اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تکذیب ابتلای غسالان بهشت زهرا به آنفلوانزا


سازمان بهشت زهرا (س) ابتلای دو غسال بهشت زهرا به آنفلوانزای H1N1 را تکذیب کرد.

خبرگزاری مهر: سازمان بهشت زهرا (س) ابتلای دو غسال بهشت زهرا به آنفلوانزای H1N1 را تکذیب کرد.

سازمان بهشت زهرا در رابطه با برخی اخبار منتشره با تیتر ابتلای دو غسال بهشت زهرا به آنفولانزای H1N1 در جهت آگاهی و تنویر افکار عمومی اطلاعیه ای صادر کرد: خبر ابتلای کارگران غسال بهشت زهرا به آنفلوانزا که در سطح وسیع در رسانه ها و فضای مجازی منتشر شد؛ صحت نداشته و با توجه به انتشار وسیع در رسانه ها  توضیحاتی در جهت تنویر افکار عمومی  در این زمینه ارائه می شود:

کارکنان شریف و زحمتکش سازمان بهشت زهرا(سلام الله علیها)  روزانه تعداد کثیری از  اموات شهروندان تهرانی را در بالاترین سطح رعایت نکات بهداشتی و ایمنی و به صورت کاملاً منظم و  سیستماتیک  و مطابق با استاندارهای پذیرفته شده بهداشتی؛ رتق و فتق می نمایند و همچنین همه پرسنل و به طور ویژه مجموعه عروجیان و  به ویژه  کارکنانی که مستقیما با متوفی و سالن های تطهیر و سردخانه سر و کار دارند به صورت منظم و ادواری تحت نظر  دائمی پزشکان اداره بهداشت سازمان و همچنین چکاب های پزشکی منظم بوده و به هیچ وجه موارد مطروحه در خبر مزبور مبنی بر موضوع ابتلا به بیماری H1N1 با عدم استفاده از کلاه و کفش ایمنی تفاوت دارد و می‌تواند مستقیم و غیرمستقیم شمار نامعلومی از افراد مختلف جامعه را تحت الشعاع قرار بده، صحت نداشته و موضوع رعایت نکات بهداشتی و پزشکی در مجموعه عروجیان؛ سالنهای تطهیر این سازمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

لازم به توضیح است که در ماه‌های اخیر تنها دو تن از پرسنل شریف مجموعه سازمان بهشت زهرا (سلام الله علیها) به دلایل احتمالا سرماخوردگی پیشرفته به پزشک و سپس بیمارستان مراجعه و تحت آزمایش و درمان قرار گرفته که یک مورد از آنان مرخص و دیگری نیز مراحل تشخیص و درمان را طی می کند که این آمار با توجه به خدمات رسانی گسترده و بی وقفه این سازمان و شرایط خاص آن از جهت مواجهه پرسنل با انواع بیماریها نشانگر رعایت نکات و مسایل بهداشتی و حفظ سلامت پرسنل در سطح بسیار بالایی است.

نکته قابل توجه اینکه هیچ کدام از این دو پرسنل به طور مستقیم شاغل در واحد تطهیر و یا  سالن های سردخانه که مستقیم با متوفی در تماس باشند، نبوده؛  فلذا انتشار این خبار و ارتباط دادن کار این عزیزان با بیماری آنان به‌شدت تکذیب می شود و مصداق بارز تشویش اذهان عمومی و ایجاد دلهره و اضطراب در جامعه است.  

همانطور که ممکن است خدای ناکرده بیماری سرماخوردگی یا آنفلوانزا یا هر بیماری دیگر در هر یک از مشاغل دیگر نیز وجود داشته باشد که انشاالله همه شهروندانمان از آن بی بهره باشند؛  فلذا شایسته است و انتظار می رود؛ رسانه ها در جهت آرامش خاطر شهروندانمان؛ پس از اطلاع دقیق از صحت اخبار آن ها را منتشر کنند.


ویدیو مرتبط :
اعترافات دزد پراید‌های بهشت زهرا معروف به موش‌کور بهشت زهرا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابتلای کارگران غسال بهشت زهرا به آنفولانزای H1N1



اخبار,اخبار اجتماعی ,آنفولانزای H1N1

 در روزهای گذشته دست‌کم دو کارگر غسال بهشت زهرا به دلیل ابتلا به بیماری آنفولانزا H1N1 در یکی از بیمارستانهای تهران بستری شده‌اند.

«رحیم عباسی» مسئول اتحادیه کارگران شهرداری تهران با اعلام این خبر به ایلنا گفت: براساس اطلاعات موجود این اتفاق با فاصله چند روز در بخش غسال‌خانه زنانه و مردانه سازمان بهشت‌زهرای تهران اتفاق افتاده است.

وی افزود: کارگران مورد نظر که بصورت مجزا و جدا از هم در غسال‌خانه‌های زنانه و مردانه سازمان بهشت زهرای تهران مشغول کارهستند پس از احساس ناخوشی جسمی بصورت شخصی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و در آنجا پس از اطلاع از نتیجه آزمایش پزشکی از مبتلا شدن خود به بیماری آنفولانزای H1N1 آگاه می‌شوند و از قرار معلوم  هم اکنون در یکی از بیمارستان‌های تهران تحت نظارت  پزشکان مراحل درمانی خود را سپری می‌کنند.

این مقام صنفی ادامه داد: از قرار معلوم هفته گذشته هنگامی که کارگران غسال سازمان بهشت‌زهرا یکی از جسدها را برای شستشوی از داخل کاور پوشاننده آن خارج کرده بودند متوجه می‌شوند که در متن کاغذی که همراه جسد به موضوع ابتلای فرد متوفی به به بیماری آنفولانزای H1N1 اشاره شده است.

عباسی با یادآوری اینکه بنابر اصول ایمنی و بهداشت کار، کارگران شاغل در غسال خانه‌های سازمان بهشت زهرا باید به دلیل فعالیت مستمر در محیط آلوده به تجهیزات ایمنی مانند، دست‌کش، چکمه، روپوش و ماسک و کلاه مجهز باشند، افزود: ظاهرا در مقررات بخش غسالخانه آمده است که در مواجه با مواردی که امکان ابتلای افراد به بیماری‌های واگیر دار بسیار بالاست باید به جای غسل و کفن جنازه‌ را بصورت وکیوم شده منتقل و پس از تیمم با شرایط خاص آنرا دفن کرد.

وی افزود: جدا از این مسئله مطابق قوانین کار و تامین اجتماعی که کارگران غسال‌خانه سازمان بهشت‌زهرا در چارچوب مقررات آن مشغول کارند، برای تضمین سلامتی کارگران شاغل در محیطهای مانند غسال‌خانه باید همه کارگران بصورت دوره‌ای تحت معاینات پزشکی قرار بگیرند.

این مقام صنفی بابیان اینکه تشکل متبوعش از طریق نهاد صنفی کارگری کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران پیگری وضعیت پیش آمده برای کارگران مذکور خواهد بود، افزود: اینطور که مطلع شده‌ایم نه تنها در غسال‌خانه سازمان بهشت زهرا  برای جداسازی اجساد مبتلا به بیماری آنفولانزای H1N1 از اجساد معمولی اقدامی صورت نگرفته است و تنها پس از اطلاع کارگران غسال از ماجرا به آنها پوشش یکبار مصرفی از جنس گان (حالت دستمال کاغذی) داده شده است.

مسئول اتحادیه کارگران شهرداری تهران افزود: این وضعیت در حالی است که طبق توصیه‌‌های پزشکانی که پس از فراگیر شدن بیماری آنفولانزای H1N1 برای آموزش کارگران غسال در محل کار آنها حاضر شده‌اند، در محیط‌های گرم و مرطوبی مانند غسال‌خانه‌ها برای انتقال به افراد سالم تا بیش از شش ساعت فعال است.

وی بابیان اینکه مسئله پیش آمده برای کارگران غسال سازمان بهشت زهرا با رعایت نشدن اصول ایمنی در سایر کارگاه‌ها مانند محیط‌های ساختمانی تفاوت جدی دارد، افزود: موضوع ابتلا به بیماری H1N1 با عدم استفاده از کلاه و کفش ایمنی تفاوت دارد و می‌تواند مستقیم و غیر مستقیم شمار نامعلومی از افراد مختلف جامعه را تحت شعاع قرار بدهد.

در همین رابطه یکی از مسئولان سازمان بهشت‌زهرا در تماسی که خبرنگار ایلنا برای تایید صحت این خبر گرفته بود، با تاکید براینکه سمت سازمانی کارگران غسال ‌خانه «کارگران تطهیر کننده» است گفت: از آنجا که در محیط‌ غسال‌خانه‌ها فرایند انجام کار دقیق و سیستمی است این ماجرا صحت ندارد و بدین وسیله طرح چنین ماجرایی را تکذیب کرد.

 اخبار اجتماعی  -  ایلنا