اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تکثیر نسل در این دوره در ایران عبادت است


امام‌جمعه‌ی موقت سمنان با بیان این‌که تکثیر نسل در این دوره عبادت است، گفت: کاهش روح استقامت و تحمل مشکلات و ضعف در روحیه‌ی خداشناسی سبب کاهش نرخ موالید در کشور شده است.

خبرگزاری ایسنا: امام‌جمعه‌ی موقت سمنان با بیان این‌که تکثیر نسل در این دوره عبادت است، گفت: کاهش روح استقامت و تحمل مشکلات و ضعف در روحیه‌ی خداشناسی سبب کاهش نرخ موالید در کشور شده است.

حجت الاسلام و المسلمین «احمد پناهی» در همایش روز جهانی جمعیت گفت: فلسفه‌ی تشکیل این جلسه اعتراف به یک خطا و اشتباه و جلوگیری از تداوم آن است.

وی با اشاره به سیاست‌های نادرست کنترل جمعیت در کشور که به رشد نرخ منفی رشد جمعیت در کشور منجر شده است، گفت: کار غلط، اشتباه است و تداوم آن اشتباه بزرگتری است و اعتراف به اشتباه شجاعت است و اولین کسی که به این اشتباه اعتراف کرد مقام معظم رهبری است.

امام‌جمعه‌ی موقت سمنان گفت: اگر بخواهیم به مسأله جمعیت نگاه دینی داشته باشیم ابتدا باید بدانیم هدف از خلقت چیست و تا چه حد در شناخت خداوند موفق بوده‌ایم.

پناهی افزود: پیامدهای منفی تحولات جمعیتی کشور در 20 سال اخیر سبب رشد منفی جمعیت و در نتیجه کاهش عرضه‌ی نیروی کار و سرمایه‌ی انسانی شده است و از آنجا که یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشرفت کشور حفظ نسل جوان است، اگر نمای جوانی در کشوری از بین برود مانع پیشرفت می‌شود.

وی گفت: نگاه دینی از مواردیست که سبب کاهش میزان زاد و ولد در کشور شده است هم‌چنین ضعف در روحیه‌ی خداشناسی در میان مردم سبب شده که از داشتن فرزند بیشتر می‌ترسند.

امام‌جمعه‌ی موقت سمنان ادامه داد: علت دیگر، کم شدن روحیه‌ی استقامت و تحمل مشکلات است تا جایی که افراد به‌جای تعلیم و تربیت فرزندان صالح نداشتن بچه را ترجیح می‌دهند.

پناهی با تأکید بر این‌که غلبه‌ی نسل جوان در هر کشور سبب از میان رفتن تسلط کشورهای دیگر می‌شودف افزود: تکثیر نسل در این دوره با حفظ همه‌ی حدود شرعی و قانونی عبادت است.


ویدیو مرتبط :
سنیهایی که دنبال تکثیر نسل هستن ببینن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرهفته روابط ایران وترکیه درسایه نسل کشی ارامنه



 

 

 

آخرهفته روابط ایران وترکیه درسایه نسل کشی ارامنه

 

آخر هفته روابط ایران و ترکیه در سایه "نسل کشی ارامنه" سپری شد!

داوود اوغلو پس از زنگ زدن به دفتر متکی ، پیگیری موضوع را به همین جا ختم نمی کند و همان روز با سفارت ترکیه در تهران و سفارت ایران در آنکارا نیز تماس می گیرد.

دولت ترکیه نسبت به اظهارات منتشره شده از حمید بقایی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران واکنش نشان داد .

به گزارش عصر ایران احمد داوود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز گذشته به دلیل اظهارات بقایی درباره نسل کشی ارامنه در جنگ اول جهانی به دست امپراتوری عثمانی با منوچهر متکی همتای ایرانی خود تماس می گیرد و از او درباره اظهارات معاون رییس جمهوری ایران در همایش روز چهارشنبه  " ایران پل پیروزی " توضیح می خواهد .

روزنامه های ترکیه به نقل از "ایرنا" نوشتند که بقایی از وقایع قرن گذشته روی داده بین ترک ها و ارمنی ها ، به عنوان "نسل کشی ارامنه" یاد کرده است ؛ اصطلاحی که ترکیه نسبت به آن حساسیت ویژه ای دارد.

روزنامه حریت ترکیه به نقل از خبرگزاری ایرنا بخشی از اظهارات بقایی در همایش ایران پل پیروزی درباره موضوع نسل کشی ارامنه را چنین نقل کرده است : " صد سال پیش امپراتوری عثمانی علیه بخش بزرگی از جامعه  ارامنه ساکن در این امپراتوری مرتکب نسل کشی شد ".

روزنامه حریت ترکیه به نقل از احمد داوود اوغلو می نویسد که منوچهر متکی در گفتگوی تلفنی با داوود اوغلو با اشاره به اینکه موضوع همایش مزبور اساسا درباره جنگ جهانی دوم بوده و ارتباطی به جنگ اول جهانی اول نداشته ، به همتای ترک خود اطمینان می دهد که موضع ایران درباره موضوع کشتار ارامنه همان موضع سابق بوده و به موضع دولت ترکیه نزدیک است .

داوود اوغلو ، پیگیری موضوع را به همین جا ختم نمی کند و همان روز با سفارت ترکیه در تهران و سفارت ایران در آنکارا نیز تماس می گیرد.

وزیر خارجه ترکیه از سفیر خود در تهران می خواهد که از مقامات وزارت امور خارجه ایران درباره اظهارات معاون رییس جمهوری سوال کند . از این رو " کارا عثمان اوغلو " سفیر ترکیه در تهران به وزارت امور خارجه ایران رفته و موضوع را پیگیری می کند .

همچنین سفارت ایران در آنکارا در پی تماس وزارت امور خارجه ترکیه مجبور به صدور بیانیه ای می شود و با اشاره به اینکه اظهارات بقایی درست در رسانه ها نقل نشده می نویسد که منظور بقایی از اشاره به موضوع نسل کشی ارامنه صرفا تشریح وضعیت موجود در روابط ترکیه و ارمنستان بدون نتیجه گیری و قضاوت درباره موضوع نسل کشی بوده است .

همچنین روز گذشته اداره كل روابط عمومی و امور فرهنگی اجتماعی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز با صدور اطلاعیه ای  تاكید كرد كه اظهارات بقایی در باره روابط دولت عثمانی و ارامنه به درستی منعكس نشده است.

در اطلاعیه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمده است: اظهارات آقای بقایی در جریان همایش ایران پل پیروزی در رسانه های مختلف به درستی منعكس نشده و یا شماری از رسانه ها از اظهارات وی در خصوص مسایل فی مابین دولت عثمانی و ارامنه در جریان جنگ جهانی برداشت های خود را منعكس كرده اند.

این اطلاعیه تاكید می كند: بقایی صرفا به موضوع فوق الذكر به عنوان مطروحه بین دو كشور تركیه و ارمنستان بدون ارایه هیچگونه تحلیل یا نقطه نظری خاص اشاره كرده است.

دولت ترکیه به شدت نسبت به به کار بردن واژه نسل کشی برای خشونت های منجر به کشته شدن صدها هزار نفر در سال های بین 1915 تا 1917 حساس است و معتقد است که خشونت های سال های 1915 تا 1917 سیاستی برنامه ریزی نبوده بلکه خشونت های فرقه ای و قومی بوده که قربانیانی از هر دو طرف داشته است .

روابط ایران و ترکیه در ماه های اخیر به دلیل حمایت ترکیه از موضع هسته ای ایران گرم تر از گذشته شده و ظاهرا طرف ترک انتظار ندارد ، در حالی که آنکارا از موضع ایران در موضوع هسته ای حمایت می کند ، یک مقام مسئول ایرانی در اظهارات خود از واژه نسل کشی ارامنه استفاده کند ..../تحلیل:عصرایران