اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تکذیب شایعات درباره مرگ نوزاد صومعه‌سرایی



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی ,شایعه مرگ نوزاد

این نوزاد در حال حاضر در بیمارستان 17شهریور تحت درمان بوده و بیماری 4s نیز توسط متخصصین تشخیص داده شده است.

‌رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) صومعه‌سرا گفت: شایعه مرگ نوزاد صومعه‌سرایی ناشی از سوختگی با دستگاه فتوتراپی در این بیمارستان کذب محض است.

دکتر محمدعلی خصوصی ثانی ‌در گفت‌وگو‌ با ایسنا، با تکذیب شایعه مرگ نوزاد صومعه‌سرایی ناشی از سوختگی با دستگاه فتوتراپی اظهار کرد: در تاریخ 5 اسفندماه این نوزاد 4 روزه توسط متخصص اطفال بیمارستان امام خمینی(ره) صومعه‌سرا ویزیت و جهت درمان بیماری زردی با نور یا دستگاه فتوتراپی و بررسی‌های بیشتر در بخش نوزادان این بیمارستان بستری شده است.

وی با بیان اینکه در روز 7اسفند ضایعات پوستی توسط پرستار در ناحیه شکم، قسمت بالای قفسه سینه، اندام فوقانی و تحتانی مشاهده و بلافاصله توسط متخصص اطفال معاینه می‌شود، افزود: متاسفانه همراهان بیمار با رضایت شخصی و بدون توجه به نظر و تشخیص متخصص، بیمار را ترخیص می‌کنند.

خصوصی ثانی به انتقال بیمار نوزاد توسط والدین به بیمارستان‌های 17شهریور و ولایت رشت اشاره و خاطرنشان کرد: رزیدنت بیمارستان رشت بدون اطلاع علمی کافی و به اشتباه، تشخیص را بر سوختگی اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه احتمال بیماری‌های پوستی 4s، استیون جانسون و ten توسط متخصص اطفال بیمارستان امام خمینی(ره) صومعه‌سرا تشخیص داده شده بود، افزود: این نوزاد در حال حاضر در بیمارستان 17شهریور تحت درمان بوده و بیماری 4s نیز توسط متخصصین تشخیص داده شده است.

خصوصی ثانی متذکر شد: ‌دستگاه فتوتراپی هیچگونه اثر سوء‌یی بر اطفال ندارد و حرارت تولید نمی‌کند.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره)صومعه‌سرا در پایان با گلایه از انتشار اخبار کذب و گسترش شایعه در فضای مجازی اظهار کرد: متاسفانه برخی شایعات بدلیل ناآگاهی افراد در فضای مجازی منتشر می‌شود که سبب تشویش اذهان عمومی و عدم اعتماد مردم به مراکز سلامت می‌شود.

بیماری پوستی 4s بیماری ‌عفونی ‌مانند سوختگی است و با لایه برداری پوست نمود پیدا می‌کند.


 اخبار اجتماعی  -  ایسنا


ویدیو مرتبط :
شایعات ورشکستگی میزان تکذیب شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکذیب سوختگی نوزاد صومعه‌ سرایی


دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر سوختگی و فوت نوزاد صومعه سرایی را تکذیب کرد.

خبرگزاری ایسنا: دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر سوختگی و فوت نوزاد صومعه سرایی را تکذیب کرد.

براساس گزارش روسای مراکز درمانی امام خمینی(ره) صومعه سرا و هفده شهریور رشت، شایعات منتشر شده در برخی از سایت های مجازی مبنی بر سوختگی نوزاد سه روزه صومعه سرایی که به منظور درمان زردی در بیمارستان امام خمینی(ره) صومعه سرا بستری شده بود، متعاقب با عدم پذیرش در بیمارستان 17 شهریور رشت و سرگردانی خانواده بیمار که در نهایت منجر به فوت نوزاد شد، با دستور دکتر برزیگر ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان از صبح 9 اسفندماه تحقیق و بررسی فوری آغاز و طی گزارشات روسای بیمارستان های مذکور خبر منتشره کذب محض اعلام شد.

طبق گزارشات واصله، روز جمعه بیمار در بیمارستان هفده شهریور رشت بلافاصله پس از مراجعه پذیرش شده و براساس تشخیص پزشکان معالج، نوزاد مبتلا به عارضه پوستی است و هیچ ارتباطی با مباحث مطرح شده در خصوص سوختگی ندارد و براساس گزارش کادر درمانی مرکز فوق تخصصی هفده شهریور در حال حاضر نوزاد مذکور در این مرکز بستری و تحت مداوا است. .