اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تکذیب خبر گم شدن دختربچه ایرانی در عراق


مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت:خبر و عکس متعلق به دختربچه گمشده ایرانی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است به هیچ یک از خانواده های ایرانی که در ایام اربعین در عتبات بوده اند تعلق ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت:خبر و عکس متعلق به دختربچه گمشده ایرانی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است به هیچ یک از خانواده های ایرانی که در ایام اربعین در عتبات بوده اند تعلق ندارد.

محسن نظافتی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به عکس منتشر شده متعلق به دختربچه ایرانی در شبکه های اجتماعی، گفت: طی چند روز اخیر عکسی متعلق به دختر بچه ایرانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر و ادعا شده است که این عکس مربوط به یک دختر بچه ایرانی که درمراسم اربعین حسینی از خانواده خود جدا و گم شده است.

وی در ادامه با تکذیب این ادعا گفت:تا کنون هیچ خانواده ایرانی نسبت به گم شدن فرزند خود به سازمان حج و زیارت اطلاع رسانی نکرده است از این رو عکس منتشر شده متعلق به ایرانیان نیست.

نظافتی همچنین اظهار داشت: از آنجا که در طول مراسم اربعین عده‌ای بدون ثبت نام به عتبات عالیات مشرف شدند لذا در صورت  گم شدن فردی خود خانواده وی باید نسبت به اطلاع رسانی اقدام نمایند.

مدیر کل عتبات و عالیات سازمان حج و زیارت در پایان با اشاره به اینکه افراد گم شده با تماس به ستاد گمشدگان به خانواده های خودبازگردانده می‌شوند تصریح کرد: در حال حاضر هیچ گمشده‌ای در عراق نداریم و آخرین فرد گم شده جمعه ظهر پیداشد.


ویدیو مرتبط :
فیلم تکذیب شد اما خبر تکذیب نشده است!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شهادت زائران ایرانی در عراق تکذیب شد




اخبار حوادث - شهادت زائران ایرانی در عراق تکذیب شد

بر اثر انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در شهر مقدادیه یک اتوبوس حامل زائران ایرانی که از مرز ایران به سمت نجف در حال حرکت بود دچار سانحه شد.

مهر به نقل از خبرگزاری فر انسه گزارش داد: بر اساس این گزارش در این سانحه 10 زائر ایرانی شهید و 30 زائر دیگر نیز مجروح شدند.

در همین حال سازمان حج و زیارت وقوع انفجار در مسیر حرکت زائران ایرانی در عراق و به شهادت رسیدن جمعی از آن‌ها را تکذیب کرد.

روابط عمومی سازمان حج اعلام کرد: ساعاتی پیش، برخی منابع خارجی از وقوع یک انفجار در شهر مقدادیه‌ عراق و در مسیر حرکت یک اتوبوس حامل زائران ایرانی که از مرز ایران به سمت نجف در حال حرکت بود و همچنین به شهادت رسیدن 10 زائر ایرانی براثر انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده و مجروح شدن 30 نفر دیگر خبر دادند.

اما حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شهسواری - مدیرکل حوزه‌ ریاست و مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت - به استناد پیگیری‌های نماینده‌ این سازمان در عراق، این خبر را تکذیب کرد و به ایسنا گفت: دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق از طریق منابع اصلی عراقی پیگیر این سانحه بوده، اما تا ساعت 11 صبح امروز (یکشنبه، 15 دی‌ماه) هیچ انفجاری که منجر به شهادت و مجروح شدن‌ زائران شده باشد‌، گزارش نشده است و به‌نظر می‌رسد این خبر کذب باشد.

او افزود: ما این موضوع را از طریق منابع اصلی در عراق پیگیری کردیم. دفتر نمایندگی سازمان حج در عراق از مقامات این کشور در این‌باره سوال کرده و تا ساعت 11 صبح امروز هیچ انفجاری گزارش نشده است. 

اخبار حوادث - ایسنا