اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تکذیب خبر کسر بنزین از کارت های سوخت



 

 

 

تکذیب خبر کسر بنزین از کارت های سوخت

 

در چند روز اخیر شایعه‌ای مبنی بر كسر سهمیه بنزین از كارت‌های سوختی كه مجهز به سامانه پرداخت الكترونیكی نیستند، مطرح شده بود كه در نهایت شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با رد این موضوع، به مردم این اطمینان را داد كه مجهز نبودن كارت سوخت به سامانه پرداخت الكترونیكی موجب كسر سهمیه نمی‌شود.

شهرام رضایی - معاون فنی سامانه هوشمند سوخت، در گفت‌وگو با ایسنا تاكید كرد: از نظر فنی پرداخت الکترونیک بهای سوخت ارتباطی با سهمیه کارت هوشمند سوخت ندارد و چنانچه فرایند سوختگیری به نحو صحیح انجام شود، هیچ گونه مشکلی از جمله کسر سهمیه به وجود نخواهد آمد.

وی افزود: در فرایند سوختگیری صحیح، فرد باید پس از اتمام سوختگیری، نازل را در محل خود قرار داده و بعد از مشاهده عبارت " کارت را بردارید" کارت هوشمند سوخت را از کارت‌خوان خارج كند.

به گفته او در صورت عدم انتخاب گزینه «پرداخت نقدی» هم با گذاشتن صحیح نازل روی تلمبه هیچ مشكلی پیش نخواهد آمد.

پیش از این تعدادی از رسانه‌ها به نقل از سایت شركت ملی فراورده‌های نفتی نوشته بودند كه در بخش سامانه هوشمند سوخت این سایت در پاسخ به پرسشی مبنی بر این كه برای این‌كه در سوخت‌گیری وسیله نقلیه‌ای كه به سامانه پرداخت الكترونیك مجهز نیست دچار كسر سهمیه نگردیم چه اقدامی انجام دهیم؟ پاسخ داده شده بود: "در صورتی كه كارت هوشمند سوخت وسیله نقلیه شما به سامانه پرداخت الكترونیك متصل نگردیده است، در صورت مراجعه به جایگاه‌هایی كه به این سامانه مجهز شده‌اند، پس از اتمام سوخت‌گیری با دو گزینه بانكی یا نقدی مواجه می‌شوید.

لازم است در این موقع با انتخاب گزینه نقدی و دیدن پیغام «لطفا كارت را بردارید» نسبت به برداشتن كارت هوشمند سوخت اقدام كنید تا سوخت‌گیری صحیح انجام شود تا دچار كسر سهمیه نشوید. در صورت عدم انتخاب گزینه نقدی و خارج كردن كارت هوشمند سوخت از كارت‌خوان، سوخت‌گیری شما نادرست اتمام یافته واز سهمیه خودرو چهار لیتر كسر می‌شود."...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
فیلم تکذیب شد اما خبر تکذیب نشده است!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکذیب کارت سوخت با سهمیه نامحدود بنزین 400 تومانی



بنزین 400 تومانی ,سهمیه بنزین

تکذیب کارت سوخت با سهمیه نامحدود بنزین 400 تومانی

شهرام رضایی - معاون فنی سامانه هوشمند سوخت کشور - خبر کشف کارت های باطله بنزین با سهمیه نامحدود بنزین 400 تومانی را تکذیب و خاطر نشان کرد: کارت سوخت با سهمیه نامحدود وجود ندارد.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران وجود کارت هایی با سهمیه نامحدود بنزین 400 تومانی را تکذیب و مدعیان امکان نفوذ به سامانه هوشمند سوخت را برای آزمون این سامانه دعوت کرد.

شهرام رضایی - معاون فنی سامانه هوشمند سوخت کشور - خبر کشف کارت های باطله بنزین با سهمیه نامحدود بنزین 400 تومانی را تکذیب و خاطر نشان کرد: کارت سوخت با سهمیه نامحدود وجود ندارد.

وی همچنین امکان " دریافت شصت لیتر بنزین 400 تومانی در مقابل کسر تنها چهار لیتر سهمیه کارت سوخت" را هم کاملا کذب دانست و تاکید کرد: دریافت سهمیه نامحدود چه با کارتهای سوخت نسل اول و چه با کارتهای سوخت نسل جدید به هیچ عنوان ممکن نیست.

معاون فنی سامانه هوشمند سوخت کشور افزود: نه تنها کارتهای نسل اول ضریب ایمنی بالایی دارند بلکه کارتهای نسل جدید هم علاوه بر امکانات متعدد از قابلیتهای فنی و امنیتی بالایی برخوردارند.

کد خطای 64 وجود ندارد
رضایی در مورد این که گفته می شود در صورت قرار گرفتن کارتهای باطله ای که امکان سوختگیری نامحدود بنزین 400 تومانی دارند در کارت خوان جایگاهها " خطای کد 64" نشان داده می شود اظهار کرد: چنین کد خطایی اصلا در این سامانه وجود ندارد و کارت باطله قابل بهره برداری در جایگاهها نیست.

وی با اعلام این که "هم اکنون 22 میلیون کارت هوشمند سوخت در سراسر کشور فعال است" و " روزانه حدود 4میلیون بار سوخت گیری انجام می شود" خاطرنشان کرد: با وجود این در صورت بروز خطا و تخلف مسوولان سامانه هوشمند سوخت به راحتی ودر کمترین زمان متوجه موضوع می شوند.

افزایش مصرف بنزین طبیعی است
معاون فنی سامانه هوشمند سوخت هم چنین ارتباط افزایش مصرف بنزین را با کارتهای دارای سوخت نامحدود رد کرد و گفت: اگر چنین تخلفی صورت گرفته بود قطعا مصرف بنزین باید بیش از رقم کنونی می بود.

وی افزایش مصرف بنزین در روزهای اخیر را کاملا طبیعی دانست و افزود: در صورت مقایسه آمار مصرف بنزین تابستان امسال با مدت مشابه سال گذشته متوجه می شوید که افزایش مصرف بنزین در این روزها به علت سفرهای تابستانی و بسیارعادی است.

مشکلات اجرایی ناشی از ضعف سامانه سوخت نیست
رضایی اظهار کرد: ممکن است مشکلات اجرایی مانند دستکاری در کارتخوان های جایگاههای سوخت وجود داشته باشد ولی این موضوع دلیلی بر ضعف در سامانه هوشمند سوخت نیست بلکه تخلفی است که بواسطه دستکاری تعداد بسیار اندکی از پرسنل جایگاه ها صورت می گیرد.

او با تاکید بر این که تعداد این گونه سواستفاده ها بسیار کم است و اکثر جایگاهداران عرضه سوخت کشور فعالیتی سالم دارند گفت: البته انجام هرگونه تخلفی به راحتی قابل شناسایی است و در صورت مشاهده با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

رد بروز خطا و تخلف به دلیل فرسوده بودن سامانه
او بروز خطا و تخلف را به دلیل فرسوده بودن سامانه هوشمند سوخت رد و تاکید کرد: فرسودگی در این سیستم وجود ندارد؛ چراکه سامانه هوشمند سوخت مرتب پایش می‌شود. به طوری که در صورت نیاز کارت خوان ها با هزینه شرکت ملی پخش تعمییر می شوند.

با اظهار اینکه ارتباط جایگاه های سوخت سراسر کشور با سامانه هوشمند سوخت به دلیل محدودیت های مخابراتی کشور به صورت غیربرخط (OFF LINE) اداره می شود تا در صورت قطع ارتباط مخابراتی میان سامانه و جایگاه امکان عرضه سوخت به مراجعه کنندگان وجود داشته باشد گفت: به دلیل برخط نبودن سامانه هوشمند سوخت گاهی لیست کارتهای ابطال شده (BLACK LIST) به روز نمی شود که برخی با سواستفاده از همین موضوع اقدام به سوختگیری با کارت های ابطال شده می کنند.

رضایی با تاکید بر اینکه تعداد این نوع تخلف بسیار کم است خاطر نشان کرد: سوخت گیری با کارتهای ابطال شده به صورت نامحدود نیست و سامانه هوشمند سوخت متوجه این نوع تخلف شده و با متخلفان برخورد قانونی می نماید.

وی با اشاره به این که سامانه هموشمند سوخت توانست در میان بزرگان IT آسیا- تقدیر نامه بین المللی دریافت کند گفت: علاوه بر این برخی از کشورها از جمله ونزوئلا و عراق خواهان اجرای این سیستم در کشورشان آن هم توسط کارشناسان ایرانی هستند.

برخورد قانونی با سیاه نمایی در مورد سامانه هوشمند سوخت
رضایی با تاکید بر این که " شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی این نوع سیاه نمایی در مورد سامانه هوشمند سوخت را پیگیری خواهد نمود. این نوع خبرها را جفا در حق این سامانه حاکمیتی دانست و به منتشرکننده های این نوع اخبار توصیه کرد: یک سامانه حاکمیتی که خوب کار می کند را زیر سوال نبرید.

این مسوول سامانه هوشمند سوخت اعلام کرد : شرکت ملی پخش حاضر است با حضور مدعیانی که معتقدند امکان نفوذ در سامانه هوشمند سوخت وجود دارد با حضور اصحاب رسانه این سامانه را مورد آزمون قرار دهند.

معاون فنی سامانه هوشمند سوخت همچنین تصریح کرد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران این حق را برای خود محفوظ می داند تا منتشر کننده این نوع از اخبار را مورد پیگیری قرار دهد./ایسنا