اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تکذیب سفر 100 نفره دولت به روسیه


معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه هواپیمای حامل رئیس‌جمهور در سفر به مسکو گنجایش 100 نفر را نداشت و خانواده هیچ کدام از وزرا و همراهان در این سفر نبودند، از رسانه‌هایی که به گفته وی این دروغ را منتشر کرده‌اند خواست رویه اتهام را در مباحث ملی کنار بگذارند.

خبرگزاری فارس:  معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه هواپیمای حامل رئیس‌جمهور در سفر به مسکو گنجایش 100 نفر را نداشت و خانواده هیچ کدام از وزرا و همراهان در این سفر نبودند، از رسانه‌هایی که به گفته وی این دروغ را منتشر کرده‌اند خواست رویه اتهام را در مباحث ملی کنار بگذارند.
 
محمد شیخان معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤالی درباره ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه 100 نفر رئیس‌جمهور را در سفر به مسکو همراهی می‌کردند، گفت: متاسفانه برخی رسانه‌ها نه تنها از انتشار هیچ دروغ و اتهامی به دولت خودداری نمی‌کنند بلکه حرمتی برای اخلاق رسانه‌ای و اسلامی قائل نیستند.

وی با بیان اینکه حداکثر ظرفیت هواپیمای 737 دولت 50 نفر است و این هواپیما تحت هیچ شرایطی گنجایش 100 نفر را نداشته است، اظهار داشت: با توجه به کوچک بودن این هواپیما، حتی مجبور شدیم تیم خبری را در یک پرواز دیگر به مسکو اعزام کنیم.

شیخان با بیان اینکه رسانه‌هایی که خبر دروغ حضور 100 نفر در سفر رئیس‌جمهور را منتشر کرده‌اند باید پاسخگوی مردم باشند، گفت: در شرایط کنونی که همه باید برای حفظ آرامش بیشتر در کشور کمک و برای خلق حماسه اقتصادی به عنوان مطالبه جدی مقام معظم رهبری تلاش کنیم، حاشیه‌سازی و برجسته کردن اتهامات و استعمال آن در تیتر یک برخی روزنامه ها، مشخص نیست با چه مقصودی انجام می‌شود و کدام هدف را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه بر اساس عرف دیپلماتیک حضور همسران مسئولان در سفرهای دیپلماتیک منعی ندارد، گفت: علی‌رغم ادعای برخی رسانه‌های مبنی بر حضور همسران هیئت همراه رئیس جمهور در سفر مسکو، خانواده هیچ کدام از وزرا و همراهان در این سفر نبودند و این دروغی است که متخصص برخی رسانه‌هاست.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه سفر رئیس‌جمهور و هیئت همراه ایشان به مسکو بسیار مهم بود که اهدافی استراتژیک را دنبال می‌کرد، تصریح کرد: در کنار برخی رسانه‌های خارجی وابسته به نظام سلطه که تلاش شایانی برای کمک اهمیت جلوه دادن این سفر داشتند، جای تعجب دارد برخی رسانه‌ها با در نظر نداشتن سیاست‌های کلان نظام و اصل منافع ملی به جای مقابله با شانتاژ رسانه‌های ضد ایرانی و ضد انقلاب، اقدام به انتشار اخبار دروغ ، غیرواقعی و حاشیه ایی کرده‌اند.

وی در پایان با بیان اینکه احترام به سیاست‌های کلان نظام، سیاست‌ کلی و مورد احترام تقلی می‌شود، گفت: انتظار داشتیم رسانه‌های که در مباحث داخلی، انگشت اتهام خود را به سمت دولت نشانه گرفته و از هیچ اقدامی دریغ نمی کنند در مباحث بین‌المللی، این رویه زشت را کنار گذاشته و نگاه منطقی، معقول و اصولی به مسائل داشته باشند.

 در حین سفر احمدی نژاد به مسکو برخی رسانه‌ها با انتشار خبری اعلام کرده بودند که رئیس جمهور به همراه هیئتی 100 نفره به روسیه عزیمت کرده و حتی برخی معاونین، دستیاران و وزراری رئیس جمهور، همسران خود را نیز به روسیه برده‌اند.

رئیس جمهور دوشنبه عازم مسکو شد که دیشب به تهران بازگشت.


ویدیو مرتبط :
تکذیب برداشت 1/4 میلیاردی دولت از صندوق توسعه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اخضر ابراهیمی خواستار تشکیل دولت انتقالی در سوریه شد/ روسیه: تکذیب طرح روسی- آمریکایی برای حل بحران سوریه



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخضر ابراهیمی خواستار تشکیل دولت انتقالی در سوریه شد/

روسیه: تکذیب طرح روسی- آمریکایی برای حل بحران سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب: در حالی که وزارت امورخارجه روسیه، وجود هر گونه طرح روسی- آمریکایی برای حل بحران سوریه را تکذیب کرده، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، خواستار تشکیل یک دولت انتقالی در این کشور شده است.

اخضر ابراهیمی- فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و همچنین اتحادیه عرب برای حل بحران سوریه، که از اوایل هفته جاری به سوریه سفر و با بشار اسد و رهبران اپوزیسیون داخلی دیدار کرده است، خواستار تشکیل یک دولت انتقالی قدرتمند برای پایان دادن به ٢١ ماه خشونت در این کشور شد.

ابراهیمی، این پیشنهاد را امروز پنجشنبه در یک نشست خبری در دمشق اعلام کرد.

وی با تأکید بر این که دولت انتقالی باید تا قبل از انتخابات سال ٢٠١٤ ریاست جمهوری سوریه تشکیل شود، گفت: دولت انتقالی باید با تمامی قدرت تشکیل شود تا اداره کشور را در دوران گذار بر عهده بگیرد؛ ابراهیمی اضافه کرد که دوران گذار با انتخابات پایان می‌یابد.

وی اظهار داشت: تغییرات در سوریه نباید فرمایشی باشد، بلکه مردم سوریه نیازمند تغییرات واقعی هستند و همه مردم جهان متوجه این امر شده‌اند.

اظهارات اخضر ابراهیمی درباره ضرورت تشکیل یک دولت انتقالی در حالی است که الکساندر لوکاچویچ- سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه، امروز پنج شنبه، در یک نشست خبری گفت که هیچ طرح و توافقی میان روسیه و آمریکا در زمینه حل بحران سوریه وجود نداشته و ندارد.

وی همچنین انجام مذاکره‌ای میان آمریکا و روسیه در زمینه تشکیل دولت انتقالی سوریه، با حفظ بشار اسد تا پایان دوره ریاست جمهوری اش در سال ٢٠١٤ را تکذیب کرد.

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از دیدار سرگئی لاوروف- وزیر امور خارجه روسیه، با اخضر ابراهیمی- نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب برای حل بحران سوریه، در روز شنبه آینده خبر داد.

لوکاچویچ گفت که مقام های روس با اخضر ابراهیمی درباره حل سیاسی بحران سوریه و پایان دادن به خشونت‌های این کشور مذاکره خواهند کرد.

میخائیل بوگدانوف- معاون وزارت خارجه روسیه، نیز دیروز اعلام کرده بود که اخضر ابراهیمی برای مذاکره با رهبران کرملین به مسکو سفر خواهد کرد و با رهبران روسیه در زمینه حل بحران سوریه گفت وگو می‌کند.

سفر ابراهیمی به مسکو در حالی صورت می گیرد که برخی از مسئولان وزارت امور خارجه سوریه عازم مسکو شده‌اند.

فیصل مقداد- قائم مقام و احمد فاروق عرنوس- معاون وزیر امور خارجه سوریه، صبح دیروز چهارشنبه در سفری از پیش اعلام نشده فرودگاه دمشق را به مقصد مسکو ترک کردند./انتخاب