اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تکذیب پس از پایان تحسین‌!



 اخبارسیاسی - قالیباف: مخالف تفکیک جنسیتی هستم
 تکذیب پس از پایان تحسین‌!

  آقای شهردار تکذیب کرد اما برخی فکر می‌کنند او کمی دیر به فکر تکذیب افتاده است چراکه در خاطر اصحاب رسانه هست، شهرداری تهران فرصت تکذیب موضوعات را از دست نمی‌دهد. در اذهان هست که قالیباف گفته بود: «ما غیرت دینی داریم، حرف ما این است که نباید اجازه دهیم یک خانم در طول زمان معاشرت بیشتری با نامحرمان داشته باشد تا با محرمان خود و شوهر و فرزندش، زیرا این موضوع کانون خانواده را تحت‌تاثیر منفی قرار می‌دهد.

اخبار,اخبارسیاسی,تفکیک جنسیتی  در شهرداری تهران

 

حرفی که در شهرداری تهران زده‌ایم این بوده است که اگر در یک اتاق، یک مجموعه کاری که باهم همکاری می‌کنند و سه یا چهار نفر آنها آقا و سه چهار نفر دیگر خانم هستند و همه در یک رابطه مثلا در رابطه با بودجه فعالیت می‌کنند، می‌توان کاری کرد که آن چهار خانم در یک اتاق و چهار آقا در اتاق دیگری کار کنند.» نکته اینکه این سخن موضعی غیر از تفکیک جنسیتی را به ذهن متبادر نمی‌کند.

 

البته بخشنامه‌های تفکیک جنسیتی بماند که به‌دلیل عدم تائید مستقیم شهرداری، محل بحث درباره آنها در این گزارش نیست چون شاید ماشین تکذیب ساختمان بهشت این بار زود به کار بیفتد و تکذیبیه ارسال کند! اما قابل تامل این است که معاون آقای شهردار هم اظهارات قالیباف را تائید و در همین راستا به اظهارنظر پرداخت.

 

حجت‌الاسلام امرودی گفت: موضوعی که وزارت کشور سه سال پیش آن را تصویب کرد، این است که هیچ مدیر آقایی نمی‌تواند منشی زن داشته باشد و بالعکس نیز هیچ مدیر خانمی نمی‌تواند منشی آقا داشته باشد. وی با بیان اینکه سه نگاه نسبت به زن وجود دارد، ادامه داد: هرکاری انجام می‌دهیم نباید به نقش مادری زن ضربه بخورد دوم اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند و معتقدیم که عدالت راجع به بانوان رعایت نشده و شهرداری خواسته این موضوع را رعایت کند.


 قالیباف چگونه تکذیب کرد
دیروز آقای قالیباف با این جمله که «نان به نرخ روز نمی‌خوریم و باید حرمت بانوان را نگه داریم» گفت: فروردین ۸۵ ابلاغ کردم ۱۰درصد مدیریت در شهرداری باید به بانوان اختصاص یابد. شهردار تهران با بیان اینکه من با تفکیک جنسیتی مخالف هستم، افزود: متاسفانه برخی عنوان کرده‌اند که قالیباف بعد از انتخابات مساله تفکیک جنسیتی را مطرح کرده است درحالی‌که من با این مساله مخالف هستم.

 

محمدباقر قالیباف بار دیگر با لحنی محکم‌تر تاکید کرد: من با تفکیک جنسیتی مخالف هستم اما متأسفانه برخی گفتند که قالیباف بعد از انتخابات درباره تفکیک جنسیتی صحبت می‌کند که تمام این موارد کذب است. وی اضافه کرد: من زمانی در نمازجمعه گفتم که ما وقتی پارک بانوان و موضوع مد و لباس را اجرا کردیم با همان نگاه سبک زندگی بوده است و وقتی عده‌ای نیز اغراق کردند که قالیباف گفته منشی زن نباید داشته باشیم اما من می‌گویم که ما نان به نرخ روز نمی‌خوریم و باید حرمت بانوان را نگه داریم.


 چرا تکذیب؟
قالیباف 27تیرماه سخنانی در باب عفاف و حجاب و آنچه موضوع بحث در روزهای آینده بود را مطرح کرد که تا دیروز حدود 40روز از آن می‌گذشت که زمان به نسبت طولانی‌ است. حالا این سوال مطرح است که چرا وی در این فاصله اقدام به تکذیب و توضیح درباره آنچه به نقل از «او»! منتشر شده است، نکرده بود؟ در این راستا می‌توان چندگمانه را مطرح کرد؛ نخست اینکه آقای شهردار از تحسین و تمجیدهای ارسالی از سوی هم‌طیفان خود و برخی نیروهایی که دغدغه مسائل فرهنگی جامعه را دارند و همکاری آقایان و خانم‌ها را دلیلی برای این مشکلات ارزیابی می‌کنند، خشنود بوده و تمایل داشته تا آخرین تحسین‌ها را بشنود و سپس اقدام به تکذیب کند.

 

از سوی دیگر شاید آن بحث درمورد نپذیرفتن منشی خانم یا حضور کارمندان زن ومرد در یک اتاق جنبه تبلیغی داشته که پس از ارزیابی مخالفت‌ها -که پس از پایان تحسین‌ها آغاز شد- موعد تکذیب فرا رسیده و اینگونه پیش‌بینی شده که ادامه این روند به ضدتبلیغ تبدیل خواهد شد. مثلا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نامه‌ای به شهرداری تهران لغو بخشنامه اخیر شهرداری تهران برای جداسازی فضای فیزیکی فعالیت کارمندان زن و مرد را خواستار شده و اعلام کرده که این بخشنامه خلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی کار ازجمله کنوانسیون عدم‌ تبعیض در اشتغال و حرفه است. شاید هم آنچه رئیس‌جمهور در استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد قالیباف را به سمت تکذیب سوق داده است.

 

رئیس‌جمهور طی سخنانی در سفر اخیرش به استان چهارمحال و بختیاری، تلویحاً نسبت به اقدام اخیر قالیباف در شهرداری تهران واکنش نشان داد، اما این سخنان از چشم رسانه‌ها دور ماند. روحانی تاکید کرد: برای دولت تدبیر و امید فرقی بین این طایفه و آن طایفه، مذهب و مرد و زن وجود ندارد و هرکس شایسته‌تر است کار را بر دوش بگیرد. مگر می‌شود 50 درصد جامعه ما یعنی زنان به بهانه‌های مختلف به کار گرفته نشوند؟ وی افزود: زن‌های ما اهل عفافند و این جامعه اسلامی و اخلاقی است و زنان ما پیشتاز اخلاق هستند.

 

گمانه بعدی هم این است که قالیباف پس از انتخابات ریاست‌جمهوری عمر سیاسی خود را رو به پایان دیده است پس شاید اینگونه تصمیم گرفته که باید به موضوع دیگری بپردازد، موضوعی که می‌تواند دو نتیجه داشته باشد، اول اینکه دولت روحانی یعنی رقیب انتخاباتی خود را تحت تاثیر قرار دهد و موضوع دوم هم افزایش محبوبیت خود در بین اصولگرایان است که در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری تا حدودی  دستخوش تحولاتی شده است. به هر حال آقای شهردار آنچه طی 40روز گذشته به موضوع بحث تبدیل شده بود را تکذیب کرد و اکنون باید منتظر بود که در عمل هم آیا شهرداری به این تکذیبیه عمل می‌کند یا نه!

 

 اخبار سیاسی - آرمان


ویدیو مرتبط :
فیلم تکذیب شد اما خبر تکذیب نشده است!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقل قول انتساب داده شده به مشایی درباره پایان اسلام گرایی تکذیب شد



سخنان مشایی, پایان اسلام گرایی,اخبار مشایی

دفتر رییس جمهور نقل قول انتساب داده شده به مشایی درباره پایان اسلام گرایی را تکذیب کرد

مرکز روابط عمومی دفتر رییس جمهوری در اطلاعیه ای با تکذیب نقل قول انتساب داده شده به ˈاسفندیار رحیم مشاییˈ، رسانه ها را به خودداری از تفسیر به رای و اعمال سلایق شخصی و گروهی در انتشار اخبار توصیه کرد.

در اطلاعیه مرکز روابط عمومی دفتر رییس جمهوری آمده است: رسانه های ضد انقلاب و بیگانه نقل قول های تحریف شده و تفسیر به رای خود را درباره پایان اسلام گرایی به مشایی انتساب داده اند و این مطالب که با کمال تاسف، برخی سایت های خبری داخلی نیز همسو با آنان به آن دامن زده اند عاری از حقیقت بوده و چیزی جز پیشبرد مطامع خاص سیاسی و گروهی نمی توان بر آن متصور بود.

مرکز روابط عمومی دفتر رییس جمهوری یادآور شد: تاکید رحیم مشایی همانطوری که از ابتدا صراحتا اعلام کرده این است که به دلیل تبلیغات سوءغربی ها علیه اسلام و بزرگ نمایی برخی از گروه های خشونت طلب اسلامی مشهور دنیا، تبلیغ با عنوان اسلامی به تنهایی کافی نیست بلکه باید بر اسلام با ویژگی های مکتب اهل بیت (ع) که مردم ایران به آن معرفت و محبت دارند، تاکید شود.

در این اطلاعیه تاکید شده است: مشایی همچنین تصریح کرده است که البته تاکید بر ایران نیز در این زمینه موضوعی به موازات اسلام نیست بلکه منطبق با اسلام و برای تبیین حقیقت اسلام است آنچنان که امام راحل از آن به اسلام ناب محمدی (ص) تعبیر کرده اند.

مرکز روابط عمومی دفتر رییس جمهوری ضمن تکذیب مطالب انتساب داده شده به مشایی در این زمینه خاطرنشان کرد: انتظار می رود حداقل رسانه های داخلی به اخلاق اسلامی و رسالت اصلی خود مبنی بر صداقت و درستی در انتشار اخبار متعهد بوده و از تفسیر به رای و اعمال سلایق شخصی و گروهی در انتشار اخبار خودداری کنند./ایرنا