اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توییت ابوطالبی درباره هدیه پوتین به رهبری


معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری با اشاره به سفر ولادیمیر پوتین به ایران و دیدار او با مقامات عالی‌رتبه کشورمان گفت: دو کشور تصمیم گرفته‌اند روابط خود را به سطحی راهبردی ارتقاء دهند.

خبرگزاری ایسنا: معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری با اشاره به سفر ولادیمیر پوتین به ایران و دیدار او با مقامات عالی‌رتبه کشورمان گفت: دو کشور تصمیم گرفته‌اند روابط خود را به سطحی راهبردی ارتقاء دهند.

حمید ابوطالبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: هفتمین دیدار روءسای جمهور ایران و روسیه و تماس‌های تلفنی و تعاملات روزافزون، همکاری وسیع دو کشور از مسائل سیاسی و هسته‌ای گرفته تا دفاعی و اقتصادی، طی دو سال نشان می‌دهد که دو کشور تصمیم گرفته‌اند روابط خود را به سطحی راهبردی ارتقاء دهند و مسائل منطقه‌ای را حل، با تروریسم مبارزه و در سطح جهانی با هم تعامل کنند.

به نوشته ابوطالبی، به همین دلیل ولادیمیر پوتین با تمامی مقامات مرتبط با همکاری‌های دو و چند جانبه با ایران به تهران آمده بود؛ و در نشست شب گذشته برای اولین بار همه مسئولان حاضر بودند و همکاری نفت و گاز، ایجاد ارتباطات ویژه اقتصادی و صنعتی، همکاری‌های دفاعی، سرمایه گذاری و تقویت روابط مالی، و هسته‌ای و... نویدبخش آینده‌ای ویژه است.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری بررسی مسائل منطقه و مبارزه با تروریسم را یکی دیگر از موضوعات مهم مطرح شده در این دیدارها دانسته و نوشت: بررسی اوضاع منطقه و ائتلاف‌های موجود در مبارزه با تروریسم، به اتخاذ تصمیمات محکم در این زمینه انجامید؛ بویژه آنکه هر دو طرف تاکید دارند که شاهرگ اقتصادی ترور باید قطع شود.

ابوطالبی تاکید کرده است که هیچ گاه روابط ایران و روسیه در این سطح نبوده است؛ و آمادگی دو طرف در مذاکرات شب گذشته برای سرعت بخشیدن به همکاری‌ها حاکی از تحولات کلیدی در آینده است.

به اعتقاد معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور، اهداء سپر تاریخی به دکتر روحانی در سال گذشته و قرآن خطی به مقام معظم رهبری در روزگذشته توسط پوتین، نشانگر عمق اعتماد پدیدآمده میان ایران و روسیه است.


ویدیو مرتبط :
ترس نتانیاهو از توییت رهبری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توییت ابوطالبی درباره جلسه دولت با رهبری


معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری با اشاره به جلسه شورانگیز و غرور آفرین هیئت دولت با مقام معظم رهبری با اشاره به فرازی از سخنان رئیس جمهوری در این دیدار گفت: "بازدارندگی حقوقی"مهمترین گام برای برطرف نمودن برخی مسائل ومشکلات احتمالی است.

پایگاه اطلاع رسانی دولت: معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری با اشاره به جلسه شورانگیز و غرور آفرین هیئت دولت با مقام معظم رهبری با اشاره به فرازی از سخنان رئیس جمهوری در این دیدار گفت: "بازدارندگی حقوقی"مهمترین گام برای برطرف نمودن برخی مسائل ومشکلات احتمالی است.

دکتر حمید ابوطالبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

جلسه هیئت دولت با مقام معظم رهبری، شورانگیز و حمایت های ایشان از اقدامات بی شائبه دولت درتمامی عرصه ها غرورآفرین بود؛ بویژه در موضوع هسته ای که ایشان فرمودند:

پایان دادن به مذاکرات هسته‌ای یکی از کارهای بسیار مهمی است که انجام شده است؛ امیدواریم اگر در این زمینه برخی مسائل و مشکلاتی هم وجود دارد، برطرف شود.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری سپس می نویسد: درهمین دیداردکتر روحانی اظهارداشت:

جمع بندی مذاکرات هسته ای با هدایت های رهبر معظم انقلاب مهم ترین دستاورد در این عرصه است ،

حفظ فناوری هسته ای وتجاری سازی آن؛

لغوقطعنامه های قبلی شورای امنیت درمورد ایران؛

برداشته شدن تحریم ها بعد از اجرای توافق؛

وخروج پرونده ایران در ده سال آینده از شورای امنیت نیز از دیگردستاوردهای مذاکرات هسته ای است؛

اکنون به مرحله ای رسیده ایم که نام آن را باید «بازدارندگی حقوقی» گذاشت؛

دکتر ابوطالبی در ادامه با استناد به این فراز از اظهارات رئیس جمهوری نوشته است: لذا"بازدارندگی حقوقی"مهمترین گام برای برطرف نمودن برخی مسائل ومشکلات احتمالی است و ملت بزرگ ایران این مرحله راهم باموفقیت پشت سرمی گذارد.