اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تکذیب مرگ در پی یخ‌ زدگی در مازندران


مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران کشته شدن شهروندان در پی بارش برف و یخبندان را شدیدا و قویا تکذیب کرد و از شرکت ملی گاز ایران خواست با توجه به قرار گرفتن مازندران در انتهای خط لوله انتقال گاز، تمهدیدی برای کاهش افت فشار در این استان اتخاذ کنند.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران کشته شدن شهروندان در پی بارش برف و یخبندان را شدیدا و قویا تکذیب کرد و از شرکت ملی گاز ایران خواست با توجه به قرار گرفتن مازندران در انتهای خط لوله انتقال گاز، تمهدیدی برای کاهش افت فشار در این استان اتخاذ کنند.

هادی خنجری درباره برخی اظهارات مطرح شده درباره جان باختن تعدادی از افراد به علت یخ‌زدگی و سرما در استان مازندران، گفت: این موضوع را شدیدا و قویا تکذیب می‌کنم و تاکنون نه تنها هیچ موردی گزارش نشده، بلکه ثبت نیز نشده است.

وی درباره آخرین وضعیت بحران برف در استان مازندران نیز اظهار کرد: خوشبختانه شرایط در رامسر، نوشهر، نور، عباس‌آباد و ... طبیعی است و در تنکابن هم با توجه به اینکه بالاترین حجم برف وجود داشت، شرایط تقریبا طبیعی است.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران با اشاره به وصل جریان برق و آب منطقه، افزود: نانوایی‌ها نیز فعالیت خود را از سر گرفته‌اند و در حال ارائه خدمات به شهروندان هستند.

خنجری درباره آخرین وضعیت گاز در منطقه نیز گفت: مشکل گاز در استان مازندران ربطی به برف ندارد و مربوط به برودت هواست که در چند استان کشور شاهد آن بوده‌ایم اما با توجه به اینکه مازندران در انتهای خط لوله انتقال گاز قرار دارد، متاسفانه موازنه جریان گاز منفی شده و جریان گاز در این منطقه دچار قطعی‌هایی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جریان گاز در غرب مازندران برقرار است، گفت: تنها در بخش‌هایی از آمل، جویبار و چند شهرستان دیگر با مشکل قطعی گاز روبرو هستیم.

خنجری از شرکت ملی گاز خواست تا درباره وضعیت افت فشار گاز مازندران و قرار گرفتن این استان در انتهای خط لوله انتقال گاز تدبیری بیندیشند تا در زمان برودت هوا شاهد قطعی جریان گاز و افت فشار در این مناطق نباشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران همچنین از شهروندان نیز خواست در مصرف گاز خود صرفه‌جویی کنند تا جریان گاز در مازندران قطع نشود.


ویدیو مرتبط :
درمان سرما زدگی ناشی از یخ زدگی پاسخ دکتر ضیایی در برنامه حدیث تندرستی در شبکه ج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ سه كوهنورد در پی سقوط بهمن در ایتالیا



 

 مرگ سه كوهنورد در پی سقوط بهمن در ایتالیا

مقامات اورژانس ایتالیا از كشته شدن سه كوهنورد در پی سقوط بهمن در مناطق شمالی این كشور خبر دادند.

«دانیلا روسی» سخنگوی پلیس و امداد كوهستان «آلپ» در ایتالیا در مصاحبه ای با رسانه های دولتی این كشورعنوان كرد: این سه كوهنورد در منطقه خطر كه احتمال سقوط بهمن وجود داشت، مشغول كوهنوردی بودند كه ناگهان بهمن عظیمی شكل گرفت.

وی در ادامه به خبرگزاری آسوشیتدپرس خاطر نشان كرد: این حادثه در منطقه «مورتیرولو پاس» در شمال «برسیا» رخ داد و باعث كشته شدن این سه تن شد.

ماموران امداد و نجات كوهستان موفق شدند، یكی از این سه كوهنورد را از زیر برفها بیرون بكشند، اما وی در راه بیمارستان جان خود را از دست داد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام اورژانس كوهستان «آلپ»، ملیت و هویت هیچ یك از این سه كوهنورد هنوز مشخص نشده است.با این حال، ماموران تلاش می كنند این مساله را كشف كنند تا با خانواده های آنان تماس بگیرند.... /خبرگزارى ایسنا