اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تکذیب نقل‌ قول فرهادی درباره صداوسیما


ورود اصغر فرهادی کارگردان مشهور سینمای ایران به تهران با حاشیه‌های خاصی همراه بود. حاشیه‌هایی که بیشترشان دیشب در برنامه هفت دیشب تکذیب شد.

خبرگزاری تسنیم: ورود اصغر فرهادی کارگردان مشهور سینمای ایران به تهران با حاشیه‌های خاصی همراه بود. حاشیه‌هایی که بیشترشان دیشب در برنامه هفت دیشب تکذیب شد.

 حاشیه‌های حضور اصغر فرهادی در تهران، اولین بخش قابل‌توجه هفت دیشب را تشکیل می‌داد.

ورود یکشنبه اصغر فرهادی به ایران اگرچه در سکوت خبری کامل انجام شده بود، اما حاشیه‌هایی را هم به بار آورده بود. یکی از روزنامه‌های سینمایی که ظاهرا تنها رسانه حاضر در فرودگاه بود دو روز پیش در گزارشی نوشت که فرهادی خواستار عذرخواهی صداوسیما از او به خاطر دلایلی نامعلوم شده است و با دوربین هفت هم گفتگو نکرده است.

گزاره‌ای که دیروز در برنامه «هفت» به صراحت تکذیب شد.

بعد از پخش نظرسنجی و بخش «پلان صنوف» که به طراحان صحنه و مشکلات آنان اختصاص داشت، گبرلو به بخش اصلی برنامه یعنی نقد «گذشته» فرهادی رسید.

در ابتدای این بخش از برنامه گبرلو از اظهار گلایه فرهادی از رسانه‌ها و اهالی مطبوعات در مورد حاشیه‌های حضورش در تهران سخن گفت. به گفته گبرلو ماجرای نقل قول فرهادی در مورد صداوسیما این بوده است که فرهادی با یکی از سیاست‌"گذاران صداوسیما در مورد اتفاقات خاص صداوسیما گپ‌وگفتگویی با زبان طنز داشته است و ماجرا بیشتر به یک شوخی شبیه بوده و آن چیزی که رسانه‌ها از فرهادی نقل کرده‌اند به گفته خود فرهادی کذب است.

به گفته گبرلو فرهادی در تماسی تلفنی با خود گبرلو این حرفها را تکذیب کرده است و گفتگو نکردنش با دوربین برنامه هفت در فرودگاه را به علت کافی بودن گفتگوها دانسته و از برنامه هفت عذرخواهی کرده است.

البته فرهادی در برنامه امشب هفت هم حضور نداشت. اتفاقی که فرهادی آن را در یک گفتگوی تلفنی ضبط‌شده اینگونه توضیح داد: "چندین دفعه به برنامه هفت آمده‌ام و رفته‌ام و چیزهایی که لازم بوده است را گفته‌ام، اما من روحیه‌ام جواب دادن نیست. "

فرهادی سپس در ادامه این گفتگوی تلفنی توضیحاتی هم در مورد «گذشته» داد: فیلم ساختن در اروپا تجربه جالبی بود. البته بخشی از آن شبیه به فیلم ساختن در ایران بود ولی شکل کار من همان روشی بود که در ایران آن را به کار می‌بردم.این فیلم من است و خیلی از چیزهایش هم شبیه به کارهای قبلی من است"

فرهادی در مورد تفاوت سینمای ایران با اروپا گفت: سینمای ایران هم به اندازه اروپا حرفه‌ای است و ما در توانایی‌ها اینجا چیزی کم نداریم.

کارگردان گذشته معتقد بود که در مورد قضاوت در مورد کار مشترک باید به ویژگی‌های کیفی کار رجوع کرد.

تفاوت زبانی و فرهنگی فرهادی با عوامل ساخت فیلم یکی دیگر از سوالات هفت بود که فرهادی این گونه پاسخ داد: در این کار تفاوت زبان و فرهنگ باعث می‌شد که فرهنگ‌های مختلف با هم حرف بزنند و زمینه آن در خود فیلمنامه و شکل داستان فراهم بود. بخشی از این گفتگو هم با شخصیت‌پردازی و تمرین با بازیگرها میسرشد."

فرهادی در پایان گفتگو از فروش فیلم در تهران ابراز رضایت کرد و گفت: قدردان همه مردم ایران است.

فرهادی در مورد کار بعدی خود هم گفت : هنوز از فیلم قبلی جدا نشده‌ام و به کار جدید فکر نمی‌:کنم.


ویدیو مرتبط :
نقل قول

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقل قول انتساب داده شده به مشایی درباره پایان اسلام گرایی تکذیب شد



سخنان مشایی, پایان اسلام گرایی,اخبار مشایی

دفتر رییس جمهور نقل قول انتساب داده شده به مشایی درباره پایان اسلام گرایی را تکذیب کرد

مرکز روابط عمومی دفتر رییس جمهوری در اطلاعیه ای با تکذیب نقل قول انتساب داده شده به ˈاسفندیار رحیم مشاییˈ، رسانه ها را به خودداری از تفسیر به رای و اعمال سلایق شخصی و گروهی در انتشار اخبار توصیه کرد.

در اطلاعیه مرکز روابط عمومی دفتر رییس جمهوری آمده است: رسانه های ضد انقلاب و بیگانه نقل قول های تحریف شده و تفسیر به رای خود را درباره پایان اسلام گرایی به مشایی انتساب داده اند و این مطالب که با کمال تاسف، برخی سایت های خبری داخلی نیز همسو با آنان به آن دامن زده اند عاری از حقیقت بوده و چیزی جز پیشبرد مطامع خاص سیاسی و گروهی نمی توان بر آن متصور بود.

مرکز روابط عمومی دفتر رییس جمهوری یادآور شد: تاکید رحیم مشایی همانطوری که از ابتدا صراحتا اعلام کرده این است که به دلیل تبلیغات سوءغربی ها علیه اسلام و بزرگ نمایی برخی از گروه های خشونت طلب اسلامی مشهور دنیا، تبلیغ با عنوان اسلامی به تنهایی کافی نیست بلکه باید بر اسلام با ویژگی های مکتب اهل بیت (ع) که مردم ایران به آن معرفت و محبت دارند، تاکید شود.

در این اطلاعیه تاکید شده است: مشایی همچنین تصریح کرده است که البته تاکید بر ایران نیز در این زمینه موضوعی به موازات اسلام نیست بلکه منطبق با اسلام و برای تبیین حقیقت اسلام است آنچنان که امام راحل از آن به اسلام ناب محمدی (ص) تعبیر کرده اند.

مرکز روابط عمومی دفتر رییس جمهوری ضمن تکذیب مطالب انتساب داده شده به مشایی در این زمینه خاطرنشان کرد: انتظار می رود حداقل رسانه های داخلی به اخلاق اسلامی و رسالت اصلی خود مبنی بر صداقت و درستی در انتشار اخبار متعهد بوده و از تفسیر به رای و اعمال سلایق شخصی و گروهی در انتشار اخبار خودداری کنند./ایرنا