اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تکذیب ادعایی درباره وصیت امام (ره)


دبیرکل جمعیت فداییان اسلام گفت که مقام معظم رهبری همیشه به سیدحسن خمینی به عنوان فرزند صالح امام خمینی (ره) نگاه می‌کنند.

پایگاه خبری انتخاب: دبیرکل جمعیت فداییان اسلام گفت که مقام معظم رهبری همیشه به سیدحسن خمینی به عنوان فرزند صالح امام خمینی (ره) نگاه می‌کنند.

محمدمهدی عبدخدایی گفت: پس از آنکه خبرگان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به رهبری انتخاب کردند، ایشان با حاج احمدآقا دیدار کرد. احمد آقا گفت ما همان اطاعتی که از امام کردیم، از شما می‌کنیم. بنابراین، رابطه سیدحسن آقا قطعاً با رهبری خوب است و ایشان طبق وصیت پدر مرحومشان عمل می‌کند.

وی که با «طلوع صبح» گفت‌وگو می‌کرد، با اشاره به برخی ادعاها در مورد سیدحسن خمینی از جمله اظهارات سردار مشفق در خصوص او اظهار کرد: این سخنان دروغی بزرگ و بی‌اساس است.

دبیرکل جمعیت فداییان اسلام افزود: من این حرف‌های سردار مشفق را شنیده بودم و می‌دانستم حاج حسن آقا این حرف را نزده است. من حتی از خود حاج حسن آقا هم در این مورد پرسیدم و ایشان کاملاً آن را رد کردند.

وی ادامه داد: من شنیدم که سردار مشفق پس از بیان این ادعاها تذکر دریافت کرده است.

عبدخدایی تاکید کرد: مقام معظم رهبری همواره سیدحسن آقا را به چشم فرزند صالح امام نگاه کرده و می‌کنند.

وی در واکنش به حملات برخی افراد به سیدحسن خمینی پس از اعلام کاندیداتوری، گفت: جهت اطلاع می‌گویم، مرحوم حاج احمد آقا هم در انتخابات خبرگان کاندیدا شده بودند.

عبدخدایی افزود: امام درباره اینکه فرزندان ایشان نباید به عرصه سیاسی ورود پیدا کنند، هرگز وصیتی نکرده است. اصلاً این مواضع به امام نمی‌چسبد. مگر می‌شود امام، کسی را که شایسته خدمت است از فعالیت منع کنند؟

وی تاکید کرد: کسانی که این سخنان را مطرح می‌کنند، به امام ضربه می‌زنند و از ابعاد شخصیتی ایشان اطلاع و آگاهی ندارند.

عبدخدایی در تشریح چرایی حملات به سیدحسن خمینی گفت: همیشه در طول تاریخ افراد و گروه‌هایی بوده‌اند که بخواهند آب را گل‌آلود کنند تا از آن ماهی بگیرند. قطعاً حاج حسن آقا آنقدر آگاهی دارند که این حرف‌ها و لاطائلات را گوش ندهند.

وی افزود: حسن آقا هم فاضلند و هم عالم. ایشان پرورش‌یافته خانواده‌ای بزرگوار و فرهیخته هستند و به‌خوبی مسائل را درک می‌کنند.

دبیرکل جمعیت فداییان اسلام با فراجناحی توصیف کردن یادگار امام گفت: شأن و مقام حاج حسن آقا بالاتر از آن است که در دسته‌بندی‌ها و جناح‌ها قرار بگیرد، ایشان خود می‌تواند جریان‌ساز باشد و تا آنجا که ایشان را می‌شناسم، اصلاح به دنبال این حرف‌ها نیستند.


ویدیو مرتبط :
قرائت فراز پایانی وصیت نامۀ امام(ره) توسط امام خامنه ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

منظور حسن روحانی کدام بخش از وصیت نامه امام(ره) بود؟



اخبار,اخبار سیاسی, قوای مسلح


اخبار سیاسی - در سخنرانی روز ارتش
منظور حسن روحانی کدام بخش از وصیت نامه امام(ره) بود؟

تأمل در ادبیات حضرت امام (ره) در بخش مربوط به وصایای ایشان به نظامیان حاکی از آن است که ایشان نه تنها وارد شده به سیاست را برای نظامیان ممنوع کرده اند ، بلکه فراتر از آن ، تاکید داشته اند که این نیروها حتی به این مسائل نزدیک هم نشوند و خود را از بازی های سیاسی دور نگه دارند.

 حسن روحانی ، رئیس جمهور در مراسم روز ارتش با تأکید بر وصیت امام خمینی(ره) راجع به عدم دخالت نظامیان در سیاست با بیان اینکه "ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده است که به توصیه امام پایبند است،گفت:‌ «امام تاکید کردند که نیروهای نظامی در کار سیاسی مداخله نکنند. ضمن اینکه نیروهای ارتش کاملا به مسایل سیاسی آگاهی دارند اما هرگز در دسته‌بندی‌ها و بازی‌های سیاسی مداخله نمی‌کنند و ارتش هرگز از ملت و دولت منتخب مردم سهم‌خواهی نکرده و همواره دنبال دفاع از کشور بوده است.»

تأمل در ادبیات حضرت امام (ره) در بخش مربوط به وصایای ایشان به نظامیان حاکی از آن است که ایشان نه تنها وارد شده به سیاست را برای نظامیان ممنوع کرده اند ، بلکه فراتر از آن ، تاکید داشته اند که این نیروها حتی به این مسائل نزدیک هم نشوند و خود را از بازی های سیاسی دور نگه دارند.

امام (ره) در وصیت نامه خویش ، هشدار می دهند که ورود نظامیان به سیاست باعث "تباهی" است.

در اینجا بی مناسبت نیست که بخش مربوط به نظامیان و سیاست در وصیت نامه بنیانگذار جمهوری اسلامی را مرور کنیم:

« نه تنها وصیت اكید من به قوای مسلح آن است كه همان طور كه از مقررات نظام ،عدم دخول نظامی در احزاب و گروهها و جبهه ها است به آن عمل نمایند؛ و قوای مسلح مطلقاً ، چه نظامی و انتظامی و پاسدار و بسیج و غیر اینها، در هیچ حزب و گروهی وارد نشده و خود را از بازی های سیاسی دور نگه دارند.

در این صورت می توانند قدرت نظامی خود را حفظ و از اختلافات درون گروهی مصون باشند. و بر فرماندهان لازم است كه افراد تحت فرمان خود را از ورود در احزاب منع نمایند. و چون انقلاب از همه ملت و حفظ آن بر همگان است ،دولت و ملت و شورای دفاع و مجلس شورای اسلامی وظیفه شرعی و میهنی آنان است كه اگر قوای مسلح ، چه فرماندهان و طبقات بالا و چه طبقات بعد،برخلاف مصالح اسلام و كشور بخواهند عملی انجام دهند یا در احزاب واردشوند كه - بی اشكال به تباهی كشیده می شوند - و یا در بازیهای سیاسی واردشوند، از قدم اول با آن مخالفت كنند. و بر رهبر و شورای رهبری است كه باقاطعیت از این امر جلوگیری نماید تا كشور از آسیب در امان باشد.»
 اخبار سیاسی - عصر ایران