اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تکذیب مذاکره ایران و آمریکا در آلماتی


یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانی با 1+5، انجام هرگونه ملاقات دوجانبه‌ میان ایران و آمریکا در گفت‌وگوهای آلماتی را تکذیب کرد.

خبرگزاری ایسنا: یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانی با 1+5، انجام هرگونه ملاقات دوجانبه‌ میان ایران و آمریکا در گفت‌وگوهای آلماتی را تکذیب کرد.

این منبع اعلام کرد: آمریکا صرفا در قالب 1+5 و در صحن رسمی مذاکرات دیدگاه‌های خود را بیان می‌کند و ایران نیز متقابلا در همان جمع پاسخ‌های لازم را به آن‌ها و دیگر کشورها می‌دهد.

برخی از سایت‌هایی اخبار کذبی در رابطه با دیدار دوجانبه نمایندگان ایران و آمریکا در مذاکرات "آلماتی 2"منتشر کرده‌اند.


ویدیو مرتبط :
چرا آمریکا با ایران مذاکره می کند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکذیب مذاکره مستقیم ایران و آمریکا


سخنگوی وزارت خارجه گفت: هیچ تحولی درباره موضوع مذاکره مستقیم ایران و آمریکا رخ نداده است.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت خارجه گفت: هیچ تحولی درباره موضوع مذاکره مستقیم ایران و آمریکا رخ نداده است.

سیدعباس عراقچی  درباره اظهارات معاون پیشین وزیر امور خارجه پیشین آمریکا مبنی بر احتمال برگزاری مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا در نیمه دوم سال 2013 خاطرنشان کرد: درباره انجام مذاکره مستقیم هیچ موضوع جدیدی مطرح نشده است، گمانه‌زنی‌هایی که از طرف‌های مختلف یا توسط افراد یا موسسات مطالعاتی مختلف مطرح می‌شود، هیچ مبنای مشخصی ندارد.

وی تاکید کرد: برای تصمیم‌گیری درباره هرگونه مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا منتظر تغییر در رویکردها و رفتارهای طرف آمریکایی هستیم.

عراقچی گفت: درباره انجام مذاکره با آمریکا از سوی دولت جدید هم تصمیمی گرفته نشده است.

معاون پیشین وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی این احتمال را مطرح کرد که دیپلمات‌های آمریکایی و ایرانی در نیمه دوم سال 2013 برای اولین بار پس از 34 سال با یکدیگر بر سر میز مذاکرات مستقیم بنشینند.

نیکلاس برنز، در بخشی از مقاله‌اش با عنوان «سرگردانی آمریکا - اسراییل درباره ایران» که بر روی وب سایت "تایمز ریکورد" قرار گرفت، نمایش واقعی در نیمه دوم این سال (2013) احتمالا در میز مذاکرات در وین، استانبول یا ژنو رخ خواهد داد؛ که در آن جا دیپلمات‌های آمریکایی و ایرانی احتمالا اولین گفت‌و‌گوی اساسی را پس از 34 سال قطع روابط که در دوران جیمی کارتر آغاز شد، انجام خواهند داد.سیلی ماندگار خسرو شکیبایی