اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تکذیب سفر محرمانه بشار اسد به ایران


سید عباس عراقچی ، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان خبر سفر بشار اسد به ایران را که از سوی رسانه های اسرائیلی منتشر شده است را تکذیب کرد.

خبرگزاری مهر: سید عباس عراقچی ، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان خبر سفر بشار اسد به ایران را که از سوی رسانه های اسرائیلی منتشر شده است را تکذیب کرد.

وی افزود: چنین خبری خنده دار است.

بنا بر ادعای رسانه های اسرائیلی بشار اسد سه شنبه شب از طریق فرودگاه امام خمینی به همراه خانواده وارد تهران شده این در حالی است که پرواز سران کشورها از طریق فرودگاه مهرآباد انجام می شود و فرودگاه امام مخصوص پرواز های مسافری بین المللی است.


ویدیو مرتبط :
پشت كردن بشار اسد به نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاریس(خیلی با بشار اسد حال كردم دمش گرم)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نشست های محرمانه بین ایران و مخالفان بشار اسد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,بسته پیشنهادی جدید ایران برای حل مشکل سوریه

 

 اخبار سیاست خارجی - روزنامۀ القدس العربی به نقل از یک منبع اپوزیسیون سوریه مدعی شد:
نشست های محرمانه بین ایران و مخالفان بشار اسد/بسته پیشنهادی جدید ایران برای حل مشکل سوریه!

روزنامۀ القدس العربی این منبع سوری که ترجیح داد هویتش اعلام نشود، ادعا کرد: نشست مذکور چند روز پیش در یک پایتخت اروپایی با حضور نمایندگان سعودی، ایران، آلمان و آمریکا و در غیاب نمایندۀ دولت بشار اسد برگزار شد و طرف ایرانی به عنوان تصمیم گیرندۀ اصلی در مورد سوریه سخن می‌گفت.

  یکی از شخصیت‌های اپوزیسیون سوریه خبر از برگزاری نشستی سرّی بین طرف‌های درگیر در قضیه سوریه خبر داده و مدعی شده است که  ایران در این نشست یک بسته سیاسی را برای آینده سوریه پیشنهاد داده است.

به گزارش پیام نو به نقل از روزنامۀ القدس العربی این منبع سوری که ترجیح داد هویتش اعلام نشود، ادعا کرد: نشست مذکور چند روز پیش در یک پایتخت اروپایی با حضور نمایندگان سعودی، ایران، آلمان و آمریکا و در غیاب نمایندۀ  دولت بشار اسد برگزار شد و طرف ایرانی به عنوان تصمیم گیرندۀ اصلی در مورد سوریه سخن می‌گفت.

این منبع، مذاکرات را بسیار نفسگیر و حیاتی توصیف کرده و می‌گوید که ایده‌ها و طرح‌های مختلف با صراحت و جدیت تمام در آن مطرح شده شده است.

به ادعای منبع مذکور، نمایندۀ ایران حامل بستۀ‌ای پیشنهادی بود که به شرکت کنندگان ارائه داد. او پیشنهاد ایران را شامل مفادی، مانند تشکیل سازمانی نظامی مانند حزب الله لبنان برای علوی های سوریه برای حفظ منافع آنها، واگذاری دولت به سنی های اکثریت و مصونیت بشار اسد نیز از محاکمۀ بین المللی دانست.

این منبع ادعا کرد: ایران پذیرفته برای دستیابی به اهداف فوق، دولت جدید و مشترک سوریه با اختیارات کامل به ریاست یکی از شخصیت‌های اپوزیسیون تشکیل شود، اما بشار اسد تا زمان برگزاری یک انتخابات آزاد و دموکراتیک با نظارت بین المللی در منصب ریاست جمهوری باقی بماند.

این منبع در مورد عدم حضور نمایندۀ بشار اسد در این مذاکرات مدعی شده است: ایران اکنون بازیگر اصلی در قضیه سوریه و دارای حق تصمیم گیری در مورد حکومت بشار اسد است.

مقام های  وزارت امور خارجه کشورمان تاکنون ادعاهای این ممنبع سوری را تکذیب یا تایید نکرده اند.
 اخبار سیاست خارجی - پیام نو