اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تکذیب تشکیل سازمان ویژه فروش نفت



برنامه های وزارت نفت,وزیر نفت,تحریم‌های نفتی

تکذیب تشکیل سازمان ویژه فروش نفت

با دستور وزیر نفت، کارگروه ویژه مقابله با تحریم‌های نفتی با حضور چندین چهره با تجربه و صاحب نام صنعت نفت در حوزه‌های عملیاتی، حمل و نقل دریایی، تجارت و امور بین‌الملل نفت تشکیل می‌شود.

به گزارش مهر، یکی از برنامه‌های کوتاه مدت وزارت نفت در سالجاری احیای بازارهای سنتی و کشف بازارهای جدید برای صادرات نفت خام و افزایش تولید طلای سیاه کشور است.

بر این اساس با دستور بیژن زنگنه وزیر نفت یک کارگروه تخصصی برای مقابله با تحریم‌های نفتی در سطح وزارت نفت تشکیل شده که قرار است در این کارگروه تعدادی از مدیران قدیمی و با سابقه صنعت نفت درباره مشکلات و موانع پیش روی صادرات و فروش نفت ایران هم فکری داشته و تعریف راهکارهای جدید را در دستور کار قرار دهند.

بیژن زنگنه هم درباره تاسیس سازمان ویژه‌ای برای صادرات و فروش نفت ایران، با تکذیب تشکیل این سازمان، گفت: "من چنین حرفی را نزدم بلکه معتقدم باید از همه ظرفیت‌های ملی برای فروش نفت استفاده شود."

وزیر نفت با اعلام اینکه در شرایط فعلی تمرکز خود را برای احیای تجارت نفت و فرآورده‌های نفتی قرار داده‌ایم، بیان کرد: با این وجود برنامه ای برای تشکیل یک سازمان ویژه برای صادرات نفت نداریم.

سیدمحسن قمصری مدیر جدید امور بین‌الملل شرکت ملی نفت هم در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه به منظور افزایش صادرات نفت خام احیای بازارهای سنتی و کشف بازارهای جدید در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: بر این اساس از تمامی ظرفیت‌ها به منظور افزایش فروش نفت خام استفاده خواهد شد.

این مقام مسئول با رد تشکیل هرگونه سازمان و یا تشکیلات موازی با امور بین‌الملل شرکت ملی نفت برای افزایش فروش و صادرات نفت، اظهار داشت: با پیشنهاد وزیر نفت، یک اتاق فکر و یک شورای هماهنگی با حضور نخبگان و مدیران با سابقه صنعت نفت به منظور افزایش صادرات نفت ایجاد خواهد شد./مهر


ویدیو مرتبط :
سازمان سیا هک شدن ایمیل شخصی رئیس این سازمان را تکذیب ک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین محموله نفت ایران توسط بخش خصوصی صادر شد/تکذیب تخفیف ویژه



قراردادهای جدید با خارجی‌ها

اولین محموله نفت ایران توسط بخش خصوصی صادر شد/تکذیب تخفیف ویژه

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی از صدور نخستین محموله نفت ایران توسط بخش خصوصی خبر داد و گفت: با انجام بازاریابی و مذاکرات متعدد تاکنون چند قرارداد جدید توسط بخش خصوصی برای صادرات نفت امضا شده است.

حسن خسروجردی امروز یکشنبه در گفتگو با مهر از صدور اولین محموله نفت خام ایران توسط شرکتهای خصوصی سخن گفت و افزود: این محموله نفت به شرکت خارجی توسط کشتی‌های نفتکش غیر ایرانی تحویل شده است.رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با اعلام اینکه تمامی مراحل بازاریابی برای فروش این محموله عظیم نفت توسط بخش خصوصی انجام شده است، تصریح کرد: با توافق انجام گرفته با دولت، منابع مالی حاصل از فروش این محموله نفت به صورت تهاتری تسویه حساب شده است. این فعال بخش خصوصی در توضیح بیشتر انجام این عملیات تهاتری برای فروش نفت به مهر بیان کرد: با توجه به بدهی دولت به این شرکت خارجی، منابع مالی حاصل از آن با بدهی‌ها تهاتر و تسویه حساب شده است. 

وی همچنین از انجام بازاریابی‌های گسترده نفتی توسط کنسرسیوم‌های بخش خصوصی خبر داد و افزود: با انجام مذاکرات و بازاریابی با شرکتهای متعدد خارجی، تاکنون چندین قرارداد جدید برای صادرات نفت توسط بخش خصوصی امضا شده است. خسروجردی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی هماهنگی‌ها با شرکت ملی نفت ایران و بانک مرکزی برای فروش نفت توسط بخش خصوصی انجام شده است، اظهار داشت: با این وجود، یک مشکل باقیمانده بین بخش خصوصی و بانک مرکزی هنوز حل نشده است. 

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی با یادآوری اینکه ارائه تخفیف ویژه‌ای توسط دولت به بخش خصوصی برای فروش نفت صحت ندارد، اظهارداشت: دولت در حال حاضر 70 درصد نفت را بدون تخفیف به مشتریان خارجی عرضه می‌کند، بنابراین برای 30 درصد باقیمانده که قرار است از سوی بخش خصوصی صادر شود، تخفیفی در نظر نخواهد گرفت. 

وی با بیان اینکه درخواست بخش خصوصی از شرکت ملی نفت این بوده که نفت را به صورت اعتباری ارائه شود، گفت: در واقع ضمانت نامه از شرکت‌های بخش خصوصی بگیرد و نفت را در یک مدت زمان معین در اختیار ما قرار دهد تا بعد از تحویل به پالایشگاه‌های خارجی و تبدیل آن به فرآورده‌های نفتی و بازگشت پول، پول نفت را پرداخت کنیم. این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه برای صادرات نفت تاکنون سه کنسرسیوم طراحی شده است، اعلام کرد: بر این اساس، از ظرفیت بانک‌ها هم برای ورود به تجارت نفت استفاده می شود. 

خسروجردی همچنین از طراحی مکانیزم جدیدی به منظور نقل و انتقال پول حاصل از فروش نفت خبر داد و خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که عملیات نقل و انتقال پول از طریق بانک‌ها با محدودیت روبه‌رو شده، مکانیزم دیگری را در پیش گرفته‌ایم./مهر