اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تکذیب حرفهای قالیباف از طرف آشنا



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 حسام الدین آشنا:منبع موثقی تمام نقل قول ها از قالیباف در مورد مذاکرات هسته ای را تکذیب کرد

حسام الدین آشنا در صفحه گوگل پلاس خود مطلبی در مورد اظهارات اخیر محمد باقر قالیباف شهردار تهران و همچنین صحت این صحبت ها نوشته است او در بخشی از این مطلب آورده "از منبع موثقی جویای صحت این نقلیات شدم ؛ ایشان همه را تکذیب کرد "

متن کامل این یاداشت را می خوانید :

سردار هشت ساله خراسان و شهردار دهساله تهران از زمان کسب دومین دیپلم افتخار در بخش سودای سیمرغ جشنواره انتخابات ‌‌ تا کنون در مورد مذاکرات رفع تحریم‌ها مواضع صریح و صحیحی اتخاذ کرده ‌است ؛ از جمله آنکه:

" بزرگ‌ترین خیانت را کسانی مرتکب می‌شوند که از موضوع مذاکرات هسته‌ای و موضوعات مشابه به عنوان ابزاری برای دوقطبی کردن جامعه استفاده می‌کنند. کسانی که بر این شیپور می‌دمند، قطعا خیر و صلاح این ملت و سرزمین را نمی‌خواهند و اهداف دیگری را دنبال می‌کنند و متأسفانه عده‌ای هم جاهلانه در این دام گرفتار می‌شوند و حتی در بین خانواده‌ها و دوستان نیز به یک طیف صفر و صدی گرایش پیدا می‌کنند و از روی هیجان یا چشم بسته همه‌‌چیز را نفی می‌کنند و یا چشم بسته به به و چه چه می‌کنند و در تقابل با یکدیگر قرار می‌گیرند. خسارت‌های جبران ناپذیری که از این رهگذر نصیب ملت می‌شود بعضا جبران ناپذیر است. " یا در جای دیگر گفته‌اند:"از طرف دیگر هم نباید این طور تصور بشود که هر نوع مذاکره و تعاملی با دنیا مذموم است. ما حرفمان حق است، از گفتن حق و ایستادن پای آن و تعامل با دنیا برای استیفای آن نباید هراسید. برخی گمان می‌کنند که پس‌زدن همه مناسبات پذیرفته‌شده و قواعد تعامل در سطح بین‌المللی، انقلابی‌گری است؛ این‌طور نیست. قبلا هم این مطلب را عرض کرده‌ام که انقلابی‌گری به معنای تجربه‌ستیزی و قاعده‌ستیزی نیست. انقلابی‌گری به معنای انزواطلبی و قطع ارتباط با عالم نیست. بر اساس قواعد مسلم حقوق بین‌الملل، ما حقوقی داریم که باید برای استیفای آن تلاش کنیم و این تلاش در شرایط فعلی نیازمند حضور پررنگ دیپلماتیک است." یا در فرازی دیگر تاکید کرده‌اند که: " بدون شک تحریم، ظالمانه است و باید تلاش کنیم که این تحریم‌ها را بشکنیم. باید تلاش کنیم به افکار عمومی جهانی نشان دهیم که به دنبال جنگ افروزی نیستیم. "


اما در سالگرد انتخابات ریاست جمهوری ، برخی نقل قول‌های بدون سند از ایشان در برخی رسانه‌های خاص منتشر شد که بوی دیگری می داد . از منبع موثقی جویای صحت این نقلیات شدم ؛ ایشان همه را تکذیب کرد و تصریح کرد که مواضع شهردار در قبال مسائل ملی تغییری نکرده است. خدا را شکر می‌کنم که مسیر مستقیم اقتدار و اعتدال برای اعتلای کشور هنوز هم بلند‌ترین صدا در ایران اسلامی است .

 

اخبار سیاسی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
طنز (تکذیب شنود منتقدان دولت توسط حسام الدین آشنا )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکذیب توافق همکاری محسن‌هاشمی با قالیباف



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

  تکذیب توافق همکاری محسن‌هاشمی با قالیباف

یک منبع نزدیک به محسن ‌هاشمی هرگونه پیشنهاد و توافقی درباره همکاری وی با قالیباف در شهرداری تهران را تکذیب کرد.

یک منبع نزدیک به محسن‌هاشمی پیرو بروز شایعاتی درباره همکاری مهندس‌ هاشمی با دکتر قالیباف در شهرداری تهران در دوره آینده از سوی برخی رسانه‌ها را تکذیب کرد و گفت: ملاقات مهندس‌ هاشمی با دکتر قالیباف به درخواست شهردار تهران انجام شده است و در این ملاقات هیچ‌گونه پیشنهاد و توافقی برای همکاری این دو نفر در شهرداری انجام نشده است‎.

 

وی افزود: محسن‌ هاشمی و محمدباقر قالیباف دو گزینه شهرداری تهران هستند که اعضای شورا باید در مورد انتخاب شهردار تصمیم بگیرند و هرگونه دامن زدن به شایعاتی درباره انصراف مهندس‌هاشمی از کاندیداتوری شهرداری اقدامی غیراخلاقی است که نتیجه معکوس را برای جریان افراطی به همراه خواهد داشت.

 

حکایت انتخاب شهردار به حکایت جالبی در این روزها تبدیل شده است. برخی گزینه‌هایی را معرفی می‌کنند که دارای سابقه در امور شهری نیستند و به یکباره پس از پایان تحصیلاتشان به پشت میزهای ریاست رسیده‌اند و برخی دیگر از همان طیف درحالی که هنوز به‌عنوان شهردار شناخته می‌شوند با دعوت از جدی‌ترین رقیب خود می‌گویند که دوست دارد بازهم در بهشت بماند.

 

به‌واقع چه باید گفت و چگونه باید اندیشید. روند خدمات شهری طی سال‌های اخیر گواهی بر موفق بودن تمام سطوح مدیریتی در پایتخت نیست. این روزها مرکز فرهنگی و هنری شهرداری تهران که وظیفه اصلی‌اش ترویج فرهنگ شهرنشینی و پر کردن اوقات فراغت جوانان است چه می‌کند و بودجه فرهنگسراها چگونه هزینه می‌شود؟

تطمیع و تهدید اعضای شورای شهر
در این مسیر برخی هم هستند که به دنبال استفاده از هر فرصتی برای منصرف کردن اعضای شورای شهر برای رای به محسن‌ هاشمی هستند مثلا شایعه می‌کنند که صلاحیت آنها برای حضور در شورا از سوی وزارت کشور تایید نخواهد شد مگر اینکه به گزینه مدنظر آنها رای بدهند.

 

از سویی هم درحالی كه تنها یك هفته به انتخاب شهردار تهران باقی مانده است، شگرد تفتیش آرا كه از سوی حامیان یکی از کاندیداها مطرح شده با واكنش منفی اعضای شورای شهر مواجه شده است.

 

عصرایران نوشت؛ براساس این شگرد برخلاف روش انتخاب شهردار تهران با رای مخفی اعضای شورای شهر، حامیان این کاندیدا تلاش می‌كنند كه رای‌گیری این دوره شهردار تهران به شیوه‌ای باشد كه طیف آنها از آرای داده شده از سوی اعضای شورا مطلع باشند.

 

یكی از روش‌های تفتیش آرا، رای دادن دو به دو توسط حامیان این کاندیداست كه براساس این روش، دوعضو شورای شهری كه از طیف مذکور هستند باید باهم آرا خود را به شهردار تهران بدهند كه هریك از رای دیگری مطلع شوند.

 

گفته می‌شود این اقدام برای آن صورت گرفته است كه از نتایج مذاكرات ووعده‌های داده شده به اعضای شورای شهر اطمینان حاصل شود. براساس شنیده‌ها تعدادی از اعضای شورای شهر كه از این ایده مطلع شده‌اند آن را توهین به خود تلقی كرده‌اند و خواستار اجرای آیین‌نامه در دادن رای مخفی به شهردار تهران شده‌اند.

ممکن است اصلاح‌طلبان بیش از یک گزینه برای شهرداری داشته‌باشند
برخی عنوان می‌کنند که اصلاح‌طلبان در درون خودشان از تشتت و اختلافات روشنی رنج می‌برند که روز گذشته مسجد‌جامعی به‌عنوان یکی از اصلاح‌طلبان شورای چهارم که قرار است آخرین اقداماتشان در انتخاب شهردار جدید از سوی وی اعلام شود، به آنها پاسخ داد و گفت: اگر سایر اعضای شورا بر اساس یک بحث کارشناسی پیش بروند و ما نیز انتخابمان فارغ از مسائل سیاسی باشد، قطعا این انتخاب صورت خواهد گرفت اما اگر بخواهند اعمال نظر از بالا یا ورود به فضاهای سیاسی که خارج از فضای کارشناسی است داشته باشند دیگر از شرایط انصاف خارج شده است و حتی اگر گزینه خوبی معرفی شود نسبت به آن انتخابی درست نخواهند داشت.

 

وی تاکید کرد: پیش‌بینی شرایط حاضر بیانگر آن است که اعمال نظر سخت نخواهد بود، هرچند که فعلا گروهی اصرار بر انتساب انتخاب خود به مراجع بالاتر دارند. احمد مسجدجامعی با اعلام اینکه در جلسه روز دوشنبه سه نفر از کاندیداهای اصلاح‌طلبان برای شهرداری تهران برنامه‌های خود را به تفصیل و به انحای مختلف ارائه کردند، افزود: هر یک از این کاندیداها حدود یک ساعت ارائه برنامه داشتند و 20 تا 40 دقیقه نیز به پرسش و پاسخ گذشت.

 

وی افزود: رویکرد برنامه‌های خانم ابتکار توسعه پایدار با اولویت سلامت، رویکرد آقای مهرعلیزاده پرداختن به مسائل اجتماعی و رویکرد آقای نصیری برنامه‌ریزی استراتژیک و بیان جزئیات بیشتر بود که البته این برنامه تفصیلی ناشی از حضور طولانی‌مدت وی درشهرداری است.

 

مسجد‌جامعی با اعلام اینکه جلسه‌ دیگری با سه کاندیدای دیگر اصلاح‌طلبان برای شهرداری تهران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: درواقع این جلسات به شکل کارگاهی و با حضور برجسته‌ترین مدیران شهری و اعضای جدید شورای شهر تهران برگزار می‌شود و می‌تواند در شکل‌گیری نگرش و باورهای اعضا نسبت به مدیریت شهری خارج از فضای سیاسی و پرهیجان موجود موثر باشد.

 

رئیس ستاد شورایاری‌ها در شورای سوم تاکید کرد که در جریان ارائه این برنامه‌ها و تشکیل جلسات اصلاح‌طلبان شورای چهارم برای انتخاب شهردار تهران وجه کارشناسی بارز بود و کاملا بر وجه سیاسی و هیجانی غلبه دارد.

 

مسجدجامعی با اعلام اینکه شش نفر اعلام شده از بین 24 نفر کاندیدا انتخاب و اعلام شده‌اند، گفت: تصمیم درمورد اینکه از بین این شش نفر چند نفر نهایتا به شورای چهارم به‌عنوان شهردار پیشنهادی معرفی شوند، بستگی به روند برگزاری این جلسات تا آخرین روز دارد اما ممکن است بیش از یک نفر به شورای شهر معرفی شود.

 

مسجدجامعی اضافه کرد: در روزهای گذشته برخی موضوعات مبنی بر اینکه ممکن است اعمال نظری از سوی مراجع بالاتر صورت گرفته و روی تصمیم نهایی تاثیر بگذارد، مطرح می‌شود اما ما تلاش می‌کنیم روند قانونی و تخصصی این انتخاب را طی کنیم و در این راه همه اقدامات کاملا مستند و قابل ارائه به دیگر اعضای شورا خواهد بود. مسجدجامعی تاکید کرد که صلاحیت‌ها و اولویت‌ها در انتخاب گزینه‌های شهرداری تهران اولویت داشته است و افزود: هیچ نقطه ضعفی در مورد افراد معرفی شده وجود ندارد.

اعتراف طیف قالیباف
بخشی هم هستند که عنوان می‌کنند اصلاح‌طلبان درصدد تقابل با قالیباف نیستند که این گروه از منطق‌گرایان این جریان محسوب می‌شوند و می‌دانند تقابل حامیان قالیباف با گزینه‌های اصلاح‌طلبان نتیجه عکس خواهد داد لذا خود را از هجمه به اصلاح‌طلبان مبرا می‌دانند و این‌گونه از فعل معکوس استفاده می‌کنند. مشاور قالیباف می‌گوید اصلاح‌طلبان قصد تقابل با قالیباف را ندارند که اعترافی پسندیده است./آرمان