اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تکاپوی آمریکا برای احیای پروژه تور علیه ایران



 

تکاپوی آمریکا برای احیای پروژه تور علیه ایران

 

با اهدای بورس تحصیلی صورت می گیرد،

تکاپوی آمریکا برای احیای پروژه تور علیه ایران

پس از موفقیت ایران در از کار انداختن نرم‌افزار ساخت نیروی دریایی آمریکا، مسئولین این پروژه در نظر دارند تا با اهدای بورس‌های تحصیلی مختلف، آن را مجدداً احیا نماید.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، پروژه تور که ایده اولیه و اصلی آن انجام فعالیت‌های اینترنتی به صورت ناشناس و ایجاد اغتشاشات در کشورهای مخالف آمریکا می‌باشد،‌ برای احیای خود و رفع نقص‌هایش دست به پذیرش محققان کشورهای مختلف در رشته سامانه‌های ارتباطاتی خصوصی در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد زد.

وزارت خارجه آمریکا قرار بود از نرم‌افزار و فناوری تور در اینترنت قابل حمل خود موسوم به «اینترنت چمدانی» نیز استفاده کند تا بلکه بتواند به کاربران اینترنت این امکان را بدهد که به طور ظاهراً ناشناس از شبکه اینترنت برای پخش اخبار و برنامه‌های اغتشاش‌گرایانه مورد نظر آمریکا استفاده کنند. هرچند ممکن است کاربرانِ این نرم‌افزار در نزد برخی منابع ناشناس باقی بماند، اما مسلماً برای منبع نرم‌افزاری که از آن استفاده می‌کند به هیچ عنوان ناشناس نخواهند بود.

پروژه اینترنت چمدانی عنوان طرحی است كه وزارت خارجه آمریكا درصدد است از آن برای حمایت از گروه‌های اغتشاشگر در انتشار فایل‌های نوشتاری، صوتی، و تصویری و در عین حال ناشناخته ماندن آنها به كشورهای مخالف آمریكا از جمله ایران ارائه دهد.

گفتنی است نرم‌افزار تور برای اتصال امن به اینترنت از طریق شبکه‌های خصوصی با توانایی پنهان كردن آدرس‌های آی پی، توسط آژانس‌های دولتی ایالات متحده تولید و توسعه یافته بود. تور برای مقابله با یک نوع رایج از نظارت اینترنتی موسوم به «تجزیه و تحلیل ترافیک»، که می‌تواند منبع و محل یک کاربر را ردیابی نماید، طراحی شده بود.

لازم به ذکر است که پس موفقیت ایران در از کار انداختن و ایجاد اختلال در عملکرد این نرم‌افزار، روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی نوشت: «دولت ایران توانست در فعالیت و عملکرد یک فناوری اینترنتی موسوم به Tor اختلال ایجاد کند. این فناوری در واقع یک قطعه نرم افزار رایگان است که از طریق یک شبکهخصوصی، شماره آی‌پی رایانه کاربر را مخفی نگه می‌دارد و به اینترنت متصل شوند. این فناوری همچنین محتوای ارتباطات اینترنتی کاربران را مخفی کرده و جستجو و استراق سمع در ایمیل‌ها، فیس‌بوک، توییتر و دیگر برنامه‌ها را دشوار می‌سازد.»

این روزنامه افزود: «به دنبال این رخداد، تحقیقاتی توسط پروژه Tor که این سامانه را اداره می‌کند صورت گرفت ومشخص شدکه مقامات دولت ایران برای اولین بار توانسته‌اند روشی را برای شناسایی و مسدود کردن اتصالات Tor کشف کنند و بنابراین شیوه‌ای را برای شناسایی مخالفان پیدا کرده‌اند.»

اندرو لئومن مدیر اجرایی پروژه Tor نیز اعلام کرد: «آنچه دولت ایران انجام داده است در واقع به روز کردن قابلیت‌هایش بوده است. از نقطه نظر مهندسی این اقدام ایران بسیار فوق‌العاده است. این فناوری که تهدید جدیدی برای پروژه Tor به حساب می‌آید DPI نام دارد که با استفاده ازفناوری‌هاییکه دارای سرعت بسیار زیاد است می‌تواند ترافیک‌های اینترنتی در جریان را بخواند و شناسایی کند. مقامات ایرانی با استفاده از این فناوری برای کشف پارامترهایی که فناوری Tor برای اتصالات مخفیانه ایجاد می‌کند، استفاده می‌کنند.»

لئومن ادامه داد: «مسدود کردنTor نشان می‌دهد که ایران هم اکنون در فناوریمهار اینترنتی مخالفان حتی پیشرفت‌های بیشتری نسبت به چین و دیوار آتشین بزرگ این کشور به دست آورده است.»

گفتنی است نرم‌افزار تور در مرکز تحقیقات نیروی دریایی ارتش آمریکا طراحی شده و بودجه آن نیز توسط وزارت‌های دفاع و خارجه آمریکا تأمین می‌شود..../تحلیل:مشرق


ویدیو مرتبط :
زیباترین دفاع های روی تور ایران برابر آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جدیدترین اظهارات وزیر خارجه آمریکا علیه ایران



 

 

جدیدترین اظهارات وزیر خارجه آمریکا علیه ایران

وزیر امور خارجه آمریکا گفت کشورش تلاش می کند از نیروهای دموکراتیک در ایران حمایت کند اما به شیوه ای که این نیروها را تضعیف نکند یا آنها در معرض خطر قرار نگیرند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری ها، هیلاری کلینتون در شورای روابط خارجی آمریکا در واشنگتن مدعی شد: معتقدم کوچکترین شک و تردیدی وجود ندارد که ایران به دیکتاتوری نظامی با پوشش دینی ایدئولوژیک و فریبنده تبدیل می شود.

وی افزود: معتقدم این اصلا همان آرمان انقلاب ایران برای ایجاد جمهوری ایرانی، برای ایجاد جمهوری اسلامی ایران نبود لذا می دانم که میزان زیادی از اعتراض و فعالیت ها در داخل ایران وجود دارد که به دنبال حمایت از آن هستیم. همزمان نمی خواهیم آنها را در معرض خطر قرار دهیم یا تضعیف کنیم تا آمریکا بار دیگر به کشوری تبدیل شود که به جای اینکه از تلاش های ملی داخلی حمایت کند، خود به اقدامی دست بزند.

وزیر امور خارجه آمریکا که دیروز چهارشنبه سخن می گفت، ادامه داد: تجمع اندوهناکی از حوادث و اتفاقات در ایران وجود دارد و معتقدم که در نهایت خود ملت به این وضعیت جواب خواهد داد ولی نمی توانم چارچوب زمانی آن را تعیین کنم.  ما می خواهیم به این روند کمک کنیم.

کلینتون تاکید کرد: حکومت فعلی ایران در حال تبدیل این کشور به ایالت سپاه پاسداران به همراه جمعی از رهبران سیاسی و دینی است. حکومت ایران تلاش می کند ثبات کشورهای منطقه را به هم بزند. این همان نبود که انقلاب ایران به دنبال آن بود.

وی افزود: تحریم ها و فشارها وسایلی برای رسیدن راه حل گفت وگویی با ایران است. ایران در مسیر انزوای خود، حرکت می کند و آخرین اقدام در این زمینه منع تهران از سفر بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از روسیه و چین به  ایران بود.

وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد: روابط با چین و روسیه را از طریق دیپلماسی مستقیم، تقویت و توافقی گسترده ای را ایجاد کردیم. در صورتی که ایران به تعهدات خود عمل کند از آن در جمع جامعه بین الملل استقبال خواهد شد و در همین چارچوب اگر ایران بخواهد به کله شقی خود ادامه دهد، باید حساب پس دهد.

کلینتون افزود: ایران در حال درک واقعیت تاثیر تحریم های شورای امنیت و تحریم های یکجانبه استرالیا، آمریکا، اتحادیه اروپا ، کانادا ، نروژ و ژاپن است. تحریم ها و فشارها علیه ایران، هدف نیست بلکه وسیله اعمال فشار برای دست یابی به راه حل از طریق گفت وگوست. این راه حلی است که آمریکا و شرکایش به آن متعهد هستند و منتظریم تا ببینیم ایران چه تصمیمی خواهد گرفت.

کلینتون همچنین ابراز امیدواری کرد سران ایران در مواضع خود، نه تنها در زمینه سلاح هسته ای بلکه درباره صادرات تروریسم  تجدید نظر کند. صادرات تروریسم ایران نه فقط در مناطق شناخته شده ای با حزب الله لبنان و حماس صورت می گیرد بلکه در تلاش این کشور برای بی ثباتی بسیاری از کشورها نیز وجود دارد. ایران سعی می کند در این کشورها از فعالیت های تروریستی حمایت و پشتیبانی مالی کند. دامنه این فعالیت های ایران حتی به آرژانتین نیز رسیده است.

وی تصریح کرد: واشنگتن فشارهای بین المللی را علیه ایران ادامه می دهد تا تهران به گفت وگوهای جدی درباره برنامه هسته ای اش رو آورد.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: سیاست ما حمایت از آزادی و حقوق بشر در داخل ایران است . در همین زمینه به اظهار نظر علنی پرداختیم. همچنین در این باره تلاش کردیم تا ایرانی ها را به وسایل ویژه، وسایل فناوری که برای ارتباط با یکدیگر و اعلام نظرات خود نیازمند آن هستند مجهز کنیم.

وی افزود: شیوه مقابله آمریکا با چالش ایران، الگویی برای رهبری آمریکاست. شیوه آمریکا، هماهنگی با کشورهای هم پیمان و فعالیت در چارچوب سازمان ملل متحد و باز گذاشتن باب گفت و گو با تهران است...../تحلیل:عصرایران