اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تکذیب لغو روادید بین ایران و عراق


مدیر دفترنمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق، با اشاره به تسهیلات مربوط به روادید زائران ایرانی در ایام اربعین گفت: متاسفانه برخی‌ها این تسهیلات را به منزله «لغو روادید میان ایران و عراق» دانسته‌اند؛ در حالی که این تسهیلات ویژه دهه اربعین از 12 تا 22 صفر است.

خبرگزاری ایرنا: مدیر دفترنمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق، با اشاره به تسهیلات مربوط به روادید زائران ایرانی در ایام اربعین گفت: متاسفانه برخی‌ها این تسهیلات را به منزله «لغو روادید میان ایران و عراق» دانسته‌اند؛ در حالی که این تسهیلات ویژه دهه اربعین از 12 تا 22 صفر است.

مصطفی قاسمی با نادرست خواندن طرح این مساله در افکارعمومی به‌ویژه در فضای مجازی افزود: دولت عراق برای تسهیل ورود به این کشور، فقط در ایام سوگواری اربعین، تصمیم گرفته برای ایرانی‌ها در مرزهای زمینی و هوایی ویزا صادر و به ازای آن هزینه دریافت کند. 

گفته می‌شود، هزینه ویزای ویژه ایام اربعین، در مرزهای زمینی 81 دلار و در مرزهای هوایی 80 دلار تعیین شده است که طرف عراقی از زائران ورودی دریافت می‌کند.


ویدیو مرتبط :
تکذیب اشکال در پذیرایی ایران ایر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رایزنی ایران و عراق برای لغو روادید



اخبار,اخباراجتماعی, رایزنی ایران و عراق برای لغو روادید


اخبار اجتماعی  - رایزنی ایران و عراق برای لغو روادید

معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با استاندار کربلا در خصوص حضور زائران ایرانی در اربعین حسینی و لغو روادید گفت و گو و تبادل نظر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «حسن قشقاوی» در دیدار با «عقیل الطریحی» استاندار کربلا در سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در این شهر در زمینه مسائل کنسولی زائران ایرانی در عتبات عالیات و موضوع لغو روادید بین دو طرف و همکاری جهت برگزاری مراسم اربعین گفت و گو کرد.

قشقاوی ضمن ارائه گزارشی در خصوص دیدارهایش با مقامات عراقی اظهار داشت: در دیدار با مسوولان عراقی در خصوص لغو روادید پیشنهاداتی مطرح و اعلام شد که طرف ایرانی آمادگی لغو روادید با عراق را دارد.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود در این ایام 750 هزار زائر ایرانی وارد کربلا شوند که امیدواریم استانداری کربلا و رییس شورای استان کربلا مساعدت لازم را انجام دهند.

استاندار کربلا نیز گفت: گروه مشترکی را با مسوولان ایرانی برای ارائه خدمات و بهبود فضا در اربعین و تجهیز امکانات لازم تشکیل داده ایم.

وی افزود: در سفر به تهران با محمدباقر قالیباف شهردار تهران توافقات بسیار خوبی برای همکاری داشتیم و هم اینک هیاتی از شهرداری تهران به سرپرستی عبداللهی معاون شهردار در کربلا مشغول تهیه امکانات برای زوار ایرانی در اربعین هستند.

الطریحی همچنین بر لغو روادید بین طرفین تاکید کرد و اظهار داشت: لغو روادید می تواند تاثیر بسیار زیادی بر افزایش ورود زائران بین دو کشور داشته باشد.

استاندار کربلا همچنین از حمایت همه جانبه رهبری، دولت و مردم ایران تقدیر کرد.

 

اخبار  اجتماعی - پایگاه اطلاع رسانی حج