اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تکذیب یک خبر درباره جریمه ریالی سربازی


جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح انتشار خبری مبنی بر «فراهم شدن امکان پرداخت جریمه برای کلیه مشمولان سربازی» را تکذیب و اعلام کرد که در صورت اجراشدن طرح جریمه ریالی سربازی در سال آینده، قوانین و مقررات آن همچون سال 94 خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا: جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح انتشار خبری مبنی بر «فراهم شدن امکان پرداخت جریمه برای کلیه مشمولان سربازی» را تکذیب و اعلام کرد که در صورت اجراشدن طرح جریمه ریالی سربازی در سال آینده، قوانین و مقررات آن همچون سال 94 خواهد بود.

سردار موسی کمالی در واکنش به خبری مبنی بر فراهم‌شدن امکان پرداخت جریمه برای کلیه مشمولان سربازی اظهار کرد: چنین چیزی به هیچ عنوان صحت ندارد و مشمولان سربازی باید به سربازی بروند.

وی همچنین در توضیح خبر منتشرشده مبنی بر اینکه "در سال آینده نیز طرح جریمه ریالی سربازی ادامه خواهد داشت" گفت: در دولت بحثی مطرح شد مبنی بر اینکه امکان پرداخت جریمه ریالی در سال آینده برای کدام گروه از مشمولان غایب فراهم شود. یک نظر بر این بود که باید مدت غیبت حداقل پنج سال و بیشتر از آن باشد و نظر دیگر بر این بود که باید مدت غیبت از سربازی حداقل 8 سال و بیشتر از آن یعنی معادل شرایط فعلی باشد که در دولت نظر بر روی 5 سال بود که البته این موضوع مورد تایید و هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح نیست.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: در ستاد کل نیروی مسلح نیز موضوع این است که آیا اصلا بنای اجرای این طرح در سال آینده وجود داشته باشد یا خیر. ضمن اینکه در صورت اجرای این طرح شرایط همچون سال 94 خواهد بود و حداقل زمان غیبت از سربازی می‌بایست 8 سال یا بیشتر از آن باشد.

کمالی اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به حساسیت موضوع، هماهنگی‌ها با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال انجام است که نتایج آن اعلام خواهد شد اما مشمولان باید توجه داشته باشند که در حال حاضر هیچ تصمیمی برای اجرای طرح جریمه ریالی برای سال آینده قطعی نشده و در صورتی که بنا بر اجرای طرح جریمه ریالی در سال 95 باشد، شرایط آن از جمله رقم جریمه ریالی و سنوات آن همچون سال 94 بوده و تغییری نخواهد کرد. 


ویدیو مرتبط :
تمدید اجرای طرح جریمه ریالی برای مشمولان غایب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین خبر از مرحله دوم جریمه ریالی سربازی



اخبار,اخبار اجتماعی ,ثبت مرحله دوم طرح جریمه ریالی سربازی

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا ضمن تشریح آخرین آمارها و جزئیات ثبت مرحله دوم طرح جریمه ریالی سربازی از واجدان شرایط خواست که تا پایان امسال مبلغ جریمه خود را پرداخت کنند.

سردار ابراهیم کریمی درگفت‌وگو با  (ایسنا)، درباره ثبت نام مرحله دوم طرح جریمه ریالی سربازی و اتمام این مهلت همزمان با پایان دی ماه اظهارکرد: همانطور که بارها اعلام کرده‌ بودیم مهلت ثبت نام در مرحله دوم طرح جریمه ریالی تا پایان دی ماه بود و هم اکنون این مهلت به پایان رسیده است و احتمال تمدید آن نیز بسیارکم است.

وی درباره اینکه در مرحله دوم طرح چه تعداد از مشمولان غایب ثبت نام کرده‌اند، گفت: آمارهای نهایی از مراکز پلیس+10 طی یک دو روز آینده به دست ما خواهد رسید و عدد قطعی اعلام خواهد شد اما در حال حاضر برابر آخرین آمارهایی که تا روز 28 دی ماه داشته‌ایم حدود 40 هزار نفر برای بهره مندی از مرحله دوم طرح جریمه ریالی ثبت نام کرده‌اند و به عبارتی می‌توان گفت که با احتساب ثبت نام کنندگان مرحله نخست در مجموع چیزی حدود 328 هزار نفر از مشمولان خدمت سربازی با مراجعه به دفاتر پلیس +10 درخواست خود را ثبت کرده‌اند، که برای کلیه 288 هزار نفری که در مرحله نخست ثبت نام کرده‌اند پیامک تعیین تکلیف ارسال شده است و آنان فرصت داشتند تا جریمه خود را پرداخت کنند.


کریمی درباره اینکه آیا درحال حاضر ثبت نام کنندگان مرحله نخست همچنان امکان پرداخت جریمه خود را دارند یا خیر؟ گفت: اگر این افراد با مراجعه به دفاتر پلیس+10 درخواستی مبنی بر عدم انصراف را به ثبت رسانده باشند تا پایان امسال فرصت پرداخت جریمه ریالی را دارند و در غیر اینصورت همچون دیگر مشمولان غایب با آنان برخورد شده و باید به سربازی بروند.

به گفته جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا، ثبت نام کنندگان در مرحله دوم طرح جریمه ریالی سربازی نیز در صورتی که واجد شرایط تشخیص داده شوند، تا پایان امسال برای پرداخت مبلغ جریمه خود فرصت دارند.

وی همچین درباره ارسال پیامک تعیین تکلیف برای متقاضیان مرحله دوم نیز گفت: باتوجه به اینکه در مرحله نخست اجرای طرح بانک‌های اطلاعاتی سازمان وظیفه عمومی تکمیل شد، بنابراین در این مرحله بررسی مدارک و شرایط متقاضیان از همان ثبت نام آغاز شد و تا کنون برای بیش از نیمی از ثبت نام کنندگان مرحله دوم طرح جریمه ریالی پیامک تعیین تکلیف ارسال شده و همانطور که گفتم آنها تا پایان سال فرصت پرداخت مبلغ جریمه را دارند.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: اگر متقاضیان تا پایان امسال نسبت به پرداخت مبلغ جرائم اقدام نکنند، این کار به منزله انصراشان قلمداد شده و همچون دیگر مشمولان غایب باید به سربازی اعزام شوند.

کریمی اضافه کرد:‌ پیامک تعیین تکلیف برای دیگر متقاضیان مرحله دوم نیز طی روزهای اخیر ارسال خواهد شد.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا همچنین تاکید کرد که امکان قسط بندی جرائم وجود ندارد و طبق قانون مبلغ جریمه باید یکجا پرداخت شود.

وی همچنین درباره اجرای طرح جریمه ریالی سربازی در سال آینده نیز گفت: تا کنون هیچ تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده و ستادکل نیروهای مسلح مشغول پیگیری این موضوع است و هر تصمیمی که گرفته شود ما نیز آن را اجرا کرده‌ایم اما با توجه به اینکه تصمیم قطعی دراین باره گرفته نشده بهتر است مشمولان نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سربازی خود اقدام کنند.


اخبار  اجتماعی  - ایسنا