: البته دولت قرار است بررسی های بیشتری در خصوص آزادسازی واردات خودرو داشته باشد تا اگر تاثیر بر نرخ ارز نداشتند، در ممنوعیت واردات تجدیدنظر شود.

نعمت زاده در پاسخ به سئوال دیگر مهر مبنی بر توجه دولت به بخش صنعت در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت: در خصوص فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها کارگروه های تخصصی شکل گرفته است و در حال بررسی وضعیت بخش‌های مختلف هستند، ضمن اینکه هنوز دولت در خصوص بخش صنعت تصمیم مشخصی نگرفته اما این اطمینان به بخش صنعت داده می شود که حتما بخش صنعت مورد توجه قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: ستاد هدفمندی یارانه ها زیر نظر رئیس جمهوری مشغول به کار شده و دولت شیوه حمایت از صنعت را مصوب خواهد کرد اما تلاش وزارت صنعت این است که بخش تولید از اجرای فاز دوم لطمه نزند.

وی در خصوص این پرسش که آیا ارائه سبد کالایی دوم به سال 93 موکول شده است؟ گفت: تاکنون دولت هیچ تصمیمی در این باره نگرفته است که دومین سبد کالایی در سال 93 ارائه شود. اگر قرار بر این باشد، دولت حتما باید مصوبه در این باره صادر کند.


ویدیو مرتبط :
سبد کالایی که برای مصرف‌کنندگانش گران تمام شد تا قتل کودک هشت ماهه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبر جدید درباره سبد کالایی دولت


قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه گفت: برای روان‌تر شدن توزیع سبد کالا مقرر شد تعاونی‌ها ساعات توزیع را تا ساعت ۲۲ افزایش دهند، به محض اینکه ازدحام صف‌ها کاهش یابد مرحله دوم برای کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام می‌شود.

تابناک: قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه گفت: برای روان‌تر شدن توزیع سبد کالا مقرر شد تعاونی‌ها ساعات توزیع را تا ساعت ۲۲ افزایش دهند، به محض اینکه ازدحام صف‌ها کاهش یابد مرحله دوم برای کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام می‌شود.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: توزیع سبد کالا از شنبه روان‌تر خواهد شد و شهروندان به لحاظ افزایش مراکز و ساعات توزیع با شرایط بهتری سبد کالا را دریافت می‌کنند.

ابوالحسن فیروزآبادی  با اشاره به نتایج دومین نشست ساماندهی توزیع سبد کالا با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: در این نشست از تعاونی‌های بزرگ که به طور عام 80 درصد توزیع کالا را بر عهده دارند، دعوت به همکاری برای توزیع سبد کالا شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در این نشست مسئولان حوزه ارتباطات قول مساعد دادند که ظرف چهار ساعت دستگاه‌های pos(کارتخوان) و pos بدون سیم را در اختیار تعاونی‌ها قرار دهند.

وی تعداد دستگاه‌های pos را در فروشگاه‌های توزیع سبد 2900 دستگاه اعلام کرد و گفت: به زودی  این تعداد به چهار هزار دستگاه می‌رسد.

ساعات توزیع سبد افزایش می‌یابد

فیروزآبادی با بیان اینکه، برای روان‌تر شدن توزیع سبد کالا مقرر شد تعاونی‌ها ساعات توزیع را افزایش دهند، ادامه داد: توزیع کالا از ساعت 8 صبح تا 22 شب ادامه دارد و تعاونی‌ها در دو شیفت توزیع را بر عهده می‌گیرند.

بیش از 11 میلیون سبد به تعاونی ها توزیع شده

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون 11 میلیون و 100 هزار سبد در تعاونی‌ها توزیع شده است که تا امروز یک میلیون و 400 هزار خانوار سبد خود را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به حضور ˈعلی ربیعیˈ برای وحدت مدیریت بین وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توزیع سبد کالا، اظهار داشت: هماهنگی لازم با بانکأ‌ها انجام شده و واحدهای سیار برای توزیع سبد کالا در اطراف شهر تهران مستقر شده‌اند که با تشکیل این واحدها مراکز توزیع افزایش می یابد.

سبد کالای کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز اعلام نشده

فیروزآبادی گفت: سبد کالای کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز اعلام نشده است، اما به محض اینکه ازدحام صف‌ها کاهش یابد مرحله دوم برای گروه‌های یاد شده اعلام می‌شود.

وی توضیح داد: سهم عمده توزیع سبد کالای کارگران، بر عهده اتحادیه امکان است و بی‌تردید توزیع سبد کارگران با شرایط بهتری انجام می شود، زیرا مشکلات و نواقص مرحله نخست رفع خواهد شد.

وی در پایان گفت: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند توزیع سبد کالایی را برای کارکنان خود انجام دهند که این توزیع می‌تواند از ازدحام صف‌ها بکاهد.