اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تکذیب موافقت با حضور زنان در ورزشگاه‌ها



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دین پرست رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور اعلام کرد: شورای امنیت کشور در خصوص حضور بانوان در سالن‌های ورزشی مصوبه ای نداشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دین پرست رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور با تکذیب خبر منتشره روز جاری در برخی از رسانه‌ها با مضمون تایید طرح حضور بانوان و خانواده‌ها در سالن‌های ورزشی از سوی شورای امنیت کشور اعلام کرد: شورای امنیت کشور در خصوص حضور بانوان در سالن‌های ورزشی مصوبه‌ای نداشته است.

دین پرست اظهار امیدواری کرد رسانه‌ها در انعکاس اخبار مربوط به حوزه‌های مختلف وزارت کشور از جمله شورای امنیت کشور منحصراً از مجاری رسمی اطلاع رسانی این وزارتخانه از جمله پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور استفاده کنند.

خبر تایید حضور بانوان و خانواده‌ها در برخی رشته‌های خاص در ورزشگاه‌های ورزشی، امروز بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشت. 

 

اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
حضور زنان در ورزشگاه مجاز شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فدراسیون «توپ حضور زنان در ورزشگاه» را به زمین دولت انداخت




 اخبار ورزشی - فدراسیون «توپ حضور زنان در ورزشگاه» را به زمین دولت انداخت

همانطور که پیش بینی می‌شد و پیش‌تر هم در خبری اعلام شده بود موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها در جریان لیگ جهانی یکی از موضوعاتی بود که در اجلاس فلورانس مورد بررسی قرار گرفت و با رایزنی‌های محمدرضا داورزنی فعلا خطر از بیخ گوش والیبال کشورمان گذشته اما همه چیز تمام نشده است.

به گزارش تابناک، اگرچه محمدرضا داورزنی در اجلاس روز جمعه تعهد داد که ماجرای حضور زنان در ورزشگاه‌ها را حل می‌کند اما هنوز فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) روی حرف خودش ایستاده که باید مشکل حضور زنان در ورزشگاه‌ها حل شود وگرنه ممکن است والیبال ایران هزینه‌های گزافی بپردازد.

ماجرای حضور زنان در ورزشگاه‌های والیبال و بسکتبال از آن دست موضوعاتی است که هنوز هیچ رویه مشخصی در خصوص آن وجود ندارد بیشتر از قانون این حساسیت‌های موجود در خصوص حضور زنان است که برای آن حد و مرز تعیین می‌کند. تا همین سال 91 زنان ایرانی اجازه حضور در ورزشگاه‌های والیبال و بسکتبال را داشتند و جو سالم‌تر این ورزشگاه‌ها نسبت به ورزشگاه‌های فوتبال این امیدواری را ایجاد کرده بود که زنان به‌عنوان بخشی از جامعه اجازه حضور در مسابقاتی از این دست را داشته باشند.

 

اخبار,اخبار ورزشی,ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه‌ها


اما شکوفایی والیبال ایران در دو سال اخیر و درخشش خیره‌کننده ان موجب شد تا به یکباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها ممنوع شود تا حساسیت‌های داخلی برانگیخته نشود. اگرچه در سال گذشته این ماجرا فقط مورد توجه رسانه‌های داخلی بود اما تلاش‌های که در لیگ جهانی 2014 از سوی زنان برای حضور در ورزشگاه‌ها ایجاد شد موجب شد تا این مسئله ابعاد بین‌المللی به خود بگیرد و سرانجام واکنش فدراسیون جهانی والیبال را در پی داشته باشد.

پیش از این فدراسیون والیبال با اجازه دادن به زنان خارجی در کنار خبرنگاران زن و عوامل اجرایی زن در کنار زمین سعی می‌کرد حداقل استانداردها را برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها ایجاد کند اما حالا که ماجرا ابعاد رسانه‌ای فراوان داخلی و خارجی گرفته دیگر نمی‌توان با استفاده از این ترفندها میزبانی را حفظ کرد. گرچه همین ترفند هم با اعتراض ناظر لیگ جهانی در نخستین میزبانی ایران همراه بود و ناظر بازی ایران و برزیل به میزبانی ایران نمره منفی داد.

برای همین هم محمدرضا داورزنی یک روز زودتر از اجلاس جهانی راهی فلورانس شد تا در این فاصله طی نشست‌های مختلف با دکتر گراسا، رییس و الکساندار بوریچیچ، نایب‌رییس فدراسیون جهانی موفق شد دیدگاه FIVB را نسبت به این موضوع تلطیف‌ و نظر سایر مسوولان را برای تعامل با قوانین جمهوری‌اسلامی ایران جلب کند. با رایزنی‌های انجام‌شده سرانجام این بحث از دستور اصلی اجلاس لیگ جهانی خارج و حضور ایران در دسته اول (گروه دو) لیگ جهانی 2015 مشروط به همکاری دولت ایران و ارایه تعهد درخصوص موضوع مورد بحث شد. بر این اساس مقرر شد فدراسیون جهانی والیبال کتبا نامه‌ای به ایران ارسال کند و با توجه به درخواست هزاران زن ایرانی از فدراسیون جهانی والیبال برای حضور در سالن مسابقات از دولت و فدراسیون والیبال ایران رسما درخواست حل این موضوع را کند.

ماجرای حفظ میزبانی تیم ملی در رقابت‌های لیگ جهانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند وقتی بدانیم که ایران در لیگ جهانی 2014 رتبه برتر تعداد تماشاگران را به دست آورده و به مدد همین شور و اشتیاق ملی نامزد میزبانی دورنهایی لیگ جهانی 2015 هم شده است و اگر استانداردهای لازم را داشته باشد می‌تواند میزبانی را به راحتی کسب کند و از همین حالا جز شش تیم برتر سال بعد لیگ جهانی باشد. با در نظر گرفتن این اتفاقات و حضور والیبال ایران در سطح نخست لیگ جهانی خیلی بد خواهد شد که درخشش والیبال ایران به خاطر چنین مسئله‌ای که تا یکی دو سال پیش هم مشکلی به حساب نمی‌آمده زیر سایه برود.

حالا فدراسیون والیبال توپ را به زمین دولتی فرستاده که معاون امور زنانش از حامیان جدی حضور بانوان در ورزشگاه‌هاست و رئیس دولتش چندی پیش کارگروهی برای بررسی وضعیت حضور بانوان در ورزشگاه‌ها تشکیل داده است. باید دید این گره با چه تدبیری باز خواهد شد.

 اخبار ورزشی - تابناک